Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Feber og hævede ben
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 21:42

Hej alle sammen.

Jeg sidder nu er lidt forvirret.

Min hest er syg og bliver rask i løbet af en time?

Det startede med at min hest blev flyttet til et nyt opstaldningssted. Og de har været rimelig hårde ved ham ude på folden. Så han har en masse, men rimelig store hudafskrabninger og sår.

Jeg har holdt øje med alle sår, og de er fine og rene og heler pænt.

Så en dag (i lørdags) er han noget træt og reagere underligt. Så jeg tjekker ham fuldt i gennem. og der er ikke andet at se end at han har et hævet venstre forben og så står han med feber.

Jeg ringer til dyrlægen og hun kommer ud senere på dagen. Og hesten har ingen feber og ser frisk og rask ud, bortset fra det hævede bagben. Vi kigger alt igennem og han havde meget ondt i v. lår. Så vi gik ud fra at det var smerter fra låret som han så måske lidt afbelastede fra. og derfor gik lidt forkert.

Jeg har nu holdt øje med det ben og behandlet musklen han havde ondt i og fik noget til at smøre hans sår med så der ikke kon en infektion.

Nu var jeg der tidligere i dag (ved en 1 tiden). Og alt så fint ud. Jeg behandlet låret og såret. Og så fik han Back on track dækken og gemacher på i en times tid. Han kommer ud på fold igen og jeg tror han er ude ca 1 time før de kom ind igen.

Jeg blev så ringet op kl halv 8 at min hest havde det meget dårligt og ikke ville spise og stod og aflasetede højre bagben (det modsatte end før). Han havde nu feber igen. :S

Jeg haster op til min stakkels hest, og finder den sund og frisk og støtter på begge bangben fint. Men nu er begge bagben varme og hævede. Men ingen feber og spiser glad og tilfreds.

Jeg ringer så til drlæge igen og hun tænkte sikkert at jeg er sindsygt parnoid. fordi det lyder ikke som og det kan passe. At hans temperatur kunne falde over en grad på tre kvarter.

Vi beslutter så at der kommer en dyrlæge ud og tjekker ham i morgen. Og at der bliver tjekket til om han er okay i aften kl 12.

Er der nogle der har oplevet dette? Nogle ideer?

Undskyld den er blevet noget lang

Knus Julie/ SiiV

Enghøjs Ponyclub, En super ridelejr.

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 22:32

hvor gammel er den

0
0
Svar på denne tråd

sygdom
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 09:55

Ja det ka enten være en allergisk reaktion eller virus

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmm :(
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 15:16

HAn er lige fyldt 7. Min dyrlæge og jeg tror også det er en virus, så jeg holder godt øje med ham de næste par dage.

Knus Julie/ SiiV

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 18:04

jeg tænkte først på noget lymfangitis - men alt det har dyrlægen jo check på og det passer heller ikke med den svingende feber.

Eller bare en infektion i kroppen, med de skrammer han har fået.

Han har da også fået en ordentlig medfart så, oveni at være nyt sted, god bedring med ham

Jeg kender godt til at ringen dyrlæge for on/off sygdom og føle sig som den største paranoide pyldrerøv

Min hest er mit spejl, som uforfalsket gengiver mine dårlige og gode luner.
Se din hest i øjnene og lad dig ikke skræmme af sandheden.
Citat: Bent Branderup

Bellapigen 1979-2005

elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

111111111111
Forfatter: 
Dato:  14-04-2012 20:06

Jeg tænkte også straks lymfangitis...Vi har prøvet det 2 gange og det kommer lyn hurtigt....meeen normalt forsvinder det ikke lige så hurtigt igen...

Diva..)))

0
0
Svar på denne tråd

hmmm....
Forfatter: 
Dato:  24-04-2012 06:34

Han har nu ingen feber og bliver redet igen, dog har han stadig lidt hævede bagben :S

Men tak for alle svarene

Knus Julie/ SiiV

Jeg kommer med Capri i i følgende uger: 28,29 og 30, og måske 27 - jeg håber vi ses

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider