Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

sadel glider frem
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 21:02

jeg har en pony som har nogle små skulder så sadel glider frem :(

har nogle ider til hvad der kan hjælpe?

hvad er jeres mening om halerem?

0
0
Svar på denne tråd

Stopgjord
Forfatter: 
Dato:  09-04-2012 21:36

Hej.

Vi har samme problem ppå vores Dartmoor og her har en stopgjord afhjulpet en del.

Vi fik vores sadelmager til at påsy en stopgjord på sadlen og gav

250,- for det:-)

Vh. Annikka

0
0
Svar på denne tråd

Hm ...
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 13:01

Jeg vil nok starte med at få en god sadelmager til at se på pony og sadel. Måske er den bare forkert til den pony I har eller den skal måske stoppes om.

Man kan få et underlag, der kan bygges op med kilepuder, enten foran eller bagpå. Jeg ved ikke hvor gode de er, men du kan jo kigge på dem. (har ikke link til dem)

Jeg har ikke selv erfaringer med halerem, så flg. er kun referat af hvad jeg har læst.

Halerem, kan genere hesten fordi den får alt trækket far sadlen (og rytteren) rundt om halen.

Man kan få en slags bagtøj, der holder sadlen på plads. Der var lagt en billede ind og det så fornuftigt ud.

Mvh. Sanne

Skal lige udtænke en ny signatur

0
0
Svar på denne tråd

Sadel problem
Forfatter: 
Dato:  10-04-2012 15:23

Vil vælge og se på ny sadel, da den ikke passer din hest korrekt.

En dårlig tilpasset sadel, kan give dig så mange problemer på længere sigt, så tag tyren ved hornene med det samme, og fårene sadel der passer.

Mvh Henriette

Mor til den dejligste pige født 3/10-2008

Roosgårdens Picasso og Zarqa ox712

0
0
Svar på denne tråd

for smal
Forfatter: 
Dato:  12-04-2012 22:28

jeg har hørt at hvis sadlen glider frem skal den være breder til hesten,,, og hale rem er ikke godt efter min mening, dA hale roden er en del af ryg raden og hvis den bliver under præs hele tiden vil det på et tidspunkt kunne give problemer,

MVH BENTE

DEN STOLTE EJER AF EN SKØN HOPPE!!!

0
0
Svar på denne tråd

Tak for jeres svar men,
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 07:56

Min pony har så små skuldre så en ny sadel vil ikke virke de sadler han har haft glider altid frem jeg har dog fundet ud af at jeg bare skal komme lammeskind sammen med et tyndt underlag eller et tykt et :-). Har har bredt bom på den han har nu :-)

dog er han også undervægtig lige pt :-)

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 08:51

Har du haft en sadelmager ude og hjælpe dig?

For hvis ikke, så vil jeg mene det er løsningen, istedet for lappeløsninger med en sadel der egentligt ikke passer.

We are at war with terrorism, racism,
but most of all we at war with ourselves
.

.

0
0
Svar på denne tråd

Dartmoor
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 08:59

Jeg har også en Dartmoor.

Og har haft sadelmager - ang. bredden så glider selv ponypuder frem, og så fåes det vist ikke bredere.

Han har tidligere gået med halerem, men jeg vil helst undgå det.

Svaret har jeg dog ikke til dig - vi har endnu ikke fundet SADLEN, men rider med en wintec ponysadel.

Mvh. Gitte

StaldOlsen.dk

GO Filique

Findus B - Top of Class - Urprinz

Feldholms Doughty
Ekens Fanfare - Stegstedgårds McKenzie

0
0
Svar på denne tråd

sadelmager
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 09:06

Jeg har en pony der er smal fortil, hun har en sadel der er tilpasset af sadelmager, det er nummer 1. Hun går med 15,5 tommer og der er ikke så meget at vælge imellem men en Passier young champ er det bedste bud.

Når det er gjort kan man begynde at lede efter mystiske fixfaxerier der kan få sadel til at ligge endnu bedre. Antiskridunderlag, bananformet gjord, kryds gjordstropperne osv.

Ville dog aldrig bruge halerem.

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

0
0
Svar på denne tråd

konkurrence
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 09:09

Hvis du går ind på Facebook kan du lige akkurat nå at være med i konkurrencen om et gratis besøg af fagsadelmageren Camilla (søg under fagsadelmageren), og tryk like på siden hvis du vil være med i konkurrencen.

~

0
0
Svar på denne tråd

hej Ane
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 10:02

Det må du hjertens gerne linke til, kan ikke finde det. Har en sadel der ikke har set sadelmager i 2 år. så ville da hjertens gerne prøve at vinde en tilpasning, plus vil gerne prøve en ny/anden sadelmager.

Mvh Heidi

I have CDO, its like OCD.

Only the letters are in alphabetical order.

like they should be.....

0
0
Svar på denne tråd

link...
Forfatter: 
Dato:  13-04-2012 13:33

Ved ikke hvordan det kommer til at virke, men her: www.facebook.com/pages/ Fagsadelmageren/149415628487483

.. det er ellers enkelt at finde. Gå ind på facebook -> skriv: fagsadelmageren - i søgefeltet -> gå ind på siden og tryk like :)

~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider