Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Fodring af shetter?
Forfatter: 
Dato:  03-04-2012 22:48

Vi får måske snart en lille shetter ind i flokken. :)

 

Jeg er lidt på bar bund mht fodring, har aldrig fodret på sådan en lille fyr før. :)

 

Tænker lidt at dens krybbefoder skal bestå af vitaminer(racing minerals) og lidt lucerne(stivelsfrit lucerne).

 

Men hvor meget af hver?

 

Hvad med wrap, hvor meget kan de tåle af det?


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg har 2 miniheste
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 00:28

Mine 2 små minier får ca 2 kg wrap hver, vitaminer til pony str. og intet andet.. De har dejlig ædehalm på folden og de får lidt ekstra wrap og gulerødder fra de andre opstaldere, der synes at de er noget så søde! Så de mangler ikke noegt!

Men god idé med lidt lucerne! nok ikke meget mere end 100-200 gram..

er det en lidt større shetter end mine 2 på 85 cm. skal den nok have 3-4 kg wrap om dagen, alt efter hvor tyk den er..


Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd
 
 fdsgfsdg
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 00:58

Tak for svar....

 

Det var lidt i den stil jeg regnede med. :)

 

Da vores de store får lucerne, kan den jo lige så godt få lidt af det også.

 

Den er vist omkring 92 cm, så lidt større er den.


 

Tanja

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 07:16

her får 85 og 95 cm shetlænder en håndfuld fibre perforance både morgen og aften, og tilsammen ca 4 kg wrap.

desuden racing minerals

 

de går på mager græsfold, og får en del motion når de stæser rundt på folden som er spændende indrettet

 

de er ret ligeglade med halm og frøgræs,- vil hellere smånippe i græsset


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 07:16

der skulle stå fibre performance...


*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetter.
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 12:10

Hejsa.

 

Jeg kan godt forstå din fortvivlelse, fordi de store er lidt "nemmere", fordi der er så mange vejledninger rundt omkring på nettet. :)

Jeg har selv spurgt folk jeg kender, som har mini heste. :)

 

Jeg får også en lille fyr nu her om 14 dages tid, og der var planen at han skulle leve af en vitamin/mineral produkt (Gemüse Kraüter) 50 gr. og 3-4 kilo wrap om vinteren, også naturligvis græs om sommeren. :)

 

Vh Christine


Øffe & Kvik. <3

0
0
Svar på denne tråd
 
 Shetter foder
Forfatter: 
Dato:  04-04-2012 14:08

Hej

 

Jeg har tre shettere i str 94-102 cm.

De bliver brugt til kørsel.

 

Deres foderplan hedder:

2 håndfuld foderroer (ikke sukkerroer) - er så løbet tør for denne sæson, så nu får de 80 g roepiller (tør vægt, Speedi beet)

100 g lucerne

20 g vitaminer/mineraler (gemüse krauter)

 

2 kg hø til natten - på folden fri halm og hø i slowfeeder.

 

Det får de så 2 gange dagligt, indtil de kan komme på græs fra 1 maj.

Så får de kun vitaminer/mineraler.

 

Pøj pøj med din


Fortalt af Lisbeth med "Bamserne"



"Shettere de skønneste og frækkeste ponyer"

0
0
Svar på denne tråd
 
 shetlænder
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 00:49

min på 85 cm får to håndfulde reed mills morgen og to håndfulde lucerne med olie og mineraler i og det samme aften har fri adgang til godt hø får gulerødder også wrap vil jeg ikke anbefale

0
0
Svar på denne tråd
 
 6 tegn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 09:29

Mine shetlændere får Equigard fra Hippolyt og så tørt hø.


Reni Nielsen, Stutteri Krone

www.stutterikrone.dk


Til salg: Gennemavlede dressurheste, 6-års velgående hoppe starter LA, 1-års hingsteplag efter Londonderry/Depardieu

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fodring
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 13:57

Min får en håndfuld opblødte roepiller to gange om dagen, 50 g. vit/min. (Travo) og 2-3 kg. godt hø.

 

Hun står så på træpiller om natten for ikke at foræde sig i halm da hun ellers "støvsuger" boksen.

 

Motion er også vigtigt til de små for at undgå overvægt/forfangenhed.

 

Synes selv hun ser super fin ud og det er en simpel og billig måde at fodre på:)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Min shetlænder
Forfatter: 
Dato:  06-04-2012 15:13

vallak, 3 år gammel og ca 92cm får noget der ligner:

 

200g Leisure Mix

200g roepiller tør vægt

150g Brogårdens lucerne mix

2-3kg våd wrap

Det gode tørre byghalm han gider æde.

 

Han ser superfin ud lige nu både i pels og vægt - og har masser af energi!

Han bruger temmeligt meget krudt på fold hvor han terroriserer de andre - især sin store legemakker Aslan.


/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

5-års kat II pintovallak sælges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider