Jeg har også en kapsun mage til den i linket, og har brugt en sådan i mange år.
Dog vil jeg lige indskyde, at det kommer meget an på, hvilken form for arbejde du laver med din hest, hvor god den egentlig er.
Hvis du longerer ... aehm.. 'normalt' (jeg ved ikke engang om det hedder det, men den mest gængse form for longering), så er den IKKE god!
Den er udviklet til det klassiske arbejde - dvs. at man starter med at gå rundt med hesten, lærer den formgivningen osv. hvorefter den kommer længere og længere fra dig, indtil den kan gå på volten selv, og i formgivning efter den størrelse volte du sætter den ud på. Så er den kapsun genial.
Hvis du derimod vælger longering, hvor du sender hesten ud på volten og så, herfra, vælger at arbejde med hestens formgivning og balance, så er den altså ikke god.
Den glider meget let rundt, og udvendige siderem kommer op i hestnes udvendige øje, hvis hesten lægger sig på kapsunen og skyder skulder ud. Så er det meget bedre med en mere 'fast' kapsun, der giver støtte og vejledning til hesten, når nu ikke du selv går der i starten.
Selvfølgelig er formålet med en longering, at det skal hesten ikke - men vejen hvortil vi kommer der, ér jo forskellig - og så må man vælge udstyr derefter.
Så reflekter over den måde du vil arbejde med longeringen på, og så kan du vælge udstyr derefter 
Det (også) gode ved kapsunen i linket er, at man kan bruge den i ridningen også - den er genial til de unge heste i tilridning, for når de er tilvænnet den i longearbejdet, så er det praktisk taget uproblematisk at tage den med til ryggen (fordi de er vant til den - hvor man på en 'alm' longekapsun skal skifte hovedtøj, og dermed signaler).