Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Erfaring med Dengie FibreMix søges
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 20:53

Som overskriften siger søger jeg erfaringer med

 

Dengie FibreMix Easy. Hvor meget skal en hest i let arbejde på 550 kg have? Og hvad synes i om fodret?

 

 

Dengie FibreMix Complement: Samme spm som ovenstående? og kan man evt evt supplere med roepiller istedet for Havre som de anbefaler?

 

Dengie FibreMix Extra: Igen, samme spm som ovenstående .

 

Håber nogen kan hjælpe mig med lidt erfaringer med dette foder :)

 

 

 


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 
 123....
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 21:44

Se mere op produkterne på equidan.dk

 

Jeg køber mit foder derfra, fodrer kun med Dengie

 

Så vidt jeg husker skal en 500 kgs hest have 3 kg af Easy og Ekstra

 

Complementen skal de kun have 1 kg af, fuldt dækkende med vit/min, indeholder olie i form af hørfrø og det rigtige omega-3-6-9 forhold, gærkultur, ingen havre, kun 13 % stivelse.

 

Jeg bruger Complement med stor succes sammen med 2 dl rapsolie plus hø ad lib.

 

Du kan sagtens suplere med roepiller, fiberpiller, linamix, lucerne, mm, blot vil jeg, som ved alt andet, køre alle de fodermidler, du vil fodre med inkl grovfoder, ind i et foderprogram for at tjekke alt passer.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dengie Fibremix
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 22:05

Hejsa!

 

Jeg har prøvet alle de nævnte varianter, men nu er det kun muligt at købe FibreMix Complement i DK.

 

Synes det er et genialt foder, da det kan bruges til alle heste og indeholder alt hvad hesten har brug for. Du behøver altså ikke at give havre eller lign. ved siden af.

 

Jeg mixede det med noget lucerne for at forlænge tyggetiden. en stor hest på 500-600 kg skal nemlig kun have 1 kg om dagen ved normal arbejdsbyrde for atvære dækket ind.

 

Den største fordel er efter min mening det lave stivelsesniveau (13% mener jeg), og at det samtidig er meget velsmagende. Betyder meget, når man har en ekstrem kræsen hest ;-)

 


Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskriften
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 08:58

Tusinde tak for jeres input :D har surfet lidt rundt på nettet og har kun fundet positive oplevelser med dette foder - så det tror jeg da lige skal prøves :)


Mvh

Elisabeth


Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich


Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet


Kun med hjertet kan man rigtig se


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider