Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Neutral til halevask?
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 20:37

Kan neutral shampoo bruges til halevask?

 

Har en meget beskidt hyp og ikke mulighed for at få fat i noget rigtig hesteshampoo lige nu, men nautral står på hylden.


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-03-2012 20:44

Men jo det kan du sagtens. Men regn ikke med at få den "hvid, hvid" :)

 

Jeg vil anbefale dig at prøve Neutral Hvidt vaskepulver. Bland pulveret i en spand lunkent vand og put halen i. Rør det godt rundt og lad den være i 10 mins tid. Giv den evt to omgange.

 

Værsgo, hvid hale :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 10:17

Tak for rådet, du ved jo også hvordan det er at skulle holde en hvid hest

 

OG min har grundset min lange indlæggelse ikke været passet ret meget det sidste halvandet års tid, så der er en del at rette op på

 

Han er lettere gul, men jeg har fortalt ham at han bare kan vente sig nu!


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 17:06

Haha, så står den på halevask. Uh, hvor jeg kender det :D

Jeg vasker den faktisk kun når jeg skal til stævner eller sådan en god sommerdag. Den bliver hele tiden beskidt alligevel. :)


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 Buymbum
Forfatter: 
Dato:  28-03-2012 17:33

Efter hårdt arbejde og flere omgange neutral ser den nu rimelig ud - den er ihvertfald ændret fra total brun til lysegul.

 

Så jeg vil arbejde på at få den ændret endnu mere i løbet af de næste gange jeg har orlov fra afdelingen. Måske jeg kan få den til at se rimelig ud inden jeg og dyret flytter til Horsens

 

(Men hvor er det altså bøvlet med de hvide)


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvide heste
Forfatter: 
Dato:  29-03-2012 15:10

hejsa

 

hvide heste kan være et mareridt, har selv en der har en ide om det må være sjovere at være sort

 

her bruger vi flydende rød biotex i hale og man som kommer i mens halen og manen er tør, og så sidder 5-10 min (kommer ikke i ved haleroden og har et håndklæde liggende på halsen når jeg gør det) og så skylles ud og eftervaskes med enten hesteshampoo eller neutralshampoo afhængig af hvad jeg har, og her har jeg fået halen kridhvid efter 2 vaske.

 

mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


Nu med Miss Jay, Badi'ah og Dagirr ox

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bumbum
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 01:01

Tak for tippet med rød biotex - det må prøves.

For den er stadig lysegul.

 

Tvistet ved min kære lille hest er at hans hale også har en del grå/sølvfarvede hår.

 

Den burde (og det ved jeg den kan) kunne blive helt sølvskinnede som en anden barbiehest.

 

Men jeg ved bare ikke lige hvordan jeg kommer der tilbage. Nu har jeg omhyggeligt holdt den hale de første 4½ år af hans liv minus enkelte perioder og det er bare spildt arbejde nu ØV øv

 

Men vejen tilbage til sølvet må jo kunne findes. Never give up


R.I.P Fighter, den smukkeste stjerne på himlen

R.I.P Oxana, du var solen i mit liv

0
0
Svar på denne tråd
 
 hvid hale
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 16:05

Correy: min hest har også et sølvskær i halen og lidt i manen også og i sommerpels er der et tydeligt sølvskær, når han altså er helt ren, hvilket er sjældent

 

Men pga jeg er opereret i begge hænder i efteråret har hans hale og man også fået lov til at blive meget gul/mørkbrun, så her har der skulle 2 omgange med rød biotex til og nu er sølvskæret der igen, så tålmodighed og regelmæssig vask kan give en meget beskidt hale sin egen farve igen, heldigvis :)

 

mvh

Mie


RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011


Nu med Miss Jay, Badi'ah og Dagirr ox

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bum bum
Forfatter: 
Dato:  30-03-2012 19:00

Når i har vasket de hvide haler - så put kartoffelmel i og gnid det godt ind - VOILA så har i HVIDE haler når den er tør (y)


 

 

Hilsen Jannie


Øgårdens Sammie RDH

Wendy Klint ERDH

Sydvillegaards Fiona (født 3.3.2011)

Sydvillegaards Zander (født 10.5.2011)



GRAFIKER:
www.nokke.dk


HESTENE:
www.sydvillegaard.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider