Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

HJÆLP MIN HEST HAR SKÆL OG LUS!
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 18:33

hej alle sammen.

min hest har slæl og lus. jeg ved virkelig ikke hvordan jeg skal slippe af med dem, så håber virkelig i kan hjælpe mig. kan man få skæl shampo eller luse kur til heste? hvad skal jeg gøre?

0
0
Svar på denne tråd

Lus og skæl.
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 20:50

Det er to forskellige ting. Lus skal du behandle med Frontline og skæl er mit bedste bud olie i fodret el. linemix.

Knus fra Lene

R.I.P. Elegant Spotlight xx

R.I.P. Evidence xx

Unghest udlånes til sød pige/quinde, som gerne vil ud og starte stævner eller til at trække et føl på.

Nybegynder pony søges. Part.

0
0
Svar på denne tråd

klip den
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 16:08

min lille pony døjer også med lus, jeg har fået at vide af dyrlægen at den eneste måde at komme af med lus er at klippe den. så jeg kan kun sige klip den og vask den grundigt med hunde shampoo mod lus og lopper og så giv den frontline på spray.

0
0
Svar på denne tråd

Altså.....
Forfatter: 
Dato:  20-03-2012 18:42

ja det er rigtigt at du kan klippe og vaske. Men min dyrlæge ville ikke have at jeg vaskede min på nuværende tidspunkt. Det er ikke ligefrem sommer og det er fra top til tå. I stedet for frontline spray som nok kræver den er klippet, så kan man bruge pipetterne i stedet for. Der skal de have mellem ørene. Skil hårene ad som godt som muligt. Langs rygraden og ved haleroden. Det gjorde jeg på min i torsdags og nu er de væk og hun klør ikke mere. Jeg ville absolut ikke begynde at vaske nu og slet ikke når der er andre muligheder der hjælper mindst lige så godt. Rigtig mange bruger frontline pipetter og det virker.

Knus fra Lene

R.I.P. Elegant Spotlight xx

R.I.P. Evidence xx

Unghest udlånes til sød pige/quinde, som gerne vil ud og starte stævner.

Fin XX hoppe e. Itsabrahma udelånes til avl.

0
0
Svar på denne tråd

Lus......
Forfatter: 
Dato:  22-03-2012 20:29

Lus er overhovedet ikke et problem. Kun for pengepungen.

Køb den Bayvantic (staves) til den største hund. Brug 3 pipetter. 1 i manen, 1 i man og ryg og 1 i halen.

Jeg bruger desuden Frontline spray i manen og halen så er det ret effektivt.

Bayvantic koster ca kr. 350 og kr 250 for Frontline.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider