Min den ene unghest er opereret for bukkehov.
Så vidt jeg ved er der to former for operation, alt efter sværhedsgraden. Den mod at de skal fungerer som ridehest, den anden hvor de kun kan holde til selskab.
I galopsporten er der en del føl der opereres og siden går løb - det kan kaldes max belastning.
Da jeg snakkede med min dyrlæge om operationen, der blev jeg anbefalet at købe plagen, da der kun ved ridning på GP-niveau at der var en 3 % øget risiko for seneskader.
Det kræver at føllet opereres så tidligt så muligt - over 1/2 til 1 år så nedsættes de gode resultater.
Jeg fik min plag til en meget lav pris ifht hans kvalitet - og jeg kommer formentlig alligevel aldrig til at ride over la-niveau, og det skyldes rytteren 
Jeg ville aldrig købe en med bukkehov til avl, og kun en som er opereret inden for det første leveår.
Mvh Charlotte