Jeg har en gang brugt hoste-urter fra Askim til min gamle vallak, det hjalp ham.
Men om de beroligende urter virker - det har jeg ikke prøvet. Men jeg ville selv overveje at gør det sådan, hvis jeg stod i din situation.
Evt kunne du jo forhører dig hos dyrlægen, om du fx måtte sende hende i svømmetræning, før hun skulle ud på sygefold - for lige at tage det værste energi ud af hende, og gøre hende bedre i form, før hun badutspringer rundt.
Jeg har selv haft en vallak, som jeg måtte opgive at have i boksro efetr en ledinfektion incl operation m.m pga en foldskade.
Der lavede jeg en 3x3 m sygefold på folden med de andre heste, og minimerede deres fold, så han ikke skulle opleve at de gik væk fra ham.
Så blev de alle smidt ud med en stor bunke wrap, og så var alle optaget, og alle var rolige.
Så han badutsprang ikke - men var så tilgengæld også halt id e første 4 måneder efetr operationen, hvilket var forventet.
Så derfor kunne beroligende måske hjælpe - vælg en dag at sætte på sygefold med godt lunt vejr, stille vind og hold de andre heste tæt på hende, og lig wrap ud.
Linamix og olie har jeg prøvet på nogle af mine heste - og jeg syntes ikke de blev krudtet af det, som de kunne blive på havre.
Men start blidt op, så kan du jo se om det virker o.k.
MVh Charlotte