Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

for VARM HOPPE (energi)
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 09:31

Hey alle.

Jeg har en HOPPE som simpelthen er for varm i hovedet hun er 7 år.

ikke kun når hun er hingstegal

-hun får idag spillers cool mix

- o-grass i krybben med cool mix

-alt det hø hun kan æde

- hun bliver passet med b-express og elektrolytter i stævne sæson.

Håber nogen ved hvad jeg kan gøre bedre! suk!

0
0
Svar på denne tråd

Hormoner
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 09:52

Er den blevet tjekket for hormonproblemer???

Det kan godt give temmelig varme hopper, hvis der er problemer med hormonbalancen.

Min gamle hoppe kunne om efteråret ikke komme af med sine æg, så de satte sig fast i æggestokkene og voksede sig større og større, med det resultat, at jeg red på en tikkende atombombe.

Andre hopper kan have cyster på æggestokkene eller suge luft ind i skeden, hvilket giver rideproblemer.

De 3 ovennævnte problemer giver rideproblemer permanent og ikke kun i brunstperioderne, men kan løses ret simpelt ved en hormonkur til under 350 kr. eller en caslick operation.

Desværre har ikke ret mange dyrlæger fokus på hormonproblemer, så man skal som hoppeejer nærmest trygle dyrlægerne om at undersøge hoppen for det ved en scanning.

Rambo Original Heavy med 3 leg arches str. 145 sælges

Nyvasket 1200 incl. porto

Ikke vasket (brugt 2 uger i frostvejr = ingen mudder) 1100 kr.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-03-2012 12:53

Jeg har en hoppe der også er meget energisk, og altid har været det..

Jeg har haft hende siden hun var 3 ½ år, og hun bliver 20 i næste måned.. Hun har stadig masser af energi, egenrådig som hun altid har været, og fuld af fis og ballade..

Jeg har prøvet mange ting, fodret med noget cool mix ala det du fodrer med, fodret med kun roepiller, lucerne, vitaminer og hø, prøvet magnesium, prøvet forskellig slet wrap og hø..

Redet to gange om dagen en periode..

Hun står på stald om vinteren, men er ude alle de lyse timer.. Og på døgnfold om sommeren..

Hun har fået føl for 4 år siden, og har efter folingen fået en caslick operation, samt en scanning af æggestokke osv..

Det har heller intet ændret.. Hun er bare som hun er..

Ikke fordi der ikke kan være noget hormonelt med din, men bare for lige at fortællle at der altså også er disse kære hopper, hvor alt er prøvet, men der er bare så meget energi i dem.. Og jeg elsker at min hoppe er som hun er..

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det var bare sådan i grove træk hvordan min dejlige hoppe er, spørg endelig hvis der er noget mere du vil vide..

:-)

Hilsen Conni

- ejer af verdens 2 dejligste heste - Leika hesten & My Precious..

Tjek min dejlige heste ud på: Min hjemmeside

- Søger opstaldning i nærheden af Rødekro -

0
0
Svar på denne tråd

varm hest
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 09:21

Hvor meget bliver hun redet?

Jeg har også en varm hest der først begyndte at fungere ordentligt efter jeg i en uges tid red den træt HVER dag. Bagefter var hans energiniveau altså faldet en del, og kunne lige pludselig nøjes med at ride i kortere tid igen(eller sådan som jeg gjorde før), uden at han var mega vild.

Og han kunne igen tåle at have en fridag uden at blive skør af det. Jeg har også forsøgt alt muligt, men MOTION er mit bedste råd!

0
0
Svar på denne tråd

energisk
Forfatter: 
Dato:  19-03-2012 09:56

i min verden er der stor forskel på at være varm og energisk..

jeg har selv den energiske slags.. hun var nærmest en tikkende bombe i vinters, da isen gjorde de blot stod og hang på folden.. når vi så red, var hun ALT for ivrigt og det var næsten umulig at komme ind til hende..

lige så snart sneen var væk, blev hun sit søde men enerigiske jeg igen.. denne hest er bedst hvis hun rides hver anden dag, trods hendes energi niveau.

Så får at kunne svare bedre tror jeg du skal definere lidt bedre hvad problemet er..

vil den bare fremad.. jamen så skal der bare arbejde til så den også bliver træt i hovedet..

laver den nykker og ellers er umulig at trænge ind til-.- så er det helt andre ting der skal kigges på..

5 års dressurhoppe efter Blue hors Leredo sælges

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider