Hej med jer!
Nu nærmer vi os jo foråret, hvor mine heste kommer på døgnfold.
Jeg vil gerne have dem slanket lidt inden alt græsset kommer, så de ikke bliver for fede.
Jeg har derfor skåret ned på alt deres foder. De får begge to:
300 gram roepiller i tørvægt - fordelt på to måltider
100 gram Salvimin Grøn
5 kg. hø
Jeg har så købt grønpiller, da jeg gerne vil være sikker på, at de får, hvad de skal bruge af "grovfoder" uden at det feder. Lyder det helt dumt?
De har hele vinteren fået 8 kg. hø, men det resulterede bare i, at de tog på. Så derfor er mængden sat ned.
Hvor mange gram grønpiller (dem fra Møllerens), skal jeg give dem?
Der er tale om en hoppe på 6 år og en på 19 år. Jeg skal vel også passe på, at den gamle ikke får for mange proteiner?
På forhånd tak for hjælpen