Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Uden sko....
Forfatter: 
Dato:  07-03-2012 21:44

Overvejer om jeg skal få taget skoene af min 7- årige hoppe, hun har haft hovbenssenebetændelse, uden forandringer, men har nu læst at ride uden sko og med boots vil være godt, nogle der har erfaringer med dette, kan anbefale boots osv? Kh Kate

0
0
Svar på denne tråd

Rengående
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 03:05

Hvis du hest med en forhistorie med hovsebensbetændelse, som nu er rengående, så synes jeg, du skal være meget glad for det....OG lade den beholde de sko på, som fungerer for den.

Hvosenebensbetændese - hvis det er en korrekt diagnose - er næsten altid lig med kronisk halthed. Så enten er hesten fejldiagnosticeret, hvilket er sandsynligt, når der ikke er røntgnologiske sygdomstegn, eller også er du meget heldig, at det nuværende beslag fungerer for hesten.

0
0
Svar på denne tråd

Ja...................
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 07:51

Tak K A, ja jeg overvejer stadig frem og tilbage, for jeg er med i en fold ordning og hvad hvis hun skal have boots på i starten og De ikke sætter Dem ordentlig på eller glemmer Dem

0
0
Svar på denne tråd

Hovseneben og sko
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 08:56

Hej,

Hvis din hest har tendens til snævre dragter og lang tå, kræver det virkelig god og hyppig beskæring at holde en korrekt form uden sko. Hvis din hest har pænt normale hove i formen, så burde det ikke give problemer.

Min gamle vallak havde den slags snævre dragter og lange tæer og døjede med hovsenebensbetændelse. Efter 2 år på eggbarsko kunne han igen gå på almindelige sko, hvis hovene blev beskåret meget præcist og skoene lagt lidt stort på.

Efter at jeg har stiftet bekendtskab med barfodsbeskæring (jeg har en virkeligt dygtig trimmer, som har gjort store ting for min hoppe, som før havde problemer med tilbagevendende halthed p.g.a. vinklen og formen på den ene forhov - nu kan man ikke se forskel og hesten er haltfri), så er jeg meget mere åben for muligheden af, at hestehove kan rettes betydeligt op ved god beskæring, hvor jeg tidligere ville have sagt, at en hest med dette problem absolut må gå med sko.

Men jeg ville nok snakke med nogle forskellige fagfolk om sagen og høre, hvad de hver især mener, før jeg ville ændre på noget.

Boots på fold har jeg ingen erfaring med, da min hest klarer sig godt uden, men jeg rider med boots på tur, og det giver ingen problemer. Jeg kan ride alle gangarter i alt terræn uden problemer.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

Tak Jette
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 08:59

Hvor i landet bor du?

Ja jeg skal lige have min dyrlæge med ind i billedet OG min smed, som vi er vældig glade for

0
0
Svar på denne tråd

Hvor bor jeg
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 10:37

Hej igen,

Jeg bor på Fyn og bruger Jeanett fra Bogh Naturhov som trimmer. Hun kommer hver 4. uge i sommerhalvåret og hver 5. uge i vinterhalvåret.

MVH

Jette

0
0
Svar på denne tråd

ok tak
Forfatter: 
Dato:  08-03-2012 10:48

Jeg har lige ringet til min dyrlæge som lige pt er på ferie, så jeg kontakter ham igen i næste uge

0
0
Svar på denne tråd

opdatering....
Forfatter: 
Dato:  12-03-2012 13:58

Intet sker jo tilfældigt her i livet og lørdag smed hun selv de 2 forsko/ringsko, og hun gik frit og frejdig fra folden og hjem i boksen på grusvejen, så i samråd med både dyrlægen og smeden får hun taget bagskoene af i morgen, så køber jeg nogle Cavallo Sport Boots og så ser vi hvordan det går.

Kate

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider