Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ophængning af hønet
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 15:27

Hvordan binder i hønettet i boksen?

 

 

Skulle gerne bruge en hurtig måde så det er nemt for andre lige at hænge ind til hende..

 

Pt har jeg viklet og bundet så mange knuder jeg kan så det ikke kan rives ned.

 

Alternativet er at smide det i boksen og så roder hun det bare rundt i møget :(

 

Jeg har tænkt på noget med en karabinhage...

 

Hvordan gør i?



*** Nanna ***


Montar regndækken str. 165, Bucac transportgamacher str. cob, hvidt underlag str. full, Riders Compagny fortøj str. cob helt nyt, diverse bid

 

Skriv for interesse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 kun kun
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 15:55

Jeg binder altså kun to knuder (mine er to ismuler som står i løsdrift )

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 16:01

Min roder også i hans, så jeg kørte i byggemarkedet og købte en STOR balje. Har sat den i hjørnet hvor han fodres, puttet en tung sten i og så får han høet der. Dette virker kanon, nu skraber han det ikke rundt i boksen længere.

 

Jeg ville personligt aldrig bruge net. Det er unaturligt for hesten at spise med hovedet oppe, det gør at den slider sit tandsæt forkert. Den kan også indtage større mængder når den ikke skal stå og pille det ud af nettet..

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ssssssssssssssssss
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 16:17

Prøv en høpose. De er guld værd (y)

 

Meget bedre end de forbandende hønet.

 

Jeg har ikke fortrudt mit køb af en høpose :)

 

Jeg bruger dog kun pose til halm. Ikke til hans hø/wrap. Det får han på gulvet.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 haybar
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 16:26

Haybar er suveræne! Og de gør at hesten får sin naturlige ædestilling!

 

Den skal anstrenge sin halsmuskulatur ved at spise af hønettet og får et forkert slid på tænderne.

 

Ellers gør som Tenna, det er en billigere og lige så fornuftigt alternativ til haybaren


Mvh Pia

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 19:00

baljer,haybar osv leger hun bare med. Ved godt haybaren sidder fast men så går det hen og bliver farligt. Jeg ved hun vil prøve at komme op og stå i tingesten :(

 

Der kan være wrap til en time max i sådan en høpose :(



*** Nanna ***


Montar regndækken str. 165, Bucac transportgamacher str. cob, hvidt underlag str. full, Riders Compagny fortøj str. cob helt nyt, diverse bid

 

Skriv for interesse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karabinhage
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 19:29

Jeg bruger en karabinhage og så vikler jeg snoren rundt om træmmerne på boksen, og så sætter jeg det fast med den. Hurtigt og nemt :-)


Vh Maria

 

Med skønne Max og smukke Harmonie

 

RIP Ballerina

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sådan en
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 19:31

Jeg har sådan en her www.rideaway.co.uk/spring-clip- hanging-hook/ monteret i boksen. På hønettene binder jeg så en lille lykke, og den der fodrer klikker hurtigt nettet fast.

 

Min hoppe har småmaskede net, og de hænger så lavt, at hun spiser med hovedet nede.

 

 

 


Mvh

Mette




ledig boks på lille-hovgaard.dk i Kolding

0
0
Svar på denne tråd
 
 præcis som Mariha
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 21:22

Jeg gør præcis som Mariha , bruger karabinhager og vikler så

om tremmerne.

Min må kun få 7 kg hø, ellers dør han af fedme...men det er da bare så synd når de 7 kg er væk på 3 timer. Med hø nettet går der noget længere tid :-)

 

Rikke

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træktov
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 22:22

Jeg har bundet et træktov op i boksen, og der hænger jeg bare hønettet op i karabinhagen.


18" Kieffer Lusitano sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 Karabinhage
Forfatter: 
Dato:  01-03-2012 22:31

 

Jeg har en karabinhage i den lange snor. Snor den 2 x om bokskanten oppe foroven og så i bunden af nettet!

 

 

Der er et forslag om et træktov - god ide:)

 

hilsen Joan

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Husk halmsnor
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 10:04

Jeg ville aldrig turde hænge mit hønet op direkte i nettets snor.

 

Jeg binder mit hønet fast i en halmsnor - bundet til en tremme(høstbindegarn, ikke de nye af kunstfibre), så hesten ikke kan komme til at hænge fast, men snoren knækker. Skifter halmsnor en gang om ugen, da den heller ikke skal knække, bare fordi der hives i nettet.

 

Pijah ?Siska?:

"Den skal anstrenge sin halsmuskulatur ved at spise af hønettet og får et forkert slid på tænderne"

 

Det er lidt naivt, at tro man byder hesten sin naturlige ædestilling, blot ved at lægge stråforderet på boksgulvet - det er ikke naturligt for hesten, at stå stille og æde. Prøv at spørge en kiropraktor/dyrlæge, hvor meget hesten belaster sine led og sener i timevis, når den står plantet samme sted i boksen, med vægten forover.

Gad vide, hvor du har fundet

Og nej, det er heller ikke naturligt for den, at spise af at hønet, hængt op, men tænderne bliver alligevel ordnet hver 10. måned

 

Gad godt vide, hvor du har fra, at hesten anstrenger sin halsmuskulatur - min står da ikke statisk, langt fra. Der er meget bevægelse i en hest, der spiser fra hønet.


No hour of life is wasted that is spent in the saddle.

[Winston Churchill]

0
0
Svar på denne tråd
 
 hønet..
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 10:58

Jeg plejer at hænge hønettet op sådan her:

Tager snoren der er i nettet, op over tremmerne, tager enden ind igennem en af maskerne, laver en "knude" tilbage, som en slags løkke, at hvis man hiver i den, går den op.. :)

Ligesom når man binder sin hest til f.eks vandspiltov med trækketov, den sikkerheds-knude man kan lave..

 

Dejlig nemt, og nettet kan hurtigt tages ned :)

 

 

Desuden bruger jeg altid kun net med de små masker :)


Med Venlig Hilsen

EVa

 

 

 

 

 

D.14/2-2012

Hvil i fred min kære Chapper .. <3 <3 <3

 

 

 


 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønet til væg
Forfatter: 
Dato:  02-03-2012 11:16

jeg har ellers tidligere brugt mega net fra Shires med små masker og det hang sådan her, Amalfi elskede at stå og putte i det og sove

 

 

Jeg synes bare at det fyldte en del og så fandt jeg på at få lavet mit eget i de mål jeg skulle bruge og det blev så til denne model der sidder på væggen så fylder man i fra trillebøren

 

 

Vi har nu sådan et net i næsten alle bokse i stalden og det funger fantastisk, de løber aldrig tør og har man en grovæder så fylder man evt. halm eller frøgræs hvad man nu er til i for resten og så med tiden holder de op med at overspise og nøjes med deres dagsration, min spiser imellem 10 og 15 kg. nettet indeholder nemt 30 kg.

0
0
Svar på denne tråd
 
 gode forslag
Forfatter: 
Dato:  03-03-2012 14:43

Jeg har prøvet idag med at hænge en træksnor op men jeg synes at hønettet kommer for langt ned...

 

Tror også jeg vil prøve bare med en karabinhage.

 

 

Det er godt nok smart det hjemmelavede der!

 

Er det et trailernet?



*** Nanna ***


Montar regndækken str. 165, Bucac transportgamacher str. cob, hvidt underlag str. full, Riders Compagny fortøj str. cob helt nyt, diverse bid

 

Skriv for interesse!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hø.......
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 07:39

Nanna, har ikke nogen hø-net ideer, men tænkte bare lige over, at hesten træder det rundt i boksen... Hvor placerer du høet i forhold til vandet? Mange heste trækker nemlig gerne deres hø med over til vandet.

Hvis dette er tilfældet, er det jo bare at flytte hø-bunken:)


Med venlig hilsen


Anja

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har....
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 08:00

sat et tyk stykke reb runbdt om en bærende bjælke i loftet. Der i er sat en panik karabinhage. Når hønettet er fyldt, hænges det nemt op og kan igen fjernes med en hånd.

 





IMC

 

Heste trailer sælges.

www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=45&i=5264&...y=desc&e=0

 

 

 

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønet til væg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 09:36

Nana, det er ikke hjemmelavet men jeg har dog testet en prototype som jeg lavede af et trailernet fra Harald Nyborg, det er dog ikke stærkt nok så hestene får hurtigt lavet hul og det er jo ikke meningen ;-)

 

Mit net er bestilt hos et firma der laver sportsnet og også laver andre net efter bestilling og på mål, det er noget dyrere end alm. net men det holder og det er super praktisk .

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønet.
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 10:20

Min får også sit wrap i småmasket hønet for at strække tiden lidt. Jeg har sat to tøjringsringe op på væggen i boksen og en karabinhage i snoren på hønetet. Jeg stikker så karabinhagen igennem den øverste ring og trækker den ned og klikker den på den nederste. Det er super nemt at hænge op.

 

Birgitte


0
0
Svar på denne tråd
 
 JeanneSMadsen ♣amalfi♣
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 10:29

JeanneSMadsen ?amalfi?

 

Hvor har du bestilt dit net henne? det er skide smart! sådan et vil jeg os ha :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hønet til væg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 10:46

Julie har sendt dig en besked med oplysningerne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Høbold
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 13:38

JeanneSMadsen, det ser super smart ud, det eneste jeg lige tænker på, er du ikke bange for de kan få det ind i mellem tænderne, det der net, hvis de leger lidt med det ??

 

For mange år siden, vi snakker tyve år tilbage, fik en af mine ungheste, et af de gamel nylon træktorve, som var helt normale at bruge den gang, ind i mundet, og det skar litterært to tænder ud på hende, og hun måtte sys i tandkødet og hvad ved jeg. Jeg tænker lidt det samme kan ske med det net der.

 

Køb en høbold, og stopper man den godt, kan der være rigtig meget i den.

 

Den kan også hænge lavere end et hønet, da det er plastikrør, som kan falde af, hvis hestene får benene ind i dem. Jeg bruger dem i traileren, og til en af mine hopper i slutningen af hendes drægtighed, da hun der begynder at rode rundt, og kommer der bare en spåne i hendes hø, så kan det ikke spises :-)

 

 

Annette


Kvalitets avl af springheste


Heste af super springafstamning sælges


Se mere på vores hjemmeside


Ung top springhoppe søger rytter til efteråret


www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Højnet til væg
Forfatter: 
Dato:  04-03-2012 18:43

Annette, jeg har endnu ikke oplevet at nogen af hestene har hængt i med tænderne, overfladen på nettet er coated så de er helt glatte og de er ikke mindre end at hestene sagtens kan fange en tot wrap uden at bide i net, vi har en der kaster rundt med sit os det får nogen tæsk fordi det på bagsiden er det bedste

 

har anvendt net med små masker i over 6 år og har ikke oplevet nogen uheld, det vildeste var en gammel olde der synes Han skulle have benet op i nette da det hang sidevejrs og det måtte så skæres ned og hang derefter altid i snoren intet andet derefter ingen problemer.

 

Vores er en blanding af gamle og helt unge og alle ser de ud til at nyde at maden ikke ligger i deres toilet, de spiser ihvertfald ikke det de smider på gulvet, det er jo beskidt

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider