Tak for jeres svar.
Problemet ved hændelsen i lørdags var, at hun gik lige ud på folden, stillede sig ved siden af baljen fyldt med hø - og så indtog hun de store mundfulde jord. Så man kan ikke rigtig forklare adfærden med f.eks. at hun ledte efter rødder eller sådan noget - for hun åd bare jord direkte som det første da hun kom ud. Min dyrlæge mente det kunne være en eller anden form for demonstrativ adfærd, fordi hun jo havde stået inde i 3 dage. Men jeg synes nu ikke det lyder så sandsynligt, at hesten spekulerer i den slags.
Jeg gik også ud fra, at det f.eks. kunne være i forbindelse med jern-underskud, men dyrlægen mente altså ikke, at det kunne have noget som helst med det at gøre. Men jeg kan da prøve med en jern-kur, det sker der jo ikke noget ved uanset.
Hun får selvfølgelig loppefrøskaller og har en sliksten i boksen. Og hun er fuldt dækket ind på sin foderplan med vitaminer og mineraler. Men hun har tidligere lidt af lidt jern-underskud, jeg tog den helt store tur med hende sidste efterår, fordi hun blev ved med at tabe sig. Det eneste der blev fundet på hende, var lidt jernunderskud, og så konstaterede vi bare, at hun var ved at blive gammel.