Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Den ultimative fedekur??
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 21:53

Jeg har en 5 årig hest som efter den har gået med føl frem til ultimo november måned, har haft svært ved at tage på.

Vi måtte udskyde tilridning samt klipning af hende, for at give hende mulighed for at få ro til at tage på.

Vi gik igang med tilridningen og hun bliver redet ca. 20 min. let ridning 2-3 gange ugentlig nu. Vi vil ikke sætte ridningen op før at hun har taget mere på.

Hun får dagligt 4,5 kg. fra Tjørnehøj Mølles Breeder, står på halm som bliver strøet op dagligt samt har fri adgang til hø samt wrap fra 18-8. Hele dagen går hun på en stor græsfold (jeg ved godt at der ikke rigtig er næring i græsset nu her) sammen med 2 andre hopper.

Den anbefaldede fodermængde fra Brogården er i hendes størrelse er 3-3,5 kg.

Hun går med tykt stalddækken samt tykt vinterdækken med hel hals.

Jeg har fået taget blodprøver, tjekket tænder og gødningsprøver. -Alt er okey.

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind.. Hun er super kræsen, så jeg er lykkelig for endelig at have fundet noget fedende foder hun gider at spise.

Er der nogen af jer andre som har kendskab til et foderprodukt som er meget mere fedende og som hestene gider at spise?

-Eller en anden idé til at hun hurtigt kan tage på?

Lige nu går jeg utålmodigt og venter på at der kommer krudt i græsset

Christina
En af verdens bedste kat. 3 børneponyer søger dressur og turpart. Maks. alder 13 og gerne med ambitioner om stævner, men abselut intet krav :o)

0
0
Svar på denne tråd

spise ofte
Forfatter: 
Dato:  24-02-2012 22:26

For mange timer på folden uden mad...

Jeg har selv haft en hest, som var rigtig svær at holde huld på. Det var absolut "no good" at have ham på fold i fx 10 timer uden hø/wrap her om vinteren, jeg har også græsfolde hele året.

Så hø/wrap på folden, og gerne et måltid i løbet af dagen. Den dyre/hurtige løsning herhjemme var foderautomater i stalden, så tog han på med mange små måltider, og jeg har ikke oplevet nogle heste være kræsne, når der er automater, da de får foderet i små mængder.

Pøj pøj med hesten, kender godt at det er dødfrusterende, når hesten ikke vil tage på.

Er de fleste de bedste eller bare de fleste?

0
0
Svar på denne tråd

foldtiden
Forfatter: 
Dato:  25-02-2012 19:25
Mindre foldtid er desværre ikke er alternativ hos os. Det er vigtigt for mig at hun bliver rørt meget og holder sig igang, specielt med alt det foder hun får ;-) . Jeg har via en privatbesked herinde fået et tip om 100 gram soyaskrå dagligt. Vil prøve at se om jeg kan få hende til at spise der :-) hendes foldkammerater er ret trivlige, så det bliver ikke populært at ligge noget wrap eller hø ud på folden :-)
0
0
Svar på denne tråd

Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 11:46

Er hos os løsningen Og billigt endda.

Vores store hoppe som går med føl ved siden får 1 kg opblødt fordelt på to fodringer. 500 g pr fodring må gives tørt, hvis opblødning er et problem..

VH Anja

DSP hingst/vallak efter Bomgaardens Dicaprio, 1 år sælges.

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

Risklid...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 12:18

Har du overvejet at prøve risklid?

Jeg har ikke selv forsøgt mig med det, da de heste jeg har er ret trivelige, men har hovedsageligt hørt godt om det.

Doseringen er 0,5-1 kg pr. dag

Anne-Marie

Forhandler af Mühldorfer hestefoder, Balduin hunderfoder og Meister Lampe gnaverfoder.

Find os på FB: www.facebook.com/pages/Treh%C3%B8je- Foder/278656915540166

0
0
Svar på denne tråd

fedende foder
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 13:02

lucerne gold

linamix

fiberpiller

risklid

olie

Mvh Louise

mundkurv str. shetland samt uld dækken str 145 og 165 sælges

0
0
Svar på denne tråd

Som altid
Forfatter: 
Dato:  26-02-2012 17:59

vil jeg foreslå at du går efter et foder med højt fedtindhold... +8%

Der findes meget forskelligt på markedet, så der skulle vist være til enhver smag.

Wrap eller hø ad lib og flere fodringer pr. døgn, da det at de får flere og mindre portioner gør, at der hele tiden er noget at optage af.

Det kan også ind imellem hjælpe at give vand/betfor/roepiller som ekstra i foderet (Men hvis hun er kræsen, så er det ikke altid en god ide med betfor og/eller roepiller).

Zamangah

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider