Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

fodertilskud ?
Forfatter: 
Dato:  18-02-2012 18:46

Hej med Jer :-)

Her kommer et billede af min plag-han bliver 3 år 15/3-2012.

Det er første gang jeg har så ung en hest, så ser han ud som han skal?

umiddelbart synes jeg han var blevet lidt tynd, men han har taget lidt på igen i løbet af den sidste mdr.

Han får sure grow, lucerne, gulerødder, og ca 7 kg wrap og 5-8 kg hø dagligt. Han går i løsdrift.

Stråfoderet kan jeg ikke gøre noget ved, men hvad men hans foderplan?

Jeg vil gerne på ryggen af ham i løbet af sommeren, men som han ser ud nu, synes jeg ikke han ser klar ud til det.

Skal han have noget muskelopbyggende tilskud, noget fedende foder eller hvad er Jeres erfaring?

Er Linamix vejen frem? Jeg kender det ikke, men hører det tit omtalt. Jeg er ikke interesseret i at putte unødig stivelse i ham og desuden er han kræsen

Gode råd og vejledning modtages med kyshånd, så han kan komme til at se fin ud igen

Kiko lige knap 3 år

Her er han fra i sommers

Jeg synes, at han har tabt hals og numse i løbet af vinteren, men måske er det mit syn eller vinterpels, der bedrager.

0
0
Svar på denne tråd

hej liv
Forfatter: 
Dato:  19-02-2012 10:06

syntes også ud fra dine billeder at han har tabt lidt masse. men nu ikke noget alamerende.

lina mix er rigtig godt foder og skulle have en rigtig god virkning, jeg har dog blot brugt irish mach. som ekstra supplement, da udnyttelsen af deres foder bliver bedre.

fra 3 års alderen og når de skal til at lave lidt så har mine gået over til "normalt" foder.

mund ikke også at det begynder at hjælpe når forået kommer.

få ham evt tjekket for orm.

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 11:04

Kan godt se, at han har tabt lidt hals og bagpart, men synes ikke han ser tynd ud. Han burde være dækket ind med det han får nu. Hvor meget krybbefoder får han pr dag?

Men få taget en gødningsprøve på ham i første omgang.

Grønmosegård

0
0
Svar på denne tråd

undskyld på forhånd
Forfatter: 
Dato:  20-02-2012 19:28

Ja, jeg kan jo lige så godt undskylde på forhånd, men en 3 års der stadig vokser, nogle gange i ryk, med underlige intervaller osv. er ved gud også svær at fodre så den er pæn hele tiden, jeg synes også nogle af mine har svinget mellem at ligne forvoksede teenager og små runde tønder.

så tag du det bare roligt, hvis du gerne vil give lidt ekstra, kan du give lidt olie, du kan give op til 3 dl. uden at skulle finde ekstra e vitamin frem.

husk at du skal give olien gradvis, altså lidt af gangen.

Jeg synes egentlig han er meget pæn, så tror godt du kan regne med at hoppe på ryggen af ham her til foråret, hvis hans hoved er klar vel at mærke.

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

tak for input
Forfatter: 
Dato:  21-02-2012 20:06

Jette : hvorfor undskylder du? :-)

Jeg har valgt at sætte ham på boks for natten, så han kan få mere stråfoder, så han får nu 12 kg wrap og 5 kg hø i døgnet og der er ikke et strå tilbage i boksen, når han bliver lukket ud om morgenen.

Jeg har købt noget linamix også og giver ham 200 gram af det om dagen til at starte med. Der gik lige nogle dage inden han ville spise linamixen, men han er også en kræsenpind.

Jeg krydser fingre for at det hjælper med det ekstra wrap og linamix-og så må foråret godt snart komme, så han kan komme på græs :-)

Han fik taget orme og blodprøve sen efterår og der var intet at gå efter, men det kan godt være at jeg allerede skal få ham tjekket for orm igen.

tak for svar

0
0
Svar på denne tråd

ikke så pænt
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 05:19

ja, nu er det så ikke så pænt at sige at heste er mindre heldige lige i din hests alder.

men nok om det, så tror jeg bestemt du er på rette vej.

i mine øjne skal føl og plage have wrap hø ad libitum og de skal i mine øjne ikke mangle stråfoder på noget tidspunkt af dagen.

det er derfor jeg til hver en tid vil anbefale løsdrift til plage med adgang til stråfoder hele døgnet.

jette

Horsemanship ridelejr i vinterferien

Opstaldning på midtsjælland

www.staldmoellegaarden.dk

Center for alternativ behandling

Naturopati til dyr

0
0
Svar på denne tråd

løsdrift
Forfatter: 
Dato:  22-02-2012 10:27

ja jeg er enig. Han har også gået i løsdrift indtil nu, men da det desværre ikke kun er unge drenge, der går der mere, så er der delte meninger om hvor meget stråfoder de skal have. Jeg synes også de skal have adgang til stråfoder hele tiden. :-)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider