Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Vacc. regler, hjælp !?!
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 16:23

Hej Hej hn`er :-)

 

Jeg overvejer og skulle til at starte stævner på mit nye ridedyr, men jeg er rigtig meget i tvivl omkring hestens vaccinationer!?!

 

Så jeg håber nogen kan hjælpe mig lidt?

 

Hesten er sikkert vassineret før, men det fremgår ikke i passet som er lavet på samme forbindelse!

 

Følgende vacc. datoer:

 

10-11-2010

 

16-12-2010

 

15-12-2011

 

Skal jeg have hende omvaccineret i følge de ny regler??

 

Håber nogen kan hjælpe :-)


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 16:50

Kort og godt.

 

Ja, du skal på den igen..


Venlig Hilsen


Sisse


0
0
Svar på denne tråd
 
 en ommer
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 18:25

Jep, den skal have basis før 2005 og være regelret vacc efterfølgende for at man kan undgå at skulle om vacc...

 




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 18:40

Øv hvor træls...

 

Men hvis jeg så starter forfra nu her, ville jeg så ikke kunne starte før alle 3 vacciner er gennemført, eller?

 

Måske det kun er de første 2, for den 3 er jo først 6 mdr senere!? og så går der jo lææææænge inden jeg kan starte!!


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 jo jo...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 19:26

reglen træder i kraf pr 2013, så vi har hele i år til at få styr på det ;)

 




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 Knap et helt år....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 19:40

Man har nu knap et helt år, fordi den sidste vaccination af de tre skal gives minimum 5 måneder før 1 jan 2013 - for at hesten kan gå stævne fx den 2 jan 2013.

 

MVh Charlotte, som er i gang med at omvaccinerer 2 stk's ungheste i år, så de er klar til 1 januar 2013.


Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 20:38

tusind tak for jeres svar, det sætter jeg stor pris på

 

Dvs...... Jeg må gerne starte hele 2012 ?? på trods af de vaccinationsdatoere længere oppe??

 


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du må gerne....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 20:54

Du må gerne starte stævne i 2012 efter de gamle vaccinationsregler, som er :

 

Rideheste skal for at opfylde Dansk Rideforbunds bestemmelser være basisvaccineret mod influenza, dvs. have fået 2 vaccinationer mod influenza med mindst 21 og højst 92 dages mellemrum.

Derefter skal hestene vaccineres en gang årligt, dvs. senest 365 dage efter sidste vaccination. Ingen vaccination må være foretaget senere end 10 dage før ankomst til stævne.

 

MVh charlotte


Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 21:00

morgan - mange tak, det havde jeg aldrig selv fået fundet, i alle de regler ;-) Tak :-)

 

Hvad med den ene dags forskel der er på vaccinationerne, har det noget at sige?

 

Altså den 16-12-2010 og 15-12-2011 ??

 

Er det ikke noget med at det præsis SKAL være på samme dato??


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nope....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 21:13

Nej det skal heldigvis ikke være på præsis samme dato - men "bare" med maksimum 365 dage imellem.

Så det er absolut sidste dag, at hesten blev vaccineret sidste gang

 

Jeg gør det, at hvis jeg af anden grund har dyrlægen ude fx 1 måned før jeg skal vaccinerer, ja så får hesten lige sin vaccination også. Så spare jeg et besøg senere bare for at få hesten vaccineret.

 

MVh charlotte


Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 21:30

endnu engang 1000 tak for hjælpen, det er skønt jeg så godt kan starte i år, det vil jeg sku glæde mig til :-)

 

Og pyyyyyh det er lige på et hængede hård med den vaccine så! Jeg tror også at næste gang jeg får dyrlæge (som forhåbentlig først er til næste vacc.) så får jeg bare hende omvaccineret der :-)

 

Endnu engang rigtig mange tak for hjælpen allesammen!!


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 morgan...
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 21:50

hvorfor skal den sidste af de 3 være 5 mdr før end at man skal starte, dette giver da ingen mening ???




Beklager taste og stavefejl


www.stenhedegard.dk


Halmpiller sælges



Ungheste sælges, 1, 2 og 3 års drenge

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du har ret....
Forfatter: 
Dato:  16-02-2012 22:50

Du har ret - og mig der ævler

 

Du skal senest have den 3/den sidste vaccination vel 10 dage før stævnestart - så lad os sige man vaccinerer den 3 gang den 31/12 2012, så må den starte sit første stævne den 10 januar 2013.

 

Til gengæld kræver det så, at du jo har fået den basisvaccineret et ½ år før - da der skal gå minimum 5 måneder mellem 2 og 3 vaccination. Og minimum 21 dage mellem 1 og 2 vaccination.

 

Så man skal i gang senest til sommer/juni med at re-vaccinerer/basisvaccinerer for at det kommer til at passe med 1 janaur 2013.

 

Beklager min hjerne var vist ikke med mig i det første indlæg

 

MVh charlotte


Rytter min LA-niveau fuldtid søges - kontakt http://www.stutterischnell.dk/

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vent lige lidt
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 06:40

Der er nogle klubber som har indgivet en klage til DRF fordi de laver disse regler med tilbagevirkende kraft og bedt om at det ændres til kun at være fremadrettet.

 

Dette vil som jeg har forstået det, blive behandlet på repræsentantsakbsmødet i marts.

 

Da reglen ikke er trådt i kraft endnu, så ville jeg nok lige afvente resultatet inden jeg begynder at omvaccinere.


Hesteejendom sælges syd for Odder

www.edc.dk/Sag/ ?Pid=83006882&cid=s01m05

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 07:20

været til et offcialsmøde med DRF og jeg tror ikke på at de vil ændre på reglen.

 

Når man for forklaret baggrunden for beslutningen forstår man godt hvorfor de gør som de gør.

Det handler om at hestene med den her ekstra vaccine kommer op på så meget højere antistofniveau og derved bedre bskyttet og kan ikke bære smitten. Efter det gamle vaccinationsprogram kan hesten rent faktisk godt bære smitten selv om den er vaccineret.

 

Grunden til de laver det med tilbagevirkende kraft er at de har fundet ud at at hvis 80% af de heste der er samlet til et stævne er på det høje antistofniveau så er alle beskyttet godt nok.

 

Min er startet vaccine i 2003 og derfor ikkeomfattet af det nye vaccinationsprogram, men efter dette foredrag overvejer jeg faktisk at køre den op på det nye... for det giver mening det de siger..


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor ikke?
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 07:30

Nu kan jeg se at den er vaccineret i december 2011, hvorfor ikke sige at det er første basisvaccination og så få vaccineret den igen inden for de næste 3 uger? Så er du jo godt på vej.


Mvh. Charlotte


Züchten heißt denken in Generationen


Sælges:


Lille allround-vallak


Super dressurhingsteføl

0
0
Svar på denne tråd
 
 Revaccination
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 07:55

Hvis du er hurtig nu her, så kan du jo få hesten revaccineret nu her, da du allerede har en vaccintion fra december du kan starte på.

 

Så skal du bare have en booster engant til sommer for at være med på de nye regler....


18" Kieffer Lusitano sælges

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadadada
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 08:44

I siger da noget!! Dvs den vacc hun fik i december 2011 kan godt gå ind som den første? OG det er ikke en bestemt vaccine de skal have der første gang? For ellers vil jeg helt sikkert bare få hende vaccineret nu her igen, det er det nemmeste :-)


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 
 vaccine
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 10:25

Jep din sidste vaccine kan fint gå som den første, så i starten af marts skal den ha den anden, og vupti du er snart færdig


VH Anja

 

DSP hingst/vallak efter Bomgaardens Dicaprio, 1 år sælges.

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 stævner....
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 10:27

Må man ikke starte stævner i tiden mens hesten skal have de 3 vacc?

 

Min fik nye hest fra 2007 fik 1 basis i sept 11 tror jeg, 2. vacc i start december 11, den skal have den sidste og 3. vacc her 6 md efter 2. vacc. Må den ikke starte stævner før den har fået 3 vacc? Planen er jo at den skal gå DSA 5 års her til foråret

0
0
Svar på denne tråd
 
 gælder fra 2013
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 10:51

som der står længere oppe gælder reglerne fra 2013.

 

Dvs. du skal være færdig med dine 3 vaciner inden 31-12-2012.

 

Hele 2012 må du ride stævner på det gamle vacinationprogram.

 

Grunden til der er så meget snak om det allerede nu er jo at det tager mellem 7 og 9 månder at få en hest færdig vaccineret, så hvis du først starter op i 2013, ja så bliver det ikke til mange stævner det år.


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 123............
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 11:11

Tak ja jeg fik lige læst reglerne, så er der ingen problemer, da jeg er færdig med alle 3 vacc sommer 2012

0
0
Svar på denne tråd
 
 dadada...
Forfatter: 
Dato:  17-02-2012 14:22

Jeg vil endnu engang bare lige sige mange tak for hjælpen allesammen!!

 

Dyrlægen skal ud i stalden til en anden hest på mandag, så jeg fik ham lige til at tage en vaccine med til min også!

 

1000 tak for tippet med det, for det passer jo bare perfekt :-)


 

 

Det at leve, er livet...

Livet er det, at leve...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider