Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

kommer jeres heste på fold nu......
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 21:34

lidt inspireret af en anden tråd, hvor heste står inde for at holde stalden varm så vandrør ikke fryser til.

Vil derfor gerne spørge kommer din/jeres hest/heste på fold hver dag i dette vejr?

Jeg har ikke haft en inde dag for staldens heste endnu pga vejret og der skal meget til før de bliver stående inde - de har gerne 10-12 foldtimer.

Men det er godt nok et hestearbejde at banke is af hele tiden, både ude og inde og sørge for der er vandforsyninger når Hr frost bider godt til - men så er der jo andre tidspunkter hvor vi ikke skal yde så meget.

Har da selv været nødsaget til at holde dem inde engang med total isslag på folden, de ville have brækket benene hvis de var kommet ud.

kommer jeres på fold? hvis ikke hvorfor ikke ?

Mvh Birgitte

III-Welshhoppe 9 år efter Parcybedw Boy George sælges

2 års welsh hingsteplag sælges efter Rytterbjergets Infinity/Parcybedw Boy George

Boks i 5491 Blommenslyst udlejes pr 1 feb 2012

0
0
Svar på denne tråd

Jeps...
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 21:44

Ja det gør de. Vores stald kan heldigvis godt holde sig varm når bare dørene er lukket.

Så de er ude 8-9 timer lige nu.

Vh Maria

Søger part til mine dejlige heste

Max - se her

Harmonie - se her

0
0
Svar på denne tråd

jeps det gør de
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 21:56

Mine to bor i løsdrift og holder varmen fint :)

og vanden klares ved vores vandkar med varme :) - og så fyldes baljen også ved siden af.

Sorte søger part :)

Spalding dressur sadel sælges

-pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Sorteper: www.aktivstald.dk

"PÅ PLETTEN" - www.pletshow.dk

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd

også her
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:09

Jep. Også løsdrift her og aldrig lukkede døre

Min vandkop som er frostfri, har så valgt, at det er den ikke. Hmff. Så jeg slæber spande som sidste vinter. Har baljen stående inde i et hjørne af løsdriften og har tempereret vand i spande med flere gange dagligt og ingen problemer. Baljen er pakket ind i halm og står desuden på et tykt lag hamp og det er altså nok, på trods af at hestene forlader løsdriften det meste af dagen.

Jeg har en si, så tager jeg lige halm og isflager inden jeg hælder spandene i. Spandene bliver fyldt efter hver gang og står på gulvvarmen indtil de skal hældes i stald-karet.

Mine synes vinter-livet er fint, for endelig kan de tåle at gå på græsset hele dagen.

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:18

Ja, min kommer selvfølgelig på fold hver dag. Ja, der er glat derude og lidt knoldet derude pt. Men min hest går rundt, meget forsigtigt og de leger slet ikke så vildt i det her glatte vejr som de plejer.

Jeg har dog taget mine forbehold og han går nu med forbens gamacher og klokker derude. Han er 500gram på og fryser ikke.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

foldtid
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:28

her kommer de også på fold, dog er det i lidt mere begrænset tidsrum da hoppen er højdrægtig og har termin om 2 dage og hun står altså bare og hænger ved ledet efter få timer, på trods af wrap på folden, så her tages de ind efter en 4 timers tid, hvor de ellers har gået ude fra 8-16/17 normalt.

hoppens fold er jævn, den er først taget i brug nu hvor frosten er kommet, men dagirrs fold er en anelse knoldet, dog er han god til at bevæge sig rundt om det område der er værst.

indtil i dag har de gået uden dækken, men jeg blev nød til at smide et på dagirr her i eftermiddags, da han var for kold, jay har dog ingen tegn vist på at hun ikke trives med vejret, men der holdes nøje øje med hende.

mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

Foldtid
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:34

Vores heste kommer også på fold hver dag, men der bliver taget lidt mere hensyn til vind og vejr.. Normalt går de ude fra kl. 7.30 til omkring 16.30 tiden, men hvis vinden står lige på og de ikke har rigtig noget læ, kommer de ind ved 15 tiden istedet og der er de allerede godt trængende.. De kommer løbende hen til leddet og står og "piver" for at komme ind.. ;-)

0
0
Svar på denne tråd

fordelene
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:56

Ja, det er så en af fordelene ved løsdrift. Det er aldrig enten eller, altså enten ude eller inde. De kan helt selv vælge hvad de har lyst til, bliver det pludselig kold regn, kan man skynde sig ind og sove til middag.

Men nu er det jo så altså også heste der er skabt til vinter, som jeg har, kunne forestille mig en araber måske, ville klapre tænder

0
0
Svar på denne tråd

fold..
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 22:57

Vores kommer ud selvom det er koldt. Vi skal lige banke hul på drikkekarrene ude på foldene. Men inde i stalden er det ikke så slemt med frosne vandkopper som sidste år. Hvis der er noget er det kun lidt is ved ventilerne på vandkopperne når de ikke er inde til at holde gang i vandet og det kan klares med lidt kogende vand. Men i år er alle vandrør blevet pakket ind i rørskåle og det ser ud som om det hjælper lidt.

Hilsen

Lonni

The past is a ghost, the future is a dream and all we ever have is now

Med hestene

Claire e. Churchill

Landianos-ø e. Tailormade Lancelot

www.EnggaardenMorum.dk

0
0
Svar på denne tråd

Ville helst
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 23:01

Jeg ville jo helst at mine kom på fold, men vores glade vallak faldt på folden i fredags - uden i øvrigt at der skete så meget ved det, tror jeg, så nu kommer han ikke ud før der er en fold uden is.

Og ja - hoppen kom ind fra fold i dag med to dybe revner i ballerne på venstre bagben (det lignede snitsår fra en kniv). Det kan næsten kun være sket ved at hun er trådt gennem isen og har skåret sig på vej op. Nu, bliver hun også lige inde til der ikke er is. Og så står den på daglig skrubning med mediscrub så jeg ikke risikerer at huden gror hen over og lukker noget skummelt inde.

De er begge ved at eksplodere over at stå i boksen, så vi prøver at få dem luftet frit i hal hvor de kan rulle sig om eftermiddagen og så ridning aften (om ikke andet i skridt en times tid uanset diverse småskader).

Is er bare det værste, men mudder er nu heller ikke lykken

Kh Margit

MEJ

0
0
Svar på denne tråd

Fold...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 08:00

Her hjemme går den gamle pony og føllet på fold, dog mere begrænset end normalt. De kommer på en sommerfold hvor der ikke er så knoldet.

De kommer ud 2-3 timer om formiddagen og så ind et par timer og får mad og muligheden for at få pause for vinden. Derefter kommer de ud et par timer igen.

Denne løsning ser det ud til at de trives med. De har ikke læ på folden og går begge uden dækkener.

Ridehesten som er opstaldet ude, har ikke samme muligheder. Her er alle foldene meget knoldede og direkte farlige og da hesten ikke har lavet andet end at komme til skade i de sidste 4 mdr. har vi valgt at hun står inde, til frosten er væk.

M.v.h.
Cindy Andreasen

Team Korstoft

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 08:35

Ja, mine heste kommer på fold, som de plejer.

De vil meget gerne ud om morgenen - det kan ikke gå hurtigt nok Men, jeg tager dem dog ind en time eller to før normalt, da de begynder at stå og kalde på mig.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

fold hver dag!
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 09:22

Ja, mine kommer på fold hver dag, fra 7 morgen til ca. 17.30 - kulden er ikke et problem, når bare det er så tørt og fint i vejret som det er i disse dage. De får masser af strå, både ude og inde... kan godt mærke de har brug for noget mere i kulden.

Vanden fryser til ja, men det gør det også i stalden (har lukket for vandkopper og vander i spand). Jeg "tør" vandet i deres udendørsbalje hver morgen og eftermiddag og krydser fingre for at de så drikker nok og ikke får forstoppelse. Og så får de selvfølgelig frisk vand når de kommer ind og til nat.

Hilsen Dagmar

www.avlogfoder.dk Dejlig plag af super springafstamning sælges!

Ástund, Classic, sort 17 " med smal bom. Ældre sadel, men pæn og absolut rideklar. 2800 kr. Salg eller byttes til passier dressu ...

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 09:32

Her kommer alle også ud, uanset!

Vi har en kold stald, men vil ikke holde hestene inde for at holde varmen oppe derinde. Derfor sätter vi varmebläsere på så snart hestene forlader stalden. Den store af dem koster dyrt at have på, men hestenes foldtid har höjere värdi ;)

Altså har vi ingen problemer med vandet inde. Alle kar bliver tömt totalt for is og vand hver morgen, nyt vand. Alle har fri tilgang til halm og får wrap ude 2 gange (og 1 inde) om dagen.

...

0
0
Svar på denne tråd

udenfor
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 09:33

Ja - ud skal de. Jeg ville være bange for kolik hvis de pludselig stod inde. Det er slemt nok at de står mere stille på folden.

I am not young enough to know everything (Oscar Wilde)

~

Ledige bokse, spritnyt ridehus og søde mennesker på http://www.notholmgaard.dk (postnummer 3660)

0
0
Svar på denne tråd

jeps ude
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 09:47

mine er ude som de plejer, dvs ud kl. 7 og ind kl. ca. 20-21..

vandet i stalden er desværre frossen her i weekenden, så nu er jeg på spandslæbeholdet..

da vandet også er frossen på marken, tja så må jeg flere gange ud og tilbyde dem vand i en spand.. det går nu også fint og de drikker faktisk ikke så meget..

når de så har spist aftensmad, der består af suppemad (der er roepiller i og derved får de også væske) fyldes krybberne op med vand og de tilbydes vand inden de får morgenmad.. øj det tager tid..

men stadig hellere det end regn og rusk og mudder..

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 10:54

Her går de ude som de plejer fra. kl.7.30-8 til kl.18-19 stykker uanset hvordan vejret er Hvis det stod til dem, boede de ude året rundt........ Her er hverken knoldet eller glat, de har masser af hø og vandet bliver tjekket flere gange om dagen.... Min har godt med tøj på og han får 1 ltr. O-grass formiddagsmad og middagsmad på folden. Selvfølgelig får han også morgenmad og aftensmad Shetter har pels og kan nøjes med hø i løbet af dagen.

Jeg har heldigvis endnu ikke været nødsaget til at holde dem inde pga. glatte folde. Heller ikke de sidste to vintre, elsker mine store dejlige græsfolde

Selv den mindste stjerne lyser.....

0
0
Svar på denne tråd

Som vinden blæser
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 15:22

Vores går ude som vinden blæser

Når vinden er i øst kniber det med at de kan finde læ og så kommer de ind efter 4-5 timer. Enkelte dage har de måttet vente med udetid til staldejer kom fra arbejde, da de ellers ville få for mange timer i stiv østenvind.

Vi glæder os til læhegnet gror bedre til, så hestene kan nyde deres udetid - også i østenvind.

Ellers er udetiden her om vinteren på 8-10 timer, som det nu passer med ejeres arbejde mv.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

ud ja tak
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 15:55

Jep min pony kommer på fold stortset hverdag hele vinteren. Som vejret er nu er de kun ude 4-5 timer da der ingen læ er på folden, derudover er det ikke muligt for os at holde vandet frostfrit på folden. Vi har simplhen ikke mulighed for at banke is af flere gange om dagen da både staldejer og kone gå på arbejde om dagen.

Min pony står med 400 gr. dækken og klare kulden fint, men da hun har været syg som følge af nedkøling er jeg og staldejer meget obs på hende og derfor skal hun ikke stå ude i 10 - 14 timer i den kulde vi har nu. Men jeg så da gerne hun kunne gå ude lidt længere end hun gør nu, men det er desværre ikke muligt.

Når der ikke sne og frost går de ude mellem 8-10 timer på græs og er det små med græs får de wrap og halm me udlæg med ud.

Når vi nærmer os sommer går de ude i op til 14 timer og 1 maj ryger de på døgngræs hvis vejret, men senest 1 juni.

I år har vi kun haft en indedag for hestene og det var i mandags da vi havde 14 graders frost om dagen.

Mette

carpe diem - grib nuet

Sov sødt Kingo

31.10.1991 - juli 2008

Sov sødt Cæsar

2003 - 2009

Sov Sødt Simone

29.4.2008 - 12.9.2010

Vi savner jer!!

HF Student anno 2009

Barfodstrimmer bør forbydes!!!

0
0
Svar på denne tråd

frost og fold
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:16

Ja, mine heste er ude fra 8 - 17.30 hver dag. Shetterne har ikke tøj på, men DV'en går med 370g udedækken på.

Der er lukket for vandet her, da der er minus 1-3 grader i stalden, så hestene får spande med vand 4-5 gange i døgnet alt efter hvor hurtigt det fryser og bliver drukket.

I min tidligere stald havde jeg en varmeblæser kørende når hestene var på fold, så holdt det vandrørerne frostfrier og ca. 1-2 grader varmt i stalden. Dette er dog en dyr løsning og kræver at man har en vel isoleret/tæt stald, så alt varmen ikke fiser ud af sprækkerne.

0
0
Svar på denne tråd

Mit udgangspunkt......
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:22

er at heste så vidt muligt skal på fold året rundt, helst god løsdrift hvis muligt

Men, vil også opstalde et sted med ridehus, der vil hestene kunne krudte godt af, fordi de kan mærke at underlaget ikke er glat ligesom på folden.

Når de derefter kommer på fold tager de det forhåbentlig mere stille og roligt!

Isslag på fold : Aldrig ud! (med mindre jeg har et par tons grus)

Frost: De skal ud, men forholdene skal forberedes mest muligt så de undgår skader.

Frosne hovhuller især ved leddet, bør jævnes med traktor el. lign. hver gang vejret tillader det.

Ved halm mødding på stedet, kan der ved vejen til fold,( måske også ved led) lægges en "tyk" sti af det kraftigste urinhalm, som holdes ved lige og holdes "varm" ved et godt lag.

Her kan læses om produktet "Urea", som er ammoniak fra dyreurin, og bruges mod frost.

www.bolius.dk/alt-om/grunden/ artikel/grus-salt-og-andre- toemidler-mod-sne-og-is/

Så er det at jeg tænker på at møddingen må kunne bruges istedet?

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig..
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:27

ud og jeg forstår slet ikke at folk snakker om is på folden.? Vi har lidt is på vejen, men intet på folden..

Foredrag:

Fokus på grovfoder til heste

www.heste-nettet.dk/forum/9/221279/ 221279/

0
0
Svar på denne tråd

Vi bruger møddingen
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:37

I år har vi ikke fået særlig meget sne, så vi har hårdt frosne hovspor ved leddet og på folden.

Vi kører faktisk det, vi dagligt renser ud fra vores spånbokse, ud på folden i disse frostuger, og det giver et rimeligt jævnt og elastisk underlag. Og når spånerne er beskidte, våde og blandet med gødning, så bliver de nogenlunde liggende, hvor de skal - også i blæsevejr.

Tidligere år, hvor vi har haft rigtig meget sne og sammentrådte og meget glatte stier mellem fold og stald, har vi brugt at smide nogle grebfulde af de beskidte spåner på isen. Spånerne er varmere end isen og smelter isen lidt i overfladen og fryser så hurtigt fast og danner en ru overflade, som er rimelig sikker for hestene at gå på.

Spånerne forsvinder ned i græsset til foråret, så de generer ikke.

Kh NinaSt

0
0
Svar på denne tråd

Uanset hvor ........
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 17:45

i landet alle hesteejere befinder sig, er der forskellige udslag vejrmæssigt. Nogle har dyb frost, andre har masser sne, nogle har glatte folde, andre har ikke osv.

Nogle heste har brug for et dækken, andre har ikke.

Uanset hvad, er det hesteejernes pligt at sørge for at deres heste ikke kommer til skade, og her er grænsen for denne omsorg forskellig fra person til person.

Og hvis en ejer ikke vil sende sin hest ud på isglat vej vej til isglat fold, så forstår jeg det godt!

Igen...... et ridehus ("frostfri" udebane) er guld værd til at lade heste udfolde sig og krudte af inden fold.

Bedste ønsker
Fra
Lone

RIP Rødtop

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 21:52

Mine har stået inde..

Vi ville lukke dem ud idag og strak da de kom ud så gled de på isen som åbenbart lå under sneen... Og faldte... Så jeg tog dem straks ind igen, har lige haft en hest indlagt i 12 dage dog ikke grundet det dårlige/frosne vejr, men tør ikke med mit held eller mangel på samme at lade mine heste gå ude.

Dog har mine ellers altid fået lov at gå ude de andre år trods frost og sne..

De må nøjes med at lege rundt i hallen istedet indtil isen knækker når de træder på det. Men så længe de kan komme i hallen og få fri motion, så er min samvittighed ikke så dårlig...

0
0
Svar på denne tråd

Hvis bare
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 22:28

Hvis bare jeg havde mit eget sted, så skulle jeg også med sikkerhed sørge for i det mindste en lille fold uden is eller mudder året rundt, men virkeligheden er at bilerne holder hvor der er tørt, og hestene går hvor det er mest farligt for dem. Sådan er det bare de fleste steder, og jeg tror virkelig folk glemmer at gøre regnskabet op. Tænk hvor meget sundere og stærkere og gladere vores heste ville være hvis man gjorde det omvendt, og tænk hvor mange færre skader de ville have. Man ville formentlig kunne spare adskillige hesteindkøb i en livstid, og dyrlægerne ville blive arbejdsløse

Heldigvis, tåler de to heste jeg har nu næsten et liv som burhøns uden at miste det gode humør, men hestens tolerance for urimelige forhold er så også mit eneste kriterie, og jeg kommer aldrig igen til at eje en hest der stresser over 22 timer i en boks. Det er mig ligegyldigt hvad en hest kan og hvem den er, men den skal kunne acceptere den tilværelse jeg nu engang kan tilbyde den.

Jeg har prøvet at lade tankerne fare tilbage på de seneste 5 år hvor jeg har været hesteejer, og farlige forhold på folden står for næsten al den sygdom mine heste har været ramt af. Hvad enten det gælder urimelige mængder græs og ingen mulighed for at vælge til og fra, søm og skruer på folden, løse hegnstråde, glatte isflader på folden, skarpe iskanter på folden, dyb sur sump med sår og infektioner til følge, knolde der inviterer til forvridninger mv. Jo - fold er livsfarligt for hesten og dyrt for ejeren.

Nu håber jeg så bare ikke at jeg en dag også skal betale prisen for at holde burheste i form af spat. Det er jo ikke uden risiko at jeg lader min søde lille ponyhoppe på 17 stå og glo i sin boks. Før eller senere vil det gå ud over hendes led, og jeg vil så gerne beholde hende til hun bliver 40 fordi hun er min lille øjesten. Jeg har allerede sagt farvel flere gange

Jeg overvejer ofte at droppe hesteliv alene fordi jeg synes det er så urimeligt at investere sin halve løn, 5 timer om dagen og alt for mange følelser for blot at vente på at hesten kommer til skade og før eller senere bliver uridelig. Men det er jo heller ikke rart at sidde på sit job og tænke på at "nu er det så snart 20 timer siden at hyppen fik lov at spjætte lidt med benene".

Jeg synes i grunden at 2 timer på en mindre fold med ordentlig bund ville være acceptabelt for mine heste i vinterhalvåret fordi de bliver redet eller på anden vis arbejder hver aften, men jeg har ikke til nu kunnet finde sådan et sted i rimelig afstand fra min bolig. Jeg synes i grunden 2 timer på en ufarlig fold er et rimeligt ønske, men det er helt urealistisk, har jeg erfaret.

Kh Margit

MEJ

0
0
Svar på denne tråd

frostvejr
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 01:20

Ja altså vores vinterfold er meget knoldet Der går i disse dage kun de ældre damer, som ALTID forholder sig roligt, og helst ikke viger fra wrappen

De unge basser, har indtaget vores have græsset er frossen, så der bliver ingen huller heldigvis..

I går så det sådan her ud, da de to 1 års indtog vores have..

hestegalleri.dk/ vid_vis.aspx?VideoID=275219

VH Anja

5 Sække horselux fiberpellets a 99 kr stk

5 sække horselux plus a 119 kr stk

Randers Nord

DSP hingst/vallak efter Bomgaardens Dicaprio, 1 år sælges.

www.staldanto.dk

0
0
Svar på denne tråd

tc-place
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 07:47

vores er ude hver dag, det med vandet kræver bare mande timer :)

Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. Fra januar har vi ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

0
0
Svar på denne tråd

Foldtid
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 09:05

Min hoppe står opstaldet hos naboen. De kommer på fold hver dag. Er det meget koldt kommer de ud lidt senere, og ind lidt før. Ingen af dem er klippen, og ingen af dem går med dækken, men de holder varmen fint.
Der er is i stalden, men lukker man alle døre og porte tæt, er der ikke så koldt, da de deler stald med køerne, der afgiver meget varme.. :-)

Søger min røde hoppes fortid, ca. 160 cm. købt af hestehandler, se evt. billederne på min præsentation.

0
0
Svar på denne tråd

ude eller inde.
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 17:21

hos mig er hestene ude hverdag. de dage hvor der har været -15 grader el. mer om natten. kommer de først ud kl 11. og ind ved 17.30 tiden . men alle de andre dage er de ude fra kl 9-17.30 men så vil de også meget gerne ind :0)

Kat III pony sælges 4000 incl. sadel & trense el. bytte til

kat II / I pony .søges max 5000 kr. skriv gerne hvad du har.

Traver vallak sælges se HN profil

Opstaldning tilbydes

Hair Extensinos og Gele negle

Se hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

foldtid
Forfatter: 
Dato:  12-02-2012 21:43

hos os er hestene også ude hverdag godt nok ikke så mange timer som de plejer da vi har slåset med noget forkølese så ud i nogle timer og ind igen og så ud igen om eftermiddagen, hestene har selv valgt hvornår de gerne ville ind igen, den ene render selv under hegnet ( en islænder med mega meget pels og hår så hun mærker ikke stødhegnet) og de andre står og skraber foran ledet... tilgengæld får de ekstra wrap i stalden så de ikke keder sig vi bruger ca.800 kg om ugen til 7 heste (3 ponyer + 4 heste) hestene virker til de synes det er en okay løsning....

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider