Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Igen igen:-(
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 20:42

Ja så er den evige mandagshest kommet tilskade igen, igen igen...

 

I fredags er hun enten faldet eller blevet sparket på fold:

Billede

 

Nå dyrlæge ud, smertestillende, antibiotika og forbinding.

 

Lørdag -mandag så det rigtigt fint ud, minimal hævelse og det stoppede med at væske. benet var dog så varmt at det dampede i vinterkulden

 

Idag så benet så sådanne ud:

Billede
Billede

 

Så dyrlæge ud igen og den endnu et skud pencillin med den største sprøjte han kunne grave frem.

Og så lige når det går rigtigt fremad med træningen efter endt genoptræning i Januar.. Jaja, Chosen er bare lidt øm og virker ellers til at nyde alt den kvalitetstid jeg bruger med at nusse om hende. Igen. (har nok den bedst poleret hest i stalden)

 

Da jeg har brug for lidt støtte her i endnu en skadesperiode vil jeg gerne høre fra alle de andre mandagsheste-ejere derude - Jeg ved I er der

 

 


"beklager en rytter sig over en hård mund, beklager han sig dybest set over sin egen udygtighed"

- Wilhelm Müseler -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vhgjuuh
Forfatter: 
Dato:  09-02-2012 21:47

Ja, jeg føler ihvertfald med dig! Og det er så typisk lige at få flere sygdomstilfælde i træk. I efteråret kravlede min ud af dækkenet på folden (for første og forhåbentligt sidste gang...). Det fik hun en muskelforstræknng af, som blev bedre når hun fik lov at skridte rundt på folden. Så smed hun lige en forsko, hvilket hun altid bliver stokhalt af og så går hun ikke så meget og det var håbløst at se om hun var mest halt af det ene eller andet.

 

Nå, men netop som det var ved at gå i sig selv og jeg kunne begynde at skridte lidt, blev hun pludselig igen halt foran. Ikke meget, men da det ikke gik væk af sig og endda blev lidt værre efter en uge fik jeg dyrlægen ud. Diagnose: lille hovbyld, så den anden forsko blev hevet af og så stod den på varme sæbebade og indpakning og boot i 5 dage. Og lige pludselig havde den været ude af arbejde i 4-5 uger og hun er en ældre dame, så det tog nogettid med genoptræning...

 

Ak, ja, det er bare om at nyde det hver eneste dag man kommer ud til en rask hest i stalden:):)

 

Pøj, pøj, med din, håber den kommer sig hurtigt:)


0
0
Svar på denne tråd
 
 ang hyp
Forfatter: 
Dato:  10-02-2012 07:29

Ja jeg siger bare velkommen i klubben for mandagsheste..

 

min startede i november med at få et kæmpe hul i strålen som jeg ikke fandt før en dag hovrenseren forsvandt ind bag ved strålen...hm hullet var så stort at jeg kunne proppe min tommeltot ned i den. hullet var ca 3 cm dybt og gik helt op i bløddelene.. så dr dyr kom ud og sagde han skulle have vasket hov med sæbespåner hver dag og smøres med noget pencelinsalve blandet sammen med vaseline..og sidenhen behandlet med diverse midler imod sur stråle...og samtidig blev min sadel så også stjålet..godt jeg ik ved hvem der har stjålet den for jeg var bare ik i humør til det oveni..

 

da der på det tidspunkt var ret smattet og det ikke hjalp med at pakke hoven ind når han skulle på fold så kom han meget imod min vilje ind og stå i boksen i 1,5 uge ca..hvorefter han kom ud igen med indpakket hov..i december kom han i ridning igen, nu med bagsko på(havde indtil da kun gået med forsko).så kunne han rides uden problemer men dog skulle jeg sørge for at putte vat i hullet så flisene fra ridehusbunden ikke kom op og generede.

 

nu er det stort set væk og jeg ville for lidt over en uge siden ha ham lukket løs i ridehallen og lege med ham..nøj hvor den så ud til at den havde kængurustylter på for han hang mere oppe under loftet end han rørte jorden og lavede en masse krumspring(jeg elskede nemlig at lege med min tidligere hoppe)..men da jeg så synes han skulle skridte af havde han lavet en skade på det ene forbens hov så det blødte...så jeg kom igang med vaskningen igen og sprayning med sårrens.så jeg har lært at han ALDRIG skal løs i hallen igen og ihverttilfælde ikke uden klokker..men opgav hurtigt at gi ham klokker på til han skulle på fold da de ikke vil gi dem på det sted han står om morgenen så han skal stå med dem om natten og han så bider dem itu...men nu er det tæt på at være helet så jeg gruer for hvad han nu finder på...men åbenbart når man er en frisk unghest på 4,5 så skal man åbenbart lave småskader hele tiden..hm og mig der bad om en nem unghest denne her gang...

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider