Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hoppe/vallak eller hoppe/hoppe?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2012 18:39

Hej.

 

Min dejlige dreng skal desværre aflives, og jeg skal nu finde en ny room mate til min hoppe. Jeg har en forestilling om, at det helst skal være en vallak, da min hoppe er den dominerende i flokken. Vil det være det rigtige valg eller kan en anden hoppe godt enes med min? Jeg ved, at der naturligvis er forskel på både hopper og vallakkers temperamenter, men vil der ikke være størst chance for, at en vallak vil fungere bedst med min hoppe?

 

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hos mig
Forfatter: 
Dato:  07-02-2012 13:29

er det bedst hoppe/vallak. Min hoppe vil gerne tæve andre hopper. Og andre vallakker end hendes bror får normalt også tæv. Hun er lidt hissig....

Men skulle jeg have en ny til hende, ja så blev det en hoppe, som havde lidt at skulle sige.

Grund: for år tilbage skulle mine to ud og stå. Og lige efter at de var ankommet, kom en hoppe med stort H. Hun havde aldrig stået sammen med andre heste på fold, så hun bakkede bare ind i alle de andre. Det endte dog med at mine to (min vallak tror nu at han er mere hoppe end vallak) og den anden hoppe var bedste venner, og de tre nok skulle styre resten af flokken.

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 Hopper og vallakker
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 12:23

Tak for dit svar, freddy Min hoppe er også hoppe med stort H. Hun har een gang mødt sin overmand. En lille arrig ponyhoppe, som sparkede hende på bagbenet. Ellers er det hende, der styrer det hele. Vil gerne undgå alt for meget uro på folden. Min vallak skal nemlig aflives pga. spat, som han har fået af et spark. Jeg ved godt, at der altid er en risiko, men hvis man nu kan holde gemytterne i ro ved at sammensætte de rigtige heste, så er det det der skal til.

 

- Henriette -

0
0
Svar på denne tråd
 
 jhgffc
Forfatter: 
Dato:  08-02-2012 12:40

Min hoppe har i alle de floksammensætninger, hun har været i, altid taget rollen som flokleder.

 

Hun står nu sammen med min vallak, Lucas. De første par uger, spillede hun kostbar, så han skulle bare holde sig væk. Langsomt blev de de bedste venner. Om sommeren kommer der heste på sommergræs hos os. Hun tager sig ofte en hoppe som slyngveninde - men passer godt på ingen snupper Lucas :-)

 

Umiddelbart ville jeg ikke spekulere i køn, hvis jeg var dig. Men i stedet finde den hest, der opfylder dine krav og hvor kemien passer. Ville dog måske ikke gå ud og anskaffe mig endnu en flokleder.


Mange hilsner Pernille

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider