Jeg ved ikke, hvordan en ifoling virker på en vinsk hoppe, så det kan jeg ikke udtale mig om.
Men jeg har selv haft en vinsk hoppe. Efter at den kom på en urteblanding fra Askhim opførte den sig stort set som enhver anden hoppe.
Den var lidt mere "hoppet" end normalt, når den var hingstegal, men det var ganske få dage af gangen.
Hvis du kan få hoppen til billige penge, så ville jeg ikke sige nej, pga. vinskhed. Men det er jo naturligvis en risiko at løbe, når du ikke kan se hestens sande "ansigt", da hormonerne jo helt bestemt er påvirket af, at den er i fol.
Hilsen
Daniela