Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Et VIDUNDER middel imod MUK!
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 22:33

En bekendt anbefalede mig at prøve at bruge fucidin creme på det muk jeg nu har kæmpet en sej kamp med i 5 uger, fanme om ikke det er stort set væk på to dage, jeg er i chok!

 

Metode: klip alt hår væk der kan klippes væk, barber de berørte områder helt bart med en skraber, vask og opblød med sædesåner, lad gerne sidde lidt... Fjern alle skoper, brug evt skraberen til forsigtigt at høvle det af (tager lidt tid men hvis hesten er øm ogikke vil nulres ved er dette effektivt så man undgår flyvespark)

 

Skyl sæben af, tør grundigt med et RENT håndklæde, gnub og tør olad den lige stå 5 min... Smør så fucidin creme på overalt, ikke voldsomt bare så det er fint dækket...

 

For mig virkede det perfekt, og havde snart prøvet ALT!

 

 

Ydermere fik jeg at vide at alle slags creme med cortisol kunne prøves, så frem med alle restene fra medicin kassen og smør løs... Måske det lige hjælper på din hest!

 

 

 

 



Mvh. Lykke

med de 3 brune gudinder!


http://staldgrangaarden.dk


DEJLIGE GOLDEN RETRIEVERE:


http://noahognaja.dk


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  20-01-2012 23:19

Det har jeg også brugt på min unghest tidligere på vinteren, da hun havde lidt muk. Jeg hverken vaskede, pillede sår af eller noget. Smurte blot med fucidin, og så var det væk efter få dage Det skal dog lige tilføjes, at hun også fik et tilskud af zink i foderet.



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hej Lykke.
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 06:52

Se denne tråd. Der er rigtig mange gode råd.

www.heste-nettet.dk/forum/5/618364/ 618364/


Knus fra Lene

 

Dygtig rytter søges til unghest. Ridehus og ridebane på stedet.

 

Bomløs westernsadel med udstyr søges.

 

Part: Sød nybegynder pony søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Enig ....
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 08:33

 

Jeg har også tidligere fået det igennem en dyrlæge og var oppe og købe noget mere sidste år. Men det kan godt blive temmelig bekosteligt, hvis hesten er angrebet på større områder, for det kostede kr. 185,- for en lille flaske med ca. 50 ml. ;-)

 


Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 111111111111
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 09:56

Fucidin bliver brugt til børnesår, så har i børn som har eller haft så gem salven i tilfælde af muk.

 

tak for rådet det vil jeg give videre til min veninde.

 

 

anette

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fucidin øredråber
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 10:04

 

Ok, nu var det så Fucidin øredråber til hunde, jeg brugte til behandling af muk ;-)

 

Men jeg går ud fra, at produkterne indeholder det samme virksomme stof. Man betaler måske bare mere for veterinær produkterne.

 

 


Mange hilsner fra


Lise Andersen



www.designforpets.dk

Lækkert tilbehør til hunde og katte!

Stort udvalg af hundehalsbånd og hundesenge!

Forhandler af Probiotic LIVE Hundefoder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Det hjalp ikke :(
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 16:12

Hej...Jeg har en pony med konstant voldsom muk / hovskab...han har haft de i ca. 5 / 6 år...
Det hjalp desværre ikke på ham:'(

0
0
Svar på denne tråd
 
 muk...
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 16:42

Holmgaard ?Cnais?: hvis hesten har hovskab/mukskab/sikkert også andre navne..skal der jo noget til der dræber de mider og så dur almindelig ting mod muk ikke desværre.

Men det skab er bare træls,min hests forsvandt dog ved behandling med sebacil - 3 gange med 10 dages mellemrum som faktisk blev gentaget 2 eller 3 gange...så det tog tid og en bestemt ormekur, krævede dog jeg barberede benene helt så monster dumt ud,men det gror ud igen. Men er klar over at nogle gange er det ikke nok.


Ejer af: Lagsi fra Møllegård (islænder)

Nasi frá Dánjalstrøð (islænder)

Tranegildes Lakrids (shetlænder)

Beer's sir Malthe (irish cob)


RIP: Mickey (islænder fra 1985) august 2010

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hjalp heller ikk
Forfatter: 
Dato:  21-01-2012 23:12

Den kur med sebacil, har heller ikk hjulpet...har snart prøvet alt hvad dyrlægerne kan give ham...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holmgaard
Forfatter: 
Dato:  22-01-2012 20:10

Muk og hovskab er ikke det samme.

Muk er en bakterie, hovskab er en mide.

Ved hovskab står hesten mig bekendt og stamper voldsomt i jorden.

 

Alt efter om det er det ene eller det andet, så skal det behandles på to forskellige måder.

Sebacil bruges til skab, men har ingen effekt på muk.

 

Muk behandles med flere forskellig antibakterielle midler, herunder antibiotika - som findes i fucidinsalve og andre produkter.

 

Det var da umådeligt synd for hesten, at den har gået med muk så længe......

Jeg havde engang en hest, som havde fået meget voldsom muk og der valgte jeg, at få dyrlægen til at give ham en pencilinkur samtid med at mukken skulle behandles med afvaskning og påsmøring dagligt. Det tog 14 dages meget intensiv behandling, men så var det også væk.

 

Held og lykke med det.

 

Hilsen

Daniela

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hovskab.
Forfatter: 
Dato:  23-01-2012 14:55
Smitter hovskab? Og klør det på resten af kroppen?

Knus fra Lene

 

Bomløs sadel købes.

 

Dygtig rytter søges til unghest. Ridehus og ridebane på stedet.

 

Part: Sød nybegynder pony søges.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider