Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

priser på hø/wrap
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 15:06

I en anden tråd kan jeg se, at flere af jer bruger 200-300 kr pr.mdr på hø/wrap.

Får hestene her meget lidt hø eller køber I meget billigere end mig.

Jeg har 2 heste på 154 i stg., og jeg bruger 800 kr på wrap pr. mdr. til begge heste(400 til hver).

Mine får nok omkring 5-7 kg pr. dag. Det er trivelige typer og kan ikke tåle mere, men jeg synes da heller ikke jeg har råd til mere.

Der er da en kæmpe forskel.

Bliver jeg mon snydt af min wrapmand?

Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess

0
0
Svar på denne tråd

priser
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 15:31

Mine 3 store heste og 1 pony får wrap af super kvalitet, alt det de overhovedet kan æde.

Jeg har en lokal landmand som vi køber af.

Jeg bruger for i alt 900 kr pr mdr som er = 3 baller.

da jeg kun gav hø, brugte jeg for 1500 i mdr.

April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 17:55

Jeg har pt 3 heste unger vingerne og bruger ca 1 balle pr uge a 300 kg til den nette sum af 370 kr pr balle...

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har...
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 18:11

en hest på 156 og en pony på 85 cm....jeg bruger 2 x 300 kg wrap pr md. = 600 kr

En glad hest er en naturhest!!!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 18:21

Hm... Der er ikke engang 200 kg i mine baller til 400 kr. Jeg betaler vist lige lovligt meget for dem lyder det til.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

pris....
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 18:47

hej

jeg synes også jeg bruger rigtig mange penge på stråfoder.

jeg har to ponyer og de får 5-6 kg hø hver om dagen.

og jeg bruger omkring 450-550 kr om måneden.

Jeg betaler 12 kr pr lille høballe med 7-8 kg i.

Nu er jeg nødt til at have store hø baller og de koster 450 kr. jeg ved ikke hvor mange kg der er i dem, Men det er dyrt. synes.

Hvor finder man det billge henne ???

Er wrap billigere end hø, mine tåler det dog desværre ikke ret godt i deres maver.

hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 18:53

4 krikker -

En shetter

En kat 2

En kat 1

En lille hest på 155.

De æder en balle om ugen ca - omtrent 225kg - og de koster 300,- stykket - så det er lige omkring 1200,- i måneden.

De er lidt dyre i forhold til sidste år - til gengæld har jeg endnu til gode at åbne en dårlig. (y) Og i forhold til sidste år er det et kæmpe hit!

/Trine T =)
What We Do in Life Echoes in Eternity.

If opportunity doesn't knock, then build a door.

2-års shetlændervallak sælges.

4-års kat II pintovallak udlån eller salg.

0
0
Svar på denne tråd

Stråfoder
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 21:16

Jeg får leveret 4 wrap baller a ca 350 kg til 250 kr stk og jeg har så til en lille mrd i den levering. Jeg har 3 store heste og 2 Shettere.

Det er en helsæds wrap jeg får, hvilket vil sige, at det er korn hvori der er sået græs. Det slåes få dage før kornet er modent, ligger ca 3 dage og så bliver det presset og pakket ind.

Mine heste er vilde med denne blandning.

På den måde får de græs, korn og halm på en gang. Jeg giver dog hø ved siden af som tidsfordriv for dem. Jeg giver 165 kr for en runballe på 90 cm Ø. .

Derudover får de så de oblikatoriske vitaminer som jeg giver 359 kr pr sæk.

Desuden har jeg sort havre iblandet byg, der er valset, hvis der er nogle der skal have lidt ekstra.

Alt i alt syntes jeg det er meget billigt... Tror at der er nogle der giver for meget for deres foder.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 22:26

Jeg har 3 heste og 3 æsler, de æder ca en balle om ugen og den vejer ca 350 - 400 kg alt efter hvor tørt det er. Jeg giver 220kr. pr balle for 400 kg wrap og 250 kr for en wrappet rundballe med hø, ca 350 kg.

Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com

Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg kommet
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:08

Nu er jeg kommet lidt sent ind i sæsonnen i år. Så køber en bigballe(350-400kg) af gangen til 500,-.leveret, bruger to om måneden til to heste. dyrt.....

Men når jeg bestiller af en gang til hele vinterhalvåret fra næste sæson, kan jeg få dem til 350,- leveret. Det hjælper lidt på den udgift, altså til 700,- om måneden istedet for 1000,- nu.

frederiksborger.dk

en linksamling til frederiksborghestesider på nettet

Destrier.dk

mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd

375 kr.
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:20

Betaler 1,25 pr. kg., og med 10 kg. om dagen er det ca. 375 kr. om måneden

"Friday left me fumbling with the blues,

and it´s hard to win when you always loose" - Tom Waits

0
0
Svar på denne tråd

Hø priser
Forfatter: 
Dato:  13-01-2012 23:51

Jeg bruger ca en balle hø på 6 dage, og der er 325-350 kg i, og jeg giver 250 kr pr styk. Hvis jeg får dem hjem direkte fra marken, giver jeg kun 200 kr, og det er prima kvalitet.

Priserne svinger meget, og så tror jeg også det handler om, om hvor vidt man er fast kunde ved sin leverandør, og hvor stor mængder man tager om året.

Jeg bruger mellem 40-50 stykker, alt efter hvor mange jeg har på stald om vinteren.

Jeg prøvede wrap sidste år, og selvom jeg fik det til 70 øre kg, plus moms, og det var super kvalitet, så brugte jeg langt mere, og hestene så ikke bedre ud. Eller også har leverandøren og vægten ikke været helt enige, det har jeg lidt en mistanke om. Jeg kom i alle fald hurtig tilbage til min gode hø mand :-)

Jeg har en veninde, der lige har givet 1.300 kr, for to bigballe halm, jeps, det er faktisk billigere for hende at strø med hø, og sikkert også billigere, så ringe som meget halm er i år :-)

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 00:05

Jeg har en hest på 153 i stg ,en pony på 140 i stg,og så 7 æsler.De æder en stor rundballe tørt wrap 400 kg på ca 10-12 dage,jeg laver dem selv og dem jeg har solgt har jeg taget 300 kr for.

Dorte.

Små æsler har også store ører

www.123hjemmeside.dk/aesellyst

0
0
Svar på denne tråd

ca. 1050kr pr. mdr.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 00:05

Jeg giver 350kr for 400-450 kg prima kvilitets wrap. Bruger ca. 3 om mdr. til 4 heste. (2 store, en pony og en plag)De får alt det de gider æde.

0
0
Svar på denne tråd

wrap..
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 01:35

jeg bruger ca 18-20 kg wrap om dagen til mine to drenge på 155 og 145 stg.

jeg laver selv wrappen og i kan derfor ikke bruge mine priser til sammenligning.

Men når jeg sælger af det er det eks. 350 kg til 400 kr. altså lidt over 1 kr pr kg.

og det er tør lavfruktan wrap.

0
0
Svar på denne tråd

Hø/wrap priser.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 06:23

Vi giver 400kr. for en bigballe wrap og 500kr. for en rundballe hø. Syntes vi køber ind lige rigeligt tit. Ca. hver 3 uge. Og der betaler vi så for en balle wrap hver og delere om høet og evt. halm til folden.

Det er ikke billigt her i nordsjælland. Men bare de får alt de de har behov for. Og det gør de da vi selv styre mængden hver i sær.

Vrinsk fra Lene

I love It´s My Blessing xx. Dygtig rytter søges.

Nybegynder pony søges til sød dreng på 5år, som meget gerne vil lære at ride. Mor er naturligvis 100% med og alt vil forgå ordenlig ...

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 09:55

jeg har 3 store heste og en pony . jeg bruger 3 rundballer på ca. 320kg af 350 kr. pr stk. så 1050 kr om mdr.

Opstaldning tilbydes

Hair Extensinos og Gele negle laves

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 10:54

Tak for jeres mange svar, selvom jeg føler mig mere og mere snydt, jo flere der skriver deres priser.

Jeg kan regne ud at jeg giver 2,4 kr pr. kg. og i forhold til jeres priser, er det da vist MEGET dyrt.

Jeg skulle også have spurgt om hvor i landet I bor, da det vel også har noget at sige.

Jeg køber som sagt wrap i minibig (tror jeg det hedder). Kvaliteten er rigtig god. Høet er ret tørt og stadig grønt og friskt, men prisen er da alt for dyr.

Jeg får ikke mængderabat, men levering er med i prisen.

Jeg er bare bange for at skifte leverandør. Sidste år købte jeg ekstra wrap et andet sted, og min ene hest fik sådan diarre.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

wrappriser
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 11:14

Jeg har 6 små ponyer (ca 110 i stang), og de æder ca 2 x 350 kg firkantede wrapballer pr mdr. Det giver jeg 650 kr for leveret.

Så din pris på 2,4 kr/kg lyder EKSTREMT dyrt. Det giver man ikke engang for wrap i de helt små størrelser som er de dyre.

Det er nu meget normalt at heste kan få lidt tyndskid i starten hvis man skifter wraptype/leverandør (det er aldrig helt ens fra sted til sted), min den ene fik også tyndskid et par dage da jeg startede op med wrap sidste år, men det gik over hurtigt.

Hvor i landet bor du ?

Baltic Child Protection

STØTTER BØRNEHJEM OG FATTIGE FAMILIER I LITAUEN.

SPONSOR SØGES TIL AT FRAGTE TØJ/TING FRA

RINGSTED TIL ODENSE.

www.guloggratis.dk/diverse/onskes-

gratis/annonce/13820621

0
0
Svar på denne tråd

overskrift...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 11:19

jeg bruger ca. 15-20 kg dagligt til en hest.

jeg har 100kg baller og har givet 140 kr pr balle, dvs. 1,40 kr kg..

og bruger derfor ca. 465 kg om md. dvs. 651 kr :)

. Nadja & Max Nobel .

..Se ik kritik som noget skidt..

.. brug det som en mulighed til at forbedre dig ! ..

.. kun DU kan gøre forskellen, og vælge mellem rigtig og forkert ..

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 13:11

Jeg bor i Vestfyn/Assensområdet.

Jeg ved det med dårlig mave i starten, men det var over flere måneder og med dyrlægeregninger i kølvandet.

Har desværre købt for resten af sæsonen, men der bliver set efter en ny leverandør til næste vinter.

Det kan være jeg skal købe nogle små baller i denne sæson, for at se om hesten kan tåle andre typer wrap.

Træls for jeg er rigtig glad for kvaliteten af min wrap, men det kan også blive lidt for kreativt og dyrt fra sælgers side.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 13:29

Jeg bruger for 250 kr. pr. hest i måneden. Og da jeg har to heste, giver det selvfølgelig 500 kr

Jeg giver 1 kr. pr. kilo hø.

Sascha

Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX

Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:

sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

overskrift.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 17:10

jeg giver 300kr leveret for en balle med 300 kg i, jeg bruger 1½-2 på en måned til to heste.

så 500-600kr på to heste om måneden ;)

<p><span style="font-family: comic sans ms;">hilsen sofia.</span></p> <p><span style="font-family: comic sans ms;">med hestene Chamieka og Lucifer . :D</span></p>
0
0
Svar på denne tråd

jer der giver
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 18:10

jer der har 2 heste og køber de baller med 300 kg i ca. kan de godt holde sig ?

0
0
Svar på denne tråd

laver selv
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 19:50

vi laver selv hø og wrap, dog har vi kun lavet wrap i år da det desværre ikke nåede at tørre nok til hø inden det atter regnede.

jeg bruger ca 300 kg på 3 uger til 2 heste på henholdsvis 147 cm i stg (og drægtig) og på 156 cm i stg.

når vi sælger tager vi normalt 350 kr for en balle med 300 kg wrap, afhentet.

vores wrap er i år ganske tørt og vi har ingen problemer med at få det til at holde i de 3 uger der går inden det er spist, dog åbner vi kun i den ene ende af ballen til at starte med og åbner så mere op som det bliver brugt.

vi har haft nogle enkelte pletter i den balle vi bruger nu, men de vi har brugt inden har der ingen problemer været med.

mvh

Mie

RIP Smukke Fadligt marts 1990 - februar 2011

Nu kun med Miss Jay og Dagirr ox, men Jay har termin 9. februar 2012, så glæder mig så meget til den tid :)

0
0
Svar på denne tråd

Wrap priser
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 19:54

Til 4 heste bruger jeg ca. 5 baller wrap om måneden.

Jeg har givet 350 kr. pr. balle incl. levering og stabling. Der er ca. 350 kr. i ballerne.

SÅ incl levering er det 1 - 1.2 kr. pr. kg.

Det er i vestsjælland.

Selv da jeg stod på Amger var prisen ikke så høj.

Hvor i landet bor du? Det lyder ekstremt dyrt

Hilsen Trine

Ejer af de 2 skønne madammer Rockness og Safians Gomilla

R.I.P. Sondrio 8/6 1999 - 8/9 2011

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op ....
Forfatter: 
Dato:  15-01-2012 09:58

Jeg er da lidt rystet..

Jeg bor i sønderjylland og giver 275,00 kr for en balle minibig hø af super kvalitet ( når høen slipper op skal jeg give det samme for wrappen, dog lidt mindre baller)

Mine to heste, en der arbejder hårdt, og en der er hyggeonkel deler sådan en balle på 3 uger, ballen vejer ca. 200 kg.

Der udover får de det lækreste økologisk halm med masser af hø i, som de dog sjældent spiser af, de får selvøflgelig også deres foder om morgen eftermiddag og aften, og samlet set bruger jeg for under 1.000 kr pr. md for to heste, de er lidt til den fede side, så det er ikke fordi jeg sparer, de får det de skal. De går ude i alle lyse timer og der er masser af grønt at spise af, jeg ved godt det ingen næringsværdi har pt. men omvendt så feder det heller ikke ;-)

Så jeg sidder her og tænker godt jeg ikke skal betale så mange penge, sikke dog en forskel...længe leve sønderjylland

Hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2012 11:44

Jeg bor på Fyn.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

ugp87uå9
Forfatter: 
Dato:  15-01-2012 13:29

Hold op jeg bruger meget, kan jeg se. Har 3 store heste og en bette pony, køber 5 baller hø og 2 frøgræs om mdr, 2200 kr leveret.

Bor på fyn.

Folealarm udlejes.

Trailer udlejes på Fyn.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2012 13:52

Ja, det er helt tosset, så meget jeg har givet.

Nu har jeg set tilbage i mine regnskaber.

Jeg kan se, at en minibigballe førhen har varet næsten en måned.

Med små baller har jeg tidligere brugt 1-2 baller pr. uge, afhængig af hvilke heste jeg har haft og størrelsen på ballerne.

Det er også grotesk, at jeg betaler mere for store baller, end det ville koste mig med små.

De små er jo meget lettere at håndtere, så hvorfor have bøvlet med de store.

Hilsen Mette

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  15-01-2012 15:43

Jeg er så på den anden side, som producent og leverandør.

Vi tager 300 kr + moms for minibig afhentet, ca 250-300 kg..

Pris for levering er individuel alt efter om man ska ha et lastbil træk eller 5 baller Så ca 1 kr pr kg plus moms.

VH Anja

Weather Beeta stald/under dækken, nyt, str 120 cm. 470 kr +p

www.staldanto.dk

Forhåbentlig med avlsgodkendt DSP hingst efter 3/3/2012 <3

0
0
Svar på denne tråd

to priser
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 08:33

vi laver selv hø/wrap afhængig af vejret, så denne høst består af både hø og wrap. Jeg plejer at sælge det overskydende hø.

Jeg satte det netop 50 kr op til 350 kr for en minibig hø på 2 meters længde og jeg kunne har solgt det op til flere gange. desværre har jeg kun en staklade, derfor vil jeg gerne ha solgt det overskydende hurtigst muligt.

Men jeg har hørt om høpriser i år der er helt hen i vejret (vi bor i Østjylland)

Min veninde der bor i nordjylland er oppe og give 500kr for en wrapballe og synes det efterhånden er pænt dyrt.. men hvis en balle er dårlig eller et helt parti får hun byttet uden beregning og uden problemer..

Men til mit forbrug.

Tja mine 4 heste og en pony bruger en balle minibig hø/ eller en rundballe wrap pr uge. den lille fede pony får dog kun beskedne mængder, da hun er på slankekur, men tager jo frit ude på marken med de andre..

0
0
Svar på denne tråd

OVERSKRIFT
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 15:35

Jeg har også to heste, og jeg bruger cirka 200 kroner i måneden på hø - de får cirka 2 skiver dagligt :-)

Sagde: Sofie Gawinski - Den bidløse!

Baloo - Den sorte hyggetrold.

Fox Trot - Den røde nussebøf.

Cæsar - Kebab ponyprinsen.

0
0
Svar på denne tråd

Tja......
Forfatter: 
Dato:  18-01-2012 19:42

Jeg har 4 islandske heste. De får hver 10 kilo wrap pr dag - det koster små 2000 kr pr måned....dyrt!

Kurser i Reikihealing, Snakke med Dyr og Workshops i Bagsværd: Skriv PB hvis du er interesseret. Reiki 1 starter i februar

eller marts.

http://bagsvaerd-dyreklinik.dk/

http://www.dyreneswebshop.dk/

0
0
Svar på denne tråd

stråfoderprisen
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 08:57

vi kan sammenligne kg prisen- men ikke forbruget pr dag for det

er vidst forskelligt fra hest til hest foruden afhængig af hvad der ellers tildeles af stråfoder/krybbefoder.

Der er også forskel på om wrappen er slået på en plejet græsmark eller en uplejet/usprøjtet eng- hvilket også afspejlers i prisen pr balle

Jeg laver selv minibig baller wrap. der er 250-350 kg i dem- de er meget tørre. lægden er 120-140 cm pr balle

sælger dem for 350 dkk pr balle for 1.slet som blev revet væk

300 dkk pr balle for 2.slet- her har jeg lidt tilbage

Mine priser er afhentet min gårdsplads på midtsjælland - kan ikek tilbyde levering som privatperson

Som privat er der ikke den store fortjeneste i dette- jeg har feks maskinstation til alt job dvs skårlægning, sammenriving presning etc, men jeg ved hvad jeg giver mine egne dyr foruden jeg har jord nok at slå det på derfor gør jeg det.

Inden jeg selv begyndte at lave wrap købte jeg baller til 300-400 dkk pr balle alt efter om det var med eller uden levering, kvalitet osv. Hovedreglen var jeg var en tilfreds kunde er kun enkelte gange stødt på baller med høj vand%.

Selv bruger jeg en minibigballer pr uge til 3 DV heste- omvendt bruger jeg meget lidt krybbefoder så på den måde er det for mig billig total set pr mdr

Karina

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 10:37

Jeg køber 350 kg baller til 300 kr, rigtig god og lækker wrap som hestene elsker. :)
Jeg har 5 heste, 2 vokse og 3 føl, og dem bruger jeg ca 4 baller på om måneden, det bliver 1200 kr og det er 0,87 kr kiloet. Så det er jeg ret godt tilfreds med. ;)

Giver dem meget mere end de kan spise i deres bokse, og det som er tilbage om morgen (ca halvdelen) giver jeg dem på folden. :)

Simone & Ja'thopa OX & DY Shahlia
- Og nu også med den dejlige Al Safiyyah OX

Shaikh El Dine OX sælges

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Al Safiyyah Arabians

0
0
Svar på denne tråd

Roskilde
Forfatter: 
Dato:  19-01-2012 15:51

Jeg bruger rigtig meget wrap til mine to sigøjnere. Vi laver det også selv og tager lidt over 1 kr. kg.

Vi er på Roskilde egnen.

Kvaliteten er fra marker som der ikke har været dyr på i mange år. Det er lavet på lavfruktan græsser og der sprøjtes for farlige planter.

Hø laver vi også (småballer) hvis vejret er til det. Sidste år fik vi dog kun et slet hø.

Jeg elsker at være selvforsynende med wrap, hø og halm

PrinsesseGuldhår & Sigøjnerhestene

www.Lehmanns-Rideudstyr.dk

-shop bedre online

...........Bedst til Bucas

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider