Jeg skal have ny springsadel, men er i tvivl om hvilken én der er bedst.
Er af min sadelmager blevet anbefalet Albion K2/albion kontrol, Kentaur springsadel eller trainer. Disse ville umiddelbart passe bedst til min hest, de hun er rimelig smal/spids i sadellejet..
Hvad er jeres erfaringer?? og har I evt. andre forslag?
Har tænkt lidt på en supreme, men kender den ikke rigtigt...?
Hvis jeg skulle købe ny springsadel, ville det klart blive en Albion Kontrol.
Dog kunne Traineren være et alternativ (1/2 pris af Albion). Jeg har ikke prøvet at ride i den, men synes den virker super lækker. Puderne ned mod hesten virker super lækre:)
Har købt en næsten ny Passier PSL - den er jeg super glad for. Mega blød at sidde i, god støtte og selvfølgelig i Passier kvalitet. Regner med at have sadel i rigtig mange år fremover. Den kan jo altid tilpasses en anden hest.