Jeg ville da sætte træningsdagene eller tiden ned. Hesten har gået og småhygget sig, så bør man da, efter min mening, roligt trappe tiden og antal dage op, så hesten kan følge med i muskler og kondi.
Musklerne syrer jo til og den har ikke en chance, når den trænes dagligt.
Hest og muskler har da brug for at resitutere sig.
Samtidig skal der sikkert nogle flere E-vitaminer i hesten, til at hjælpe mod syredannelse, men når du træner seriøst, så ville jeg også få en seriøs agronom på banen. Fx. Brogaarden.
Det er ikke særlig fedt for hesten, at blive krævet en masse, men ikke har en chance for at honorere dette, fordi kondi, muskler og energi ikke kan følge med.