Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hesten mangler energi og huld?
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 19:30

Min hest får p.t. dette foder:



700 gram horselux easy

1000 gram horselux fiberpallets

12-15 kg hø

 

skiftede for 2 mrd. siden hvor hesten også kom i mere hård træning.

Hesten har altid haft fin med energi, men nu er hun begyndt at tabe sig, og mangler energi.

RÅD SØGES!!!

skal jeg skifte foder til noget med noget mere fedt og energi? og i givet fald hvad?

Hesten fik før hesteapark og fungerede fint på det - skal jeg skifte tilbage?? (syntes bare der var meget stivelse i)

 

Min hest er en DV hoppe (halv fuldblod) 15 år og 171 i stg. rides ca 1 times dressur dagligt nu.

 

da hun fik hestespark blev hun hyggeredet 3-4 dage i ugen - og det er hun blevet de sidste par år, men er nu sat i træning igen.


 


MVH. Britt Lynnerup.


Den 11 feb. 2009 blev jeg mor til verdens skønneste datter.


Jutlandia's Parfait


0
0
Svar på denne tråd
 
 PAVO mash
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 20:00

Pavo slobber-mash er rigtig godt. Det indeholder alt det din hest har brug for, og er fedende. Kan kun anbefale det. Og hestene eeeeelsker det

0
0
Svar på denne tråd
 
 Overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 20:29

Ville skifte til horselux plus og hvis du har mulighed for det og så give mere hø/wrap :-)


Sofie - Den lykkelige ejer af Surtsey, Tinka og Bojana <3


Opstaldning med ridehal tilbydes i Hasselager (8361) 12 km fra Aarhus

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:26

Giver horslux plus mere energi og feder mere? for det er vigtigt hun både for mere energi, men også tager på.

 

Hun kan godt få mere hø, men tvivler på hun kan spise mere, da der ind i mellem stadig ligger hø tilbage i boksen om morgenen.


 


MVH. Britt Lynnerup.


Den 11 feb. 2009 blev jeg mor til verdens skønneste datter.


Jutlandia's Parfait


0
0
Svar på denne tråd
 
 træningstider
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 21:32

Jeg ville da sætte træningsdagene eller tiden ned. Hesten har gået og småhygget sig, så bør man da, efter min mening, roligt trappe tiden og antal dage op, så hesten kan følge med i muskler og kondi.

 

Musklerne syrer jo til og den har ikke en chance, når den trænes dagligt.

 

Hest og muskler har da brug for at resitutere sig.

 

Samtidig skal der sikkert nogle flere E-vitaminer i hesten, til at hjælpe mod syredannelse, men når du træner seriøst, så ville jeg også få en seriøs agronom på banen. Fx. Brogaarden.

 

Det er ikke særlig fedt for hesten, at blive krævet en masse, men ikke har en chance for at honorere dette, fordi kondi, muskler og energi ikke kan følge med.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 22:21

Som Rosenholm siger, giv hesten mulighed for at kunne følge med, både i krop og sjæl... Det er en stor omvæltning for hende og hun skal jo lige igang...

 

Dog ville jeg give dobbelt op af fiberpillerne... Det kan hun sagtens bruge

 

Og så skal du skrue Easy op på 900 gram... Stor hest i let ridning skal have deromkring...



Big søger legekammerat, løsdriftsplads derfor ledig til legesyg plag i 8740, send pb for info :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd
 
 som de
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 13:27

andre prøv at optimer din foderplan i følge foderproducentens anvisninger.

Det kan nogen gange være sådan at selv om man synes at man kun rider let træning, så skal hesten måske have svarende til hård træning, især hvis den er undervægtig og sløv.

 

Men ellers vil jeg anbefale dig at prøve KOMPEET, det er et pulver der giver øget energi, musklesætning og det hjælper også til at hesten tager på.

Der har været en tråd her inde om for og imod prduktet som du kan søge på hvis det er.

Men det har i hvertfald været godt til min og jeg har netop taget ½ kg fra dens kryppefoder da den var ved at blive lidt for rund,hvilket den ikke har prøvet før i den liv.


Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  11-01-2012 13:44

Som der er andre der osse skriver kan du rolig give hesten noget mere foder,- høet behøver du ikke at sætte op

0
0
Svar på denne tråd
 
 mit råd
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 11:59

giv den lidt olie ca. 2-3 dl om dagen det gider god energi, feder, blank pels og er godt for tarmen...

 

Det for min ridehest der har det med at tabe sig.

 

I denne tid er det godt at giv dem hørfrøolie da de så også for alle de gode tid fra hørfrø men ellers så bare normalt rapsolie er fint.

 

 


Stald Højager


Undervisning tilbydes på dejlig kat. 3 pony

eller

på din egen hest/pony


Brugt udstyr sælges og købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Foder/træning.
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 14:57

Jeg er enig med de andre ang. træningen. Du risikere også hurtigt at stå med en skadet hest når i går så hurtigt frem med træningen.

 

Ang. foder. Så får min ca. 8-10kg. wrap/hø. Eller det er ca. det hun kan spise på en nat. Hun får mere men spiser det, desværre ikke.

Så får hun:

 

1kg. fiberpiller.

1kg. FiberLux.

1 L varmebehandlet majs.

3 dl. olie.

Hvidløg

YSY

 

Og det er en 3års fuldblodshoppe som skal bruge en del energi til at vokse og så til at holde huld.

 


Knus fra Lene

 

Dygtig rytter søges til unghest. Ridehus og ridebane på stedet.

 

Bomløs westernsadel med udstyr søges.

 

Part: Sød nybegynder pony søges.

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 15:04

Jeg ville få hesten tjekkte for bændel- og blodorm før jeg gør noget som helst andet. (Via blodprøve)

 

Er den "ren" ville jeg sætte den lidt op i fodermængden. Evt tilføje 2 dl olie.


"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-01-2012 23:19

Sidste år fodrede jeg en mager hest op på meget kort tid, det eneste hun fik ekstra, var en spand majsensilage morgen og aften, jeg hentede det ved en kvægbonde i nærheden og det koster nærmest ingenting. Majsensilage bliver brugt som hestefoder i mange andre lande og jeg skal love for det gav både energi, blank pels og huld, til en hest der ellers ikke kunne tage på.


Udsalg eller bytte af rester fra forretningen, kom med et bud.

www.galleri.skindbjerg.com


Motordrevet pælebor sælges, se profilen.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider