Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

middel mod træls hestemave
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 17:41

Min hest er noget vandigt i afføringen, ikke direkte diarre, men kokasse agtigt, med noget væske. Vi har i stalden snakket om at det sandsynligvis er tarmfloraen der er i ubalance.

Nogle der kan anbefale et godt middel mod det?

V.H.

Tanja D.

Nu med drømmehesten "Højbo's Veranzo/Hubert"

0
0
Svar på denne tråd

Hvis den får
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 18:15

wrap kan hø godt afhjælpe det er min erfaring .

Mvh Janni

0
0
Svar på denne tråd

Der findes mange midler
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 18:18

Men jeg kan varmt anbefale Pronutrin, og Zoolac.

YSY kan også være en mulighed....

Vi er klogere end dyrene, så prøv dog at vise det! Stop mishandling af dyr!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 18:51

Søg på "loppefrøskaller" herinde. Der har lige været en del indlæg om emnet.

Og det virker!!!

Maria

Kieffer Rusty Ulla Salzgeber Exellent sælges. Super lækker sadel. Meget lidt brugt. Se billeder på min præsentation.

Hvis din hest er død,- så stå af!

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 20:06

Roepiller hjælper her, meget billigt og effektivt

68 kr for 15 kg blander det 1 liter roepiller 2½ l vand skal stå og trække der bliver en stor portion af næsten ingenting

Min med dårlig mave tendens af wrap for 2 liter opblødte om dagen

0
0
Svar på denne tråd

Dum di da dej
Forfatter: 
Dato:  08-01-2012 20:40

..een i stalden har også haft gode erfaringer med A38 - ca 3 dl. om dagen var nok her.

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd

ang hest
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 08:34

tja jeg ville lige først sikre mig den ikke har blodorm og bændelorm.Dette tjekkes ikke via alm ormeprøve men via lavedyrkning og blodprøve..

grunden til jeg sir dette er at jeg selv har haft en hest med netop dette problem men fandt ud af efter hun var blevet syg at blodorm var der ikke blevet tjekket for og det derfor var gået galt med skade på blodkar til følge..(det endte med aflivning pga sjusken)...

så jeg ville få tjekket om der var sådanne orm i klatterne som kunne være grunden til den tynde mave..det er min mistanke..ellers er der muligheden priotin,hørfrø(pga sand i tarmene).men min tanke er som sagt Blodorm eller bændelorm..

0
0
Svar på denne tråd

årsagen til lind mave...
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 10:24

Hej,

Jeg tænker, at det er meget afgørende, hvad der er årsag til den linde mave... Wrap, orm, foder eller "bare forstyrret flora".

Hvis ikke der umiddelbart kan peges på noget, har vi på flere forskellige heste haft god succes med simpel fodring med Krafft (som blandt andet har et lavt stivelsesindhold) og godt hø. Kan suppleres med gærkultur... og hvis hyppen indtager for lidt væske 300 g betfor (som skal være opløst i rigeligt vand)

pøj pøj med projektet...

Hilsen Dagmar

www.avlogfoder.dk Dejlig plag af super springafstamning sælges!

Ástund, Classic, sort 17 " med smal bom. Ældre sadel, men pæn og absolut rideklar. 2800 kr. Salg eller byttes til passier dressu ...

0
0
Svar på denne tråd

ysy.........................
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 11:17

ysy det duer bare.

Ridecenter syd for køge, vi er en blanding af dressur og westernrytter. Fra januar har vi ledige bokse som lejes ud på ridecenter.

0
0
Svar på denne tråd

Fiberplex
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 14:33

Vi har gode erfaringer med fiberplex fra f.eks. Optihorse mod det selvsamme problem (kokasse-agtig og lige lovlig saftige hestepærer.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har selv
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 17:11

en hoppe, som har en meget sart mave. Jeg vil give de andre ret i, at det er vigtigt, at få undersøgt om hesten har orm mv.

Jeg har taget alt korn fra min, skiftet wrappen ud med alm. hø, og så fodrer jeg med Heste Müsli Light fra Tjørnehøj. Det er en strukturfoder, beregnet til forfangne heste. Jeg til føjer så Brogårdens Lucerne Mix, som giver hende ekstra energi, så hun kan holde huld. Det fungerer udmærket.

0
0
Svar på denne tråd

absolut YSY
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 18:03

absolut YSY. Jeg var i mange år imod at give "så mange penge" for det (20% mere end min anden gærkultur..), men til gengæld kan de nøjes med mindre mængde, hvor den anden skulle jeg give 3-dobbelt dosis af, før det havde effekt.

Loppefrø hjælper da ikke, medmindre det er sandkolik, det giver en lidt mere lind afføring, men giver jo ikke mælkesyrebakterier, der gavner tarmfloraen.

Jeg giver hørfrø, og det er i flg. min dyrlæge super , når græsset er bidt ned, da det er værre end at have dem på jordfold.

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

en god kur
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:34

Min hest har sart mave, men jeg har fundet en super kur til når han har fået lidt ubalance...

Ved ubalance i de forskellige mikroorganismer i hestens tarm, kan den få tynd mave. Når hesten har tynd mave mister den væske og den har svært ved at optage vitaminer og mineraler. Derfor er det vigtig at gøre noget ved det med det samme.

Start med at tage alt kraftfoder fra hesten, og giv den kun græs/hø, irish mash samt equilibra hver dag - det er rigtig godt hvis du kan fodre min. 3 gange om dagen. Der er gærkultur i irish mash, og dette kan evt. suppleres med Equilibra. Equilibra giver tarmflora. Men tarmfloraen skal selv kunne formere sig dvs trives i tarmen. Dette kan man stimulere ved at "fodre" tarmfloraen med Irish mash som indeholder en masse af de fibre som tarmfloraen har brug for, for ikke at dø ud igen. Hø, græs, irish mash og equilibra er en super god kur til tarmfloraen, og irish mash har også den gode side effekt at den vil rense ud i tarmen for uønskede giftstoffer fra døde bakterier. Efter en uge på denne kur begynder man langsomt at tilvænne tarmen til "rigtigt" foder igen.

Herefter er det en god idé at give irish mash et par gange om ugen fremover for at stabilisere tarmfloraen. Det kan tage noget tid at gøre stabilt. Kontakt altid din dyrlæge hvis du er i tvivl.

---------------

Naturlighest.dk

- fokus på hestens naturlige adfærd og behov

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider