Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Godbid til klikker
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 13:00

Hvad bruger I som godbidder til klikker-træning?

Helst ikke gulderødder, da de er liiige vilde nok med det. De tørre, lidt mere "kedelige" passer perfekt her. :)

Hvad med D&h competion wafers? 15 kg, for ca. 200 kr?

Så er der TM urtebolsjerne, 10 kg, koster vist 2-300 ?

Den fra saracen er 5 kg for 100 kr, men der er vitaminer i, det er jeg ikke vild med (pga. foderplanen).

Hvad bruger I, der er meget lav på sukker og vitaminer?

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

Godbidder
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 13:33

Jeg bruger dem fra D&H - de passer perfekt i størrelsen.

Ellers kan du evt. prøve med pastaskruer. De feder noget mindre og lugter heller ikke i lommen. Hvis man har en hest som er lidt for lommefikseret.

Det er dog ikke alle heste som gider pastaskruerne, men er de madglade nok så glider de ned og fungerer fint.

Vh Maria

Skønne Max og den smukke dameskimmel

THINK MUD - en halv spand lidt under et kg sælges billigt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 15:21

D&h competion wafers? 15 kg, for ca. 200 kr?

De er perfekt i str

0
0
Svar på denne tråd

madfikseret
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 20:01

Jeg bruger normalt gulerødder eller pastaskruer, men har overvejet om ikke man kunne bruge grønpiller eller lignende istedet?

Mine heste er meget madfikseret, men jeg har min godbid-pose hængende bag på ryggen. Det hjælper rigtigt på deres tiggeri.

Med ponyerne

Gazella & Zarmora

0
0
Svar på denne tråd

bummelum....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 20:46

Jeg skærer billigt rugbrød ud i små stykker og putter dem i ovnen og tager dem ud INDEN de er blevet sorte

Hilsen LouiseN

Langsomt er hurtigt

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-01-2012 15:48

Pastaskruer? Det lyder mærkeligt. Kan hestene godt tåle dem tænker jeg? Er det ikke "stivelse" som for os mennesker?

Jeg hakker/bider altid gulerødder over og bruger når min hest og jeg leger med klikkeren :)

Ellers køber jeg sådan nogle blandede godbider i Horse House butikken. - 25 kr pr pose.

Min veninde har en brændeovn og får tit for meget brød i overskud og hun tørrer dem og tager dem med ud til hestene. De også ret gode (y)

Min er ikke total godbidfiksiret mere. I starten var han. Men han ved han KUN får noget alligevel når der skal roses og ikke andet. Slut. Det er bare med at være meget hård ved dem.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

lucerne
Forfatter: 
Dato:  09-01-2012 22:42

Jeg bruger Horselux lucerne når jeg klikkertræner. Lucerne fra Horselux er blandet med olie, lucernepiller og roemelasse - det har en perfekt konsistens og er nem at bruge. Begge mine arbejder gerne for det - tror de synes det er læææækkert. Og så er det jo billigt i længden - en hel sæk koster kun 59.- :)

---------------

Naturlighest.dk

- fokus på hestens naturlige adfærd og behov

0
0
Svar på denne tråd

Almindelig foder
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 08:37

Hos os bruger datteren det almindelige foder hesten får i krybben. Det er et råd fra hendes træner, så det har vi jo bare "arvet"

Jeg var ellers igang med at ville skære gulerødder ud i passende bidder, men det var så ikke nødvendigt.

;o) Lillian

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 10:18

Hvis man kliktræner rigtigt, så skulle problemet med "madglade heste" gerne forsvinde. Problemer, som puffen til lommen, nappen og utålmodighed - de forsvinder efter kort tids træning. HVIS man vel og mærke har styr på kliktræningen.

Jeg bruger gulerøder, man kan selv bestemme størrelsen, og så er det billigt. Ville ikke bruge bolcher, de er simpelthen for dyre i brug, og tror heller ikke det er godt i de mængder der skal bruges godbidder når man kliktræner.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger
Forfatter: 
Dato:  10-01-2012 17:32

denne godbid, den er helt fri for sukker, og tilsætningsstoffer, de er perfekt i str. (små), og består udelukkende af lucerne og tørret pebermynte.

www.simplebalance.dk/shop/ luciemints-godbidder-244p.html

Mvh. Karina

Velholdt hus Sjælland Store Heddinge på landet sælges omgivet af marker og 500 m til skov af grusvej :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider