Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

anbefal en god lucerne
Forfatter: 
Dato:  05-01-2012 20:35

Hvilken lucerne kan i anbefale, gerne en både med og uden vitaminer-mineraler.

Hvad er prisen for det lucerne i køber.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

Dum di da dej
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 07:22

Jeg vil til hver en tid anbefale topmix fra Videbæk - to sække a 12,5 kg til 160 kr. Har prøvet det lucerne "min" Brogården forhandler har, men det er så stikkende og stift at det gider hestene ikke.

Hilsen Sus

0
0
Svar på denne tråd

Dangrønt
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 10:47

Jeg har brugt Dangrønt´s produkter igennem rigtig mange år, og er super glade for dem.

Jeg bruger nu deres nye Gold, den med 20 % olie, og alle hestene spiser det med velbehag og stor fornøjelse.

Vi skiftede til den i sommers, fordi en af vores hopper generelt er lidt svært i huld, og specielt efter hun har været til hingst, selvom hun har eget foder med og adlibitum hø, og virker som om hun trives, så taber hun sig altid når hun er afsted.

Vi har prøvet majs og fiberpiller med ok resultater, men aftalte med dyrlægen vi i år skulle prøve at give hende ekstra meget lucerne op til Eliteskuet, og se om det ikke virkede ligeså godt, og det må jeg sige det gjorde, nok også bedre.

Jeg har tidligere på et ridecenter jeg var daglig leder for, brugt Dangrønt´s Fiberlux, og igen et super produkt, som virkede til ug, og flere af rideskole hestene fik faktisk ikke andet end det.

Brogaarden´s Fiber Performance, er der jo også kommet mere lucerne i, og det er også et rigtig godt produkt, som jeg også bruger her i stalden, som en aften godbid.

Til ovenstående hoppe, lavede jeg faktisk en blanding af 2/3 lucerne og 1/3 Fiber P, til de ekstra måltider hun fik, udover hendes almindelig foderinger, da lucerne alene godt kan være lidt kedeligt i hendes øjne, hun er ikke den mest "sultne" hest i verden.

Annette

Kvalitets avl af springheste

Heste af super springafstamning sælges

Se mere på vores hjemmeside

Ung top springhoppe søger rytter til efteråret

www.stutteritaldorf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Wrappet
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 11:09

Jeg bruger en wrappet (snittet) lucerne med 20% græs

(Med foderanalyse)

Ingen tvivl om, at mine heste foretrækker det frem for det tørre lucerne.

Det er i en rundballe på ca 600 kg, så prisen pr kg er i den meget lave ende

0
0
Svar på denne tråd

dangrønt....
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 12:55

Dangrønt alfa-a. Den er UDEN melasse, det kan godt være lidt svært at finde, især når ekspedienterne ikke selv ved, om de er med eller uden, og i øvrigt giver en den forkerte

Men når jeg får den rigtige, er jeg rigtig glad.

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 14:31

Jeg bruger hel, wrappet lucerne hø. Jeg giver 80 kr for en balle på 50 kg. Hestene elsker det i modsætning til det tørre snulder man kan købe på foderstoffen, og det giver meget bedre tyggetid og er ikke tilsat olie eller sukker.

0
0
Svar på denne tråd

takker for jeres svar.
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 16:41

har idag hentet gls lucerne, hypperne kommer nu langsomt til at vænnes til det, her til aften fik de en håndfuld i deres st.hippolyt foder og de fik travlt med at guffe det i sig.

Hvor meget giver i jeres pr dag. Mine får jo st.hippolyt tilskudsfoder, ca 1 kg dagligt og ca 15 kg wrap.

IMC

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  06-01-2012 18:24

Jeg er super glad for GLS lucerne m. olie (y)

Jeg giver min omkring 200gram om dagen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider