Hej Tenna T
Jeg har en Brugt Torsion sadel til salg 17 tommer, den har jeg selv brugt til min hoppe (har hende ikke mere). Det er en rigtig god saddel, som du også kan have glæde af sammen med en alm. saddel - den er dejlig til f.eks. skovture.
Min erfaring med bomløs saddel, er at man sidder ned over hesten, i stedet for ovenpå, musklerne i inderlår og schenkel bliver styrket, så man undgår at 'hænge' i stigbøjlerne. Sadlen er godt polstret så vægten bliver jævnt fordelt, og i tilridningsfacen former sadlen sig efter hestens tiltagende muskulatur i ryggen, så det ikke er nødvendig med sadelskift. Min saddel har været brugt til spring af lette forhindringer, men til seriøs springning, skal der en alm. springsadel til. Hvis du er interesseret kan jeg sende nogle billeder - den skal koste 5000,- + fragt (jeg bor på Sjælland)