Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Rygsmerter..!
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 22:24

Hej HN min dejlige 8 års hoppe tror vi har ondt i ryggen pga en forkert sadel.. Den tidligere ejer har redet med forkert sadel og har så købt den med. det er først nu her vi har fundet ud af at den har onst nogle steder i ryggen det er også som om hun har nogle "knyster" eller lignene nogle knopper der sidder på hver side af ryggen!.. Hmm har i nogle forslag til hvad vi kan gøre ved problemet ud over at vi er desperart på udgik efter ny sadel men i mellem tiden måske noget massage nogle øvelser eller noget andet så det ikk er så slemt for min dejlige heste tøz at ride indtil vi har fundet sadlen..? Jeg ønsker blot min hest det bedste og håber ik kan hjælpe mig del gerne jeres egne erfaringer
- Knus Heste-Elskeren

Heste-Elskeren ønsker jer alle en glædelig jul!

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-12-2011 23:23

Da jeg havde mistanke om Casiro havde ondt i ryggen, fik jeg kiropraktor og massør ud.

De behandlede ham begge, og han har ik haft problemer siden. Jeg lader ham dog stå med BOT rygvarmer et stykke tid inden jeg rider ham. Men kun i perioder, så ik hans ryg vænner sig til den, og blir immun overfor BOT.

- Heidi -

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 07:32

massør eller kiropraktor,- og hvis ikke man har tænkt sig at gøre brug af dette,- så ridefri som minimum.

når nu der er konstateret et problem, mener jeg ikke det er nok blot at smide en ny sadel ovenpå problemet.

jeg mener heller ikke det er videre genialt at ride videre med en sadel som er dårlig,- den skader jo din hest

"men i mellem tiden måske noget massage nogle øvelser eller noget andet så det ikk er så slemt for min dejlige heste tøz at ride indtil vi har fundet sadlen..?"

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

tjaa.......
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 08:25

du skriver du ønsker din hest det bedste, jamen så lad være med at ride på den, indtil du har løst sadelproblemet og fået den tjekket igennem af en massør, kiropraktor eller dyrlæge.

IMC

prinsesse pony sælges eller udlånes.

Emdegårds Amira.

Se hende på min præs.

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 12:54

Få en dyrlæge ud hvis din hest har ondt i sin ryg.

Og lad være med at rid den selvlføgelig. Dyrlægen kan vejlede dig om det.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

rolig rolig
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 18:58

Okay rolig rolig.. Jeg er ikke ude på at skade min hesr men tror ikke det er godt hende bare at stå derfor lngere jeg hende så meget som mugligt men Jeg tror heller ikke at det er sundt for hende ikke have rytter på i noget tid her idag har gamle ejer været med en sadel der ligger bedre og det var super

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 19:31

nu plejer heste jo ikke at gå i stykker af IKKE at blive redet...

tværtimod faktisk...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

Siger jeg heller ikke
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 19:54

Nej det siger jeg heller ikke men jeg ved ikke om den kunne finde på at flippe helt ud og være totalt sippet og jeg tror det er godt for hende at have rytter på.. Men nu ligger den anden sadel også en hel del bedere!...

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:02

har du allerede fået fat i en ny sadel?

og behandlet hesten?

og fået sadlen tilpasset til hesten,- så der tages hensyn til dens dårlige ryg?

-eller er det mig der ikke forstår et pløk?

og hvordan kan du tro at "det er godt" at hesten har rytter på ryggen,- når den har ondt i netop ryggen?

kunne det tænkes at den måske netop har tendens til at "flippe helt ud",- fordi den har ondt???

jeg ved ikke om det er mig der totalt misforstår dig,- men det lyder meget rodet dét du siger.

correct me if I´m wrong...

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:09

ah, ok,- jeg havde misset dit indlæg hvor der står at tidl.ejer har været forbi med en anden sadel.

få nu stadig en massør til din hest,- massøren kan sikkert også checke din nye sadel,- og se om det er så god som i tror.

jeg synes stadig det er en virkelig dårlig idé bare at smide en sadel på ryggen af hesten, og ride videre,- når nu i ved der er et problem.

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

rid....
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:14

Rid uden sadel så??

BoT bliver man ikke "immun" overfor. Jeg bruger det ofte selv 24 timer i døgnet, når kroppen går helt amok. Det virker altså stadig. Til gengæld går det helt galt på de dårlige dage, hvis jeg IKKE også bruger det om natten.

Til dem, der ikke har voldsomme smerter skal man selvfølgelig ikke bruge det for meget! Men til os, der bruger det som smertestillende, fordi piller ikke virker nok, og bare er symptom behandling, hvor bot hjælper, da kræver vi lang tid med det. :)

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:33

Hesten skal slet ikke rides NÅR den har ondt i ryggen. Slut prut. Hverken med sadel eller uden sadel. Kom af den hest og få en dyrlæge ud til at tilse den ryg. Hverken massør eller andre ting med andre heste uddannelser. Men en dyrlæge som er uddannet til at se smertedyr ;)

Der udover skal hesten nok min have fri i en 1-2 mdr an på hvor slem ryggen er - før den skal genoptrænes i ryggen og have ny sadel og rytter på igen.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Sandra
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:44

jeg tror du har misforstået det hele totalt.. det er slet ikke så slemt der og mig og min træner vi har da allerede snakket med en massør og jeg tror det super dårligt for min hest at stå helt stille det er der slet ingen grund til.. Og jeg vil da overhovedet aldrig nogensinde tænke på at komme af med min hest pga en forkert sadel..! Missophie jeg har snakket med en massør, og han kommer og kigger det hele..!

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 20:57

jeg er glad for at høre at du får massør til at kigge på hesten.

jeg tror bestemt også at det oftest er bedst med bevægelse,- longering som du skriver du er igang med,- gå tur med hesten.

-bare du ikke rider på den!

pøj pøj med det

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 21:53

Komme af med din hest? Hvad snakker du om?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  27-12-2011 22:31

komme af med den = hoppe af den

*** Misssophie

0
0
Svar på denne tråd

ddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-12-2011 00:04

Så dvs hvis hesten viser tegn på ondt i ryggen har du ikke tænkt dig at lade være med at ride den?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

der står altså ikke
Forfatter: 
Dato:  01-01-2012 23:07

noget om at du skal komme af med din hest...

der står at du skal komme af din hest = holde op med at ride den til den er i orden...

Hesten har ondt i ryggen, og du fortsætter fordi du mener at hesten ikke har godt af at du ikke sidder på den???? aaaarh come on.... er det ikke mere dig "der ikke har godt af" ikke at sidde på hesten? er det ikke lidt egoistisk tænkt?

Kom ned af den hest og få lavet noget ryggymnastik med den, få den løsnet hos massør måske endda ved kiropraktor og start så op på et genoptræningsprogram for ryggen, få fat i en sadel er passer ordentligt, og når HESTEN så er klar til at bære dig igen, kan du kravle op og genoptræne den under rytter..

Karina82

STUD BASK

Counting all the assholes in the room...

And i'm definetly not alone

Nu med skimmel princesse kandidat

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider