Det hedder vist et hygrometer? Vi har et herhjemme.
Men du kan altid tage en drybag ud til sadlen, den suger selv, hvis der er for fugtigt. Er der ikke fugtigt, suger den IKKE.
Bruger du træpiller, er der nogen, der lægger nogle i en nylonstrømpe og lader det suge.
Dog ville jeg gætte på, du skal droppe fedtet. Fedt kræver at sadlen er HELT tør først, dvs. hvis du bruger sadelsæbe først, skal du faktisk lade det tørre et døgn.
Bruger du fedt, holder du på fugten, jeg bruger ikke selv fedt på sadlen mere, efter jeg læste en sadelmager der ikke anbefalede det. Evt. brug blue hors læder dressing, det giver ikke så meget barriere, synes jeg.