Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Kolik af halmpiller??
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 19:00

Godaften. Jeg står desværre med en hest der har fået en form for forstoppelseskolik, og dyrlægen har været her 2 gange i løbet af i dag nu og give hende olie og smertestillende.

Jeg bryder min hjerne med hvad hun kan have fået kolik af og kom i tanke om at vi strøede nye halmpiller i går. Mange af vores heste kan godt tage en mundfuld eller to når der lige er strøet, så jeg tænker at det måske er det der er sket.

Er der mon nogen herinde der har oplevet koliktilfælde efter hesten har indtaget halmpiller?

0
0
Svar på denne tråd

halmpiller
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 20:31

ja vi har lige haft et tilfælde i stalden som skyldtes halmpiller -

det gik heldigvis godt men hesten kom på spåner at stå med det samme bagefter.

Jeg tog så lige min egen mule med munden fyldt med halmpiller i forgårs så nu er han også kommet tilbage på spåner..aldrig piller af nogen form til os igen..

HLPFOTO.DK

se os på facebook

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 20:49

Håber da at det går godt med din mule iøvrigt, fortate du dyrlægen om halmpillerne? Det var det første vores spurgte om da han kom- om den havde spist af pillerne.. det var vist ikke ligefrem første gang han havde været ude for koliktilfælde pga halmpiller..

HLPFOTO.DK

se os på facebook

0
0
Svar på denne tråd

Halmpiller
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 23:01

Jeg mistede en drægtig hoppe af forstoppelse. Hun blev undersøgt af dyrlægen bagefter og de fandt en kæmpe forstoppelse, som skyldes halmpillerne. Så ingen halmpiller uden at vande dem først, og så blander jeg dem med de gamle.

0
0
Svar på denne tråd

halmpiller
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 09:34

Mange tak for svar! Min hoppe klarede det heldigvis, dyrlægen var ellers lige ved at blive bekymret. Han mente også at halmpillerne var årsagen.

Har lige set at vores heste også spiser det selvom de er opløst, så nu drøner jeg ned i foderstoffen og køber en masse tørv og lægger ovenpå.

Efter denne sæson bliver det ikke indkøbt halmpiller her igen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider