Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Horselux Fiber Pellets?
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 13:15

Hvor lang tid skal Horselux Fiber Pellets stå i blød inden fodring?

Og hvad er blandingsforholdet mellem piller og vand?

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

se mine annonce på markedspladsen

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 16:29

I koldt vand 10 minutter ca, med lunkent vand 2 min.. Husk at bruge lunkent vand, der har været kogt, det er noget med bakterier i lunkent vand, hvis det ikke har kogt først når det blandes med fiberpillerne :)

Der er ikke noget blandingsforhold som sådan, men jeg har brugt 1 liter til 1 kg fiberpiller, og de kunne godt trække en halv til hel liter vand mere, men det er en smagssag tror jeg :)

Henry søger en sød part, kig her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/307756/ :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 18:46

Ja jeg bløder mine fiberpiller MEGET når jeg giver min dem opblødt efter ridning :) jeg bløder ca 1. kg fiberpiller op i 6 liter vand :) og de suger det hele!!!!

(Hun kan så også godt lide når det er en meget blød grød)

og det tager ca 20-30 min, fordi de sugar så meget vand :) Hvis jeg blander 5 liter koldt og 1 liter kogende, så tager det ca 10 min for samme mængde :)

0
0
Svar på denne tråd

1234567890+
Forfatter: 
Dato:  17-12-2011 19:23

500 gr. opbløder jeg med ca. 2-2,5 Liter vand.

***Skovbakkens Avalon, Dina & Kailey***

***Dear Tana C. & Wicksen*** 2 Angel´s In Heaven...

Springsadel Hubertus Sælges!

0
0
Svar på denne tråd

når jeg fodre
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 01:22

Hej

Når jeg fodre med max. 500 g. pr. gang opbløder jeg dem ikke og har ikke haft problemer.

Merete Bertelsen

www.lucard.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 21:43

Min unghest får 500 gr pr fodring så de er heller ikke opblødt, gider ikke det bøvl med at skulle opbløde det,så vil jeg hellere give lidt mindre, lidt oftere...

0
0
Svar på denne tråd

fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  18-12-2011 21:49

bruger også dem fra horslux - og giver 500 gram uden opblødning. jeg giver lucerne og andet foder sammen med.

April 2012 ventes føl efter Casir Ask / senta xx DH / Final Appearance

0
0
Svar på denne tråd

Fiberpiller
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 09:49

Jeg giver en god liter fiberpiller efter ridning - de vejer vel en 6-700 gram vil jeg gætte på. Dem opbløder jeg i 4 liter vand. Dertil bliver tilsat gulerødder og lucerne. Jeg synes, det bliver lige tilpas smattet, men ikke for vandet.

Min hest ELSKER de opblødte fiberpiller, men har jeg meget travlt, får han blot 500-600 gram tørt, og så får han i stedet ekstra lucerne. Da min hest er meget stor, og derved også har en større mavesæk end almindelige rideheste, kan han godt tåle op til 600 gram tørt.

...sagde Ditte, nu med Lenny - det langbenede lyn!

Lenzicco - westfaler e. Riccio mf. Laurentianer

Lenny søger erfaren springrytter!

- se mere på hans annonce!

(Aarhus Syd)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  19-12-2011 11:49

ca. 2 deciliter til 100 g., siger hende, der fodrer min hest for mig - bruger vi mere vand end det, bliver det til suppe

Det suger ikke nær så meget som fx roepillerne, som naboen får.

Mht. tiden har jeg spurgt min foderforhandler, som igen har ringet og spurgt firmaet, og de sagde 2-3 timer. Men hvis du prøver dig frem opdager du, at størstedelen af det bliver opløst indenfor rigtig kort tid, som en af de andre i tråden også skriver.

Min hest er i øvrigt helt tosset med det, hun har aldrig været sådan rigtig overbegejstret for at få serveret diverse andet foder, men det her, det er åbenbart særligt lækkert. Jeg synes nu, det ser temmelig klamt ud

0
0
Svar på denne tråd

Tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  20-12-2011 17:46

Tak for alle jeres svar :-)

Jeg har prøvet mig lidt frem nu udfra jeres forskellige svar og er nået frem til, at de skal opblødes i 1 del fiberpiller til 3½ del vand :-)

Jeg er godt nok imponeret over, hvor vilde hestene er med det. Når dårligt nok at blinke med øjnene, før krybben er tømt og fuldkommen renslikket ;-)

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

0
0
Svar på denne tråd

Rettelse
Forfatter: 
Dato:  21-12-2011 12:33
Konstaterede lige i går at blandingsforholdet er anderledes, når man kun bruger koldt vand. Her er det 1 del fiberpiller til 3 dele vand.

Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg

Staldkærre købes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider