Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder til heste m.Tendens til spiserørsf
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 20:29

Hvad er jeres erfaringer med foder typer til heste der her tendens til spiserørsforstoppelse ??

 

Jeg har prøvet noget senior muesli, at putte sten i krybben så han ikk forsluger sig ( men han spiser så altid stille og roligt) og jeg har foderautomater som fodre 12 gange om dagen, men meget små portioner.

 

Mit problem er at finde foder som han kan tåle, men som stadig dækker hans behov som konkurrence hest ind. Det gør de her senior mueslies ofte ikke.....

 

 

Men måske er der nogen derude som ligger inde med gode råd og ideer??

 

Hilsen Anne


-At turde er for en tid at miste fodfæste,
ikke at turde er at miste sig selv!



0
0
Svar på denne tråd
 
 ja.....
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 21:06

Ja, kendte en, som havde en liter vand stående ved boksen, så når jeg fodrede, skulle jeg hælde vandet over foderet.

 

Roepiller og evt. vande hø/wrap/halmen (alt strå) er en super god ide. Min har nemlig også haft det. Jeg vander også lucernen.

 

Og så at spise af en spand på jorden.


"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak...
Forfatter: 
Dato:  08-12-2011 21:15

Roepiller tør jeg ikke give ham.... De har været ved at tage livet af ham en gang....

 

Lige nu får ham mash... Men må i gang med at kigge fodermarkedet igennem...


-At turde er for en tid at miste fodfæste,
ikke at turde er at miste sig selv!



0
0
Svar på denne tråd
 
 prøver at...
Forfatter: 
Dato:  11-12-2011 23:09

Prøver at give min ro i fodersituationer, spand på gulvet, og mad døgnet rundt så hun ikke bliver forslugen og oversulten.Giver lidt wrap før krybbefoder, ved ikke om det virker, men better safe then sorry....måske kan du give opblødt seniorfoder tilsat vitaminer.

 



frederiksborger.dk


en linksamling til frederiksborghestesider på nettet


Destrier.dk


mit lille bestillings stutteri

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider