Nu er det altså blevet lidt koldere i vejret, specielt de dage hvor vi har regn og blæst. Så hvilket dækken har du på hetsen nu? Og hvor længe går den ude?
Min egen går ude fra ca. kl. 7 om morgenen til kl. 16 om eftermiddagen, dvs. de lyse timer, og de har stråfoder på folden hele dagen. Han har går med vinterdækken med ca. 350 g. Dog er han en hest, som stadig skal tage på i vægt og MEGET let taber sig, så jeg kan ikke helt finde ud af hvornår han skal have sit vinterdækken med fuld hals og 400 g. på. Der skal jo også være et dækken til, når vi pludselig har minus 15 grader. Jeg vil gerne vente med et smide det på ham, indtil vi er under frysepunktet, men selvom temperaturen siger ca. 5 grader om dagen så er det jo reelt koldere de dage hvor vi også har regn og blæst. Jeg har dette dækken tilbage, samt et underdækken, dvs han kan komme op på 600 g. i alt.
Hvad har i andre gjort indtil nu? 