Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hvilket dækken nu?
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 14:09

Nu er det altså blevet lidt koldere i vejret, specielt de dage hvor vi har regn og blæst. Så hvilket dækken har du på hetsen nu? Og hvor længe går den ude?

Min egen går ude fra ca. kl. 7 om morgenen til kl. 16 om eftermiddagen, dvs. de lyse timer, og de har stråfoder på folden hele dagen. Han har går med vinterdækken med ca. 350 g. Dog er han en hest, som stadig skal tage på i vægt og MEGET let taber sig, så jeg kan ikke helt finde ud af hvornår han skal have sit vinterdækken med fuld hals og 400 g. på. Der skal jo også være et dækken til, når vi pludselig har minus 15 grader. Jeg vil gerne vente med et smide det på ham, indtil vi er under frysepunktet, men selvom temperaturen siger ca. 5 grader om dagen så er det jo reelt koldere de dage hvor vi også har regn og blæst. Jeg har dette dækken tilbage, samt et underdækken, dvs han kan komme op på 600 g. i alt.

Hvad har i andre gjort indtil nu?

Celeste Liva

19/5 2010 - juli 2011

Dressur underviser søges!!

0
0
Svar på denne tråd

dækken helvedet
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 14:49

Min hoppe går med sit Bucas Irish turn out ekstra som dækker fra - 5 til -30° C og nej, vi er slet ikk dernede endnu. Men hun skal også tage på, er svær at holde huld på og jeg tror at chill factor er dernede omkring i det her møg vejr. Hun er ikke klippet endnu, men det bliver hun omkring Januar og så får hun dækken med hals på. også 300 g. Men synes det er et helvede me ddet vejr at finde ud af hvad de skal have på.

0
0
Svar på denne tråd

fffffffffff
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 14:56

Min går ude fra 7.30- ca 19-20 stk.

Han har fået 300gram på og er ikke klippet. Når det bliver frysegrader, sne og det hele får han yderligere 200gram indunder. Ligesom sidste år. Sidste år fik han det dog noget hurtigere på da vinteren var lang og startede meget tidligt sidst.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Dækken
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 19:38

Min går ude fra kl.08 til kl.15 ca.

Han blev klippet for noget tid side, så han har nået at sætte noget af pelsen igen. Lige nu går han med et 350g vinterdækken og så har jeg lagt en tyndt regdækken udeover eftersom det har regnet en del her på det sidste.
Nu bliver han så klippet igen nu på fredag, der lægger jeg et 400g vinterdækken med fuld hals på ham. Når/hvis det bliver rigtig rigtig koldt får han et 200g stalddækken indenunder.

0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 20:23
min er klippet for 3. Gang i dag, og går nu med 400 g.

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 22:13

Henry har 100 gram på, er ikke klippet, sætter minimal vinterpels og han skal ikke have mere på endnu, han er lige tilpas i temperatur under dækkenet, ikke varm og ikke kold.. Han går i løsdrift..

Er dælme glad for jeg har en hest der ikke er kuldeskær!!

Henry søger en sød part, kig her: www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/307756/ :)

Lykkelig ejet af Big og Henry, hundene og kattene :)

Har mine heste i løsdrift, aldrig boks til dem . ...

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 23:09

Min går ude fra ca. kl. 9-14. Hun er ikke klippet. Hun har gået med 200 gram dækken indtil for et par dage siden, hvor hun fik sit 370 gram dækken på. Jeg tror ikke, at hun får mere på end det, da hun klarede sig fint sådan sidste år. Men nu må vi se, hvor hård en vinter vi får :-)

M.v.h. Antonia

~~~

Skippergårdens Delight Aurora

~~~

Rissa Veil

~~~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider