Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Vitamin/mineral prod. hvilken er bedst
Forfatter: 
Dato:  05-12-2011 18:53

Hej

Jeg kunne godt tænke mig at bruget et fuldfoder, men for ikke at skulle fodre i for store mængder vil jeg gerne tilsætte et vitamin/mineralprodukt. Har tidligere brugt RC til vores pony men der er jo mange forskellige produkter på marked så er blevet i tvivl om hvilke et jeg skal vælge.

Det er en 6 års hest der rider muskelopbyggende træning og dressur.

Jeg bruger :

Eqrifirst Basis omega 3

Equifirst Linamix

Lucerne med Olie

NAG Fiberpiller

Myoplast

Er der nogen der har et godt bud, Giv gerne en begrundelse for jeres valg.

0
0
Svar på denne tråd

Havens..
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 09:14

Havens Urtevitamin/mineral blanding synes jeg er god.Jeg blander det i roepiller sammen med lidt muesli. Og så giver jeg et pump hippodan olie med lidt Muesli foder når jeg har redet. Skinnende og blød pels og arbejdsivrige synes jeg de er.

Og de er i perfekt huld

0
0
Svar på denne tråd

Vitaminer
Forfatter: 
Dato:  06-12-2011 13:37

Multi vital fra Muhldorfer.

Organisk vitaminer drøj i brug og økonomisk, se her.

www.muhldorfer.dk/produkter/ muhldorfer/specs/MultiVital.pdf

Heste er mit liv

0
0
Svar på denne tråd

Muhldorfer mv
Forfatter: 
Dato:  07-12-2011 14:24

Så indeholder denne blanding et meget lavt E-vitamin indhold.

Ved brug af 100 gr om dagen til en 500 kg hest (deres anbefaling 10-20 gram per 100 kg hest) får hesten kun 200 IE E-vitamin.

En hest skal til vedligehold ha' 375 IE og 700 IE ved let arbejde, 900 IE ved middel arbejde (kilde: den store foderbog).

Til sammenligning indeholder andre typer af vitamin- og mineral produkter som regel et sted mellem 700-1000 IE pr anbefalet dagsdosis.

Selvfølgelig får hesten også E-vitamin fra stråfoder. Hvor meget er usikkert, med mindre man betaler en formue for at få det analyseret. En alm analyse af stråfoder omfatter ikke vitaminer.

Så pga det lave indhold af E-vitamin ville jeg ikke anvende dette produkt til mine heste.

Det vigtigste i din foderplan bør være godt stråfoder.

Hvad du så vil give af krybbefoder bør bl.a. afhænge af hvor meget energi din hest skal have tilført udover det der er i stråfoderet.

Du skriver ikke noget om hvilke af de nuværende produkter du vil fortsætte med. Skal det hele skiftes ud?? Har din hest det huld den skal have osv. Alle de informationer er nødvendige for at give dig et bud. Dernæst bør det hele afstemmes i en foderplan

mvh Heidi

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider