Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Ændre bommen i Kieffer Action
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 18:55

Hej Alle :-)

jeg er bekendt med at kieffer sadler's bomme kan ændres. min hest bruger bred bom, og er ved at anskaffe mig en sadel med smal bom.

mit spørgsmål er så om den kan ændres 2 størrelser, altså fra smal til bred?

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 20:22

Kieffer sadlerne laves kun i en bredde fra ny, og den kan sagtens ændres meget i bommen.

Dog skal du være opmærksom på, at Action er en gammel model, hvor kammeret ikke er særligt bredt og det er straks værre at ændre.

Selv rider jeg i en nyere Kieffer Lusitano, som har været tilpasset til 3 forskellige heste og hver gang er bommen blevet ændret. Her er kammeret i alm. bredde i forhold til andre sadler.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

angående sadel
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 20:24

tak for det. jeg har dog et budget på max 4500 kr for en brugt kieffer og er på kig efter en med rigtig dybt sæde og god knæstøtte, har kigget lidt på masteren, men den virker ikke som at have knæstøtte?

0
0
Svar på denne tråd

Kieffer
Forfatter: 
Dato:  25-11-2011 20:49

Master sæddet er jeg personligt ikke så vildt med, da det MEGET dybt og jeg føler jeg kommer til at sidde alt for meget forover, men med sadler er det jo smag og behag. Tror dog du skal prøve lidt forskellige modeller for at finde ud af, hvad der passer til dig.

Et hurtigt kig på MP viser, at du også kan få en Lech Profi for dit budget, eller du kan gå op på 5-5500 kr. få en Lusitano Kür eller Athen. Så det er altså ikke en umulig mission, hvis du kan finde ganske lidt ekstra penge.

Ridetøj i store størrelser sælges

0
0
Svar på denne tråd

Overskriften
Forfatter: 
Dato:  26-11-2011 07:44

Jeg har en Action og er SUPER glad for den - jeg sidder der bare, føler jeg. Hende jeg købte den af, har fået ændret bommen - men i forhold til hvor meget og hvor lidt skal du nok rådføre dig med en sadelmager om :)

Har også redet i Master - dejlig dybt sæde, men manglede lidt knæstøtte.

Har også en Ulla Salzgeber som er utrolig god at ride i :)

Lech og Wien modellerne er jeg så tilgengæld ikke vild med.

Som Lisbeth siger er det en smagssag - så ud og prøv lidt forskellige for at finde den der passer til dig :)

Mvh

Elisabeth

Med de to dejlige drenge

Ichiro og Glenfiddich

Cacharel, mit hjertebarn, elsket aldrig glemt

Røde, min sjæleven, foraltid elsket foraltid savnet

Kun med hjertet kan man rigtig se

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider