En klipning af hest, er egentlig ikke så svært, men det kan godt føles lidt underligt første gang, måske også anden gang, indtil man bliver helt dus' med det 
Men sætter ganske enkelt klipperen på hesten, og "kører" den mod hårene, i den fart klipperen nu kan klippe 
Husk at holde små pauser og giv maskinen rigeligt med olie.
Husk at tjekke om maskinen bliver varm.
(Her plejer jeg at lave en test på, om jeg kan holde den ca. 10 sek. på mit håndled, på indersiden ved det tynde hud, hvis jeg kan det, er den ikke varm for hesten heller)
Håber det hjalp dig lidt 
Ellers er der sikker nogen søde i stalden til at hjælpe dig på vej, den første gang 