Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning - forklar
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:37

Hejsa,

jeg overvejede at få klippet en linie ned ad halsen, for at hjælpe hesten lidt mod sved. Jeg vil selvfølgelig få en til at vise mig, hvordan man klipper, når jeg får købt en trimmer, men kan I forklare, hvordan I gør, er det svært? Er det noget, man kan finde ud af? Ved godt, man skal glatte hudfolder ud, hvis man skal ned mod forbenene, men så langt skal jeg ikke ned. Andre tips etc.?

Har kun set min dyrlæge klippe min hest (chip) og så ellers andres heste.

0
0
Svar på denne tråd

klipning
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 20:43

En klipning af hest, er egentlig ikke så svært, men det kan godt føles lidt underligt første gang, måske også anden gang, indtil man bliver helt dus' med det :)

Men sætter ganske enkelt klipperen på hesten, og "kører" den mod hårene, i den fart klipperen nu kan klippe :)

Husk at holde små pauser og giv maskinen rigeligt med olie.

Husk at tjekke om maskinen bliver varm.

(Her plejer jeg at lave en test på, om jeg kan holde den ca. 10 sek. på mit håndled, på indersiden ved det tynde hud, hvis jeg kan det, er den ikke varm for hesten heller)

Håber det hjalp dig lidt :)

Ellers er der sikker nogen søde i stalden til at hjælpe dig på vej, den første gang :)

¤ Eva og Rødhøj's Chapman

Udstyr til salg, se mine annoncer ;)

0
0
Svar på denne tråd

Vent med at købe
Forfatter: 
Dato:  23-11-2011 21:12

Vent med at købe en klipper, hvis du kun skal klippe den lidt på halsen og evt på bringen aller noget, så er det måske liiidt meget at gå ud og ofre så mange penge på en klipper..

Man kan næsten altid låne eller leje en et sted, fx rideudstyrsbutikker, de andre i stalden eller hvem man nu lige kender med en klipper..

Men ellers, jævnt tempo, mod hårene, ren og tør hest, som Eva også skriver.. (du behøver ikke vaske den, bare så den ikke er mudret og direkte beskidt..)

Holly Dolly

Hvil i fred Melando 20. maj 1994 - 14. april 2010

Du er elsket og savnet

0
0
Svar på denne tråd

mange....
Forfatter: 
Dato:  02-12-2011 18:13

Mange tak. :)

"Brug ikke sporerne på en villig hest"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider