Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Spåner - forbrug
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 13:38

Hej alle.

Jeg skal for første gang til at bruge spåner og har derfor ingen erfaring med hvor meget man bruger.

Hvad gør i andre? Boksen er 3x3 meter.

Jeg regner med at fjerne klatter hver dag.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB)

og

Madelaine af nord-Als (Shet.)

AT Horsecare anbefales varmt.

0
0
Svar på denne tråd

spåner
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 13:48

Jeg starter op med 2-3 baller. Fjerner klatter og vådt hver dag og fylder en ny balle på en gang om ugen. Det holder min boks pæn. Hvis hesten er et svin kan det godt være du i nogle uger skal bruge lidt mere. Spåneforbrug afhænger naturligvis også af hvor meget de står inde.

Køb en spånegreb hvis ikke du allerede har en.

Bred springsadel sælges 17"

~

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd

1-1½ om ugen.
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 14:16

Nu er der jo så forskel på spåneballernes størrelse og vi har de helt store ude ved os og jeg har en enormt renlig hest!

Så kan jeg sagtens klare mig med én balle spåner om ugen, hvor jeg tildeler en halv om onsdagen og så fjerner jeg vådt om søndagen og giver den anden halve. Jeg fjerner klatter hver dag.

Min gamle hest var en værre gris i sin boks, så der brugte jeg minimum 1½ spåner om ugen og måtte jævnligt muge i bund og starte heeelt forfra.

Venlig hilsen Camilla

Køn og charmerende oldenborgvallak på 7 år sælges.

162cm. i stang, kompakt "sportsmodel"

God overgangshest for den rutinerede juniorrytter!

0
0
Svar på denne tråd

størrelse
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 14:25

jeg tror vores baller er 25 kg.

Bred springsadel sælges 17"

~

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd

Spåneforbrug
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 14:27

Hej :)

Min hest kom på spåner for ca. 2 mdr. siden. Jeg fyldte boksen med 6 pakker spåner (små - vejer ca. 17 kg.), for ville have en ordentlig blød og tyk bund, da min hest ligger en del ned og sover (unghest). Jeg fjerner ikke tis, dvs. ikke det i bunden, men fjerner det øverste våde og tager klatter hver dag og jævner det ud med rive, så det bliver pænt lige. Jeg putter imellem 1 - 1½ pakke spåner ind om ugen alt efter behov.

Bunden er blevet fantastisk affjedrende og tør og lugter ikke, selvom tissen i bunden ikke bliver fjernet. Det er meget vigtigt for mig at min hest aldrig står eller ligger på den kolde cement og det virker med den fremgangsmetode her.

0
0
Svar på denne tråd

hvis ikke du er begyndt
Forfatter: 
Dato:  15-11-2011 20:12

Hvis ikke du er begyndt vil jeg råde dig til at benytte halmpiller i stedet for. Har selv brugt både halm, spåner, træpiller og nu halmpiller som strøgelse. Synes klart halmpiller er bedst. Fylder kun 1 sæk på per uge. Samme boks størrelse som din ca.

Men ellers skal du forvente 1 balle spåner som opfyldning hver uge.

Med venlig hilsen

Lena

0
0
Svar på denne tråd

Mange tak for svar
Forfatter: 
Dato:  18-11-2011 18:17

Hej alle.

Mange tak for jeres svar og anbefalinger.

Jeg skal med i en fælles ordning med spåne indkøb, så halmpiller er ikke en mulighed, jeg havde ellers overvejet det da der er en forhandler her i byen.

Hilsen Christina

med

Kanoa (FRB)

og

Madelaine af nord-Als (Shet.)

AT Horsecare anbefales varmt.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider