Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Mystiske foderprodukter
Forfatter: 
Dato:  22-07-2004 22:42
Jeg er ved, at skal have bestilt foder igen. :-)

Så jeg har lige været et smut inde på forretningens hjemmeside og opdagede disse produkter, som jeg ikke ved noget om. 8-)

Er der nogle der kender til disse produkter? ?:-)

- HARTOG LUCERNE

- GRÆS OLIE

- STJERNEMIX URTER

- TLC

På forhånd tak for hjælpen (y)

Kedsomhed er, når dagens højdepunkt er
at sidde og knipse til en nullermand.

Garfield

0
0
Svar på denne tråd

Heste foder
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 00:46
Hej...

Jeg kender lidt til Hartog Lucerne.... Det er kanon godt at bruge til heste, da det indeholder en masse nyttige stoffer... Min foder blanding består af 1 kg byg, 6,5 kg valset havre( da det bliver bedre optaget i tarmen, pga. det er knust), lucerne frø, hørfrø, hvidløgs pulver, heste-plus(tilskudsfoder), epona olie og 1 gang om ugen giver jeg min hest 20 ml levertran, da det smørre tarm og led, også indeholder det B og D vitamin.
Alt dette får mine hest fordelt på 3 måltider, da de udnytter fodret bedre så....

Knus Cathrine.
:-)
0
0
Svar på denne tråd

Hej Rikke
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 00:55
- HARTOG LUCERNE er lucerne der er produceret i Tyskland.
TLC mener det er en olie med tilsat organiske mineraler mest zink.
De andre ting kender jeg ikke.
Hilsen
Yankee

Er du til fart og fest
så er travere bedst.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg bruger selv
Forfatter: 
Dato:  23-07-2004 08:54
Hartog Lucerne fra Brogaarden og det er det eneste Lucerne min hyp gider at indtage. Så det må være af en en god kvalitet, da han er ret selektiv med sit foder.

Der er heller ikke så meget melasse i som de andre fra Dangrønt feks.
Med venlige hilsner

Mette

En tur på hesteryg er aldrig spildt......
0
0
Svar på denne tråd

Valset havre?
Forfatter: 
Dato:  24-07-2004 00:03
Hva... Det er da vidst noget sludder Cathy...

Der er blevet kørt flere store forsøg på optageligheden af hel- kontra valset havre de seneste år og når du tager kiloprisen med i dine overvejelser kan det faktisk ikke betale sig at købe valset havre!

De fleste hesteejere lægger mærke til at der kommer hele kerner med ud i gødningen og tror derfor at hestene ikke har optaget dem, men analyser af sådanne kerner viser at de er "tomme" for næring. Hesten suger simpelthen næringen ud af kornet i grovtarmen.

Desuden kan du ikke se kvaliteten af valset havre (heller ikke som uddannet agronom) kun måle den - med mindre den er VANVITTIG dårlig, så kan du selvfølgelig se det... *Gg*

Det er det samme princip som at købe hakket oksekød hos slagteren. Der er næringsværdien ofte mindre fordi kødet har været bøf et par dage tidligere.
Eller medisterpølser og grillkød for den sags skyld.

SÅ SLUT MED TIDLIGERE TIDERS FORDOMME MOD HEL HAVRE!
Det er en skrøne! Med mindre man valser hjemme i stalden kan det ikke betale sig.

MVH. Anne.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider