Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hjælp Dækken, Klippet hest ?
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 14:15

HELP!!!

 

Min dejlig hoppe blev klippet for godt 1½ mdr siden og fik så 300gram dækken på,.. Men COME ON... Allerede nu, fuld udvokset pels over det hele og sveder som en gris...

 

Så igang med klipmaskine igen, ellers kan den ikke rides..

 

Meeeennnn....

 

Hvor mange grams dækken så ?..

 

ænker hvis jeg giver den for meget på nu, hvad så med til vinter ?

 

Nogle som har nogle gode ider..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tjaeh...J
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 15:44

Jeg ville nok ikke have givet den 300 g. på i første omgang, synes det lyder af meget.. Hvor varm er den under dækkenet? Hvis den er meget varm ville jeg klippe og give den det samme på igen, og hvis du ikke synes det så 100 g. ekstra.

 

Det er stadig +10 grader så hestene fryser altså ikke.. Min egen er klippet på halsen for 3 uger siden og har siden da gået med 100 g. Han har nu lagt en islænder og, bliver klippet fuldt i næste uge og får da 300 g. på.



/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svar
Forfatter: 
Dato:  03-11-2011 21:31

Jeg vil sige at jeg startede med regndækken, så blev hun klippet da pelsen var som en bjørn..

 

Så fik hun først 150gram på, men da hun så satte pels hurtigt og var kold gav jeg hende 300gram på.. vil sige hun er normal varm, ikke sveder eller noget som helst med 300g. Hun står dog os ved døren i stalden..

 

NU er hun klippet og fået 300 på igen..

0
0
Svar på denne tråd
 
 vover at påstå
Forfatter: 
Dato:  07-11-2011 12:51

klimaet har taget røven på hestene i år.

Min ispind er idag blevet klippet for 2 gang i denne sæson. jeg plejer at ku nøjes med 2 gange på en hel vinter. så tror altså det her underlige vejr vi har haft incl den ikke-eksisterende sommer har snydt hestene os.

 

så tror nu det fornuftigt nok med de 300g igen hvis ikke din hest blir for varm af det og så vent og se hvor meget hendes pels vokser.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Første gang
Forfatter: 
Dato:  08-11-2011 22:29

Min skal klippes for første gang i sit 6-årige liv, på fredag.

 

Han er pænt langhåret, og går/står med regndækken pt.

Men når jeg piller det af ham (som regel har han stået inde ca 4 timer når jeg gør det), er han ret svedt på maven?!

Altså ikke direkte under dækkenet...

Det synes jeg er lidt sært.

 

Nå, men han er begyndt at hoste lidt, og jeg er nu i tvivl om klipning så overhovedet vil være godt?

Om jeg risikerer at han får mere hoste eller det der er værre?

Eller om hosten faktisk er kommet fordi han står og sveder, og så bliver kold, mens han samtidig er våd, når jeg tager ham ud af boksen for at strigle, sadle op osv?

Giver det mening, det jeg spørger om???

 

Jeg har tænkt mig at lægge et 100 g dækken på ham efter klipningen.

 

Skal lige siges, at han er flyttet til nye omgivelser for 1½ uge siden, fra en lille stald hvor kun få stod på halm og resten - incl. ham selv - på træpiller, til en stor stald, hvor størstedelen står på halm...også ham.

Der er flere, der har sagt at hosten kan skyldes miljøskifte, men jeg er bare så nervøs for at han skal blive syg...derfor også, som jeg skrev før, lidt i tvivl om det er godt eller skidt at klippe ham?

 

Håber nogle af jer har lignende erfaringer at dele ud af!

 

Mvh Jumbo

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2011 15:06

Mine er tæt ved dere 3. klipning på godt 2 mdr. de har indtil nu gået med 400 gram men efter den næste klipning som vil være når temp falder til ml 0-5grader vil de få yderligere en 300 gram under dyne på..når vinteren virkelig sætter ind får de et tykt lækkertuld dækken inderst...

 

de skal være top tunede og så skal deres muskler holdes varme så de har det godt i kroppen...

 



Mvh. Lykke

med de 3 brune gudinder!


http://staldgrangaarden.dk


DEJLIGE GOLDEN RETRIEVERE:


http://noahognaja.dk


0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider