Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Spåneboks-forbrug?
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 17:11

Hej.

Hvor mange pakker spåner bruger i til at starte en spåneboks op?

Ca 4x4m..

Og hvor mange pakker bruger i om måneden?

 

 

Mvh Nana


* Elsk mig mest, når jeg mindst fortjener det.
For der har jeg mest brug for det! *
0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 18:09

Dengang mine heste stod på spåner startede jeg op med 5 spåneballer og fyldte ca. 2 ind om ugen.

 

Jeg synes ikke det fungerede som jeg gerne ville have det, så jeg skiftede over til træpiller.

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 19:45

Jeg puttede 2 pakker ind. Det var nok lidt lidt, så jeg supplerede en del i starten.

 

Jeg putter ½ ind om ugen, men er ved at skifte til træpiller, da jeg synes det fungerer bedre.


Hilsen Mette

og tøserneTanni og Duchess






0
0
Svar på denne tråd
 
 træpiller..
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 20:13

Men syntes bare at træpillerne er noget dyrere i indkøb? Kan købe spåner til 55kr pr pakke..


* Elsk mig mest, når jeg mindst fortjener det.
For der har jeg mest brug for det! *
0
0
Svar på denne tråd
 
 priser ..
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 12:08

det er godtnok billige spåner løssalgsprisen nærmer sig de 100 kr. på sjælland

 

pillerne er billigere per pose hvis man køber hjem på paller og 20 kg. piller svare meget godt , med 1 pakke spåner, i Bauhaus kan man købe 20 kg. 8 mm. piller for 43 kr. det er alm. dagspris.

 

Pilleboksen kan være dyr at starte op men den løbende vedligeholdelse er tilsvarende billig så når vinteren er gået vil det ende ud med en rimelig stor besparelse også set i relation til mødding.

 

Jeg gjorde det at jeg startede med 4 x 16 kg. piller og 2 pakker spåner derefter INGEN spåner men ca. 20 kg. piller ind om ugen det passer fint i min boks der er 3,5 x 3,5.

 

Fjerner tissepletten ca. 1 gange i ugen og finkæmmer for prut dagligt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 12:15

Da jeg brugte spåner en kort overgang, smed jeg 4-5 sække ind til opstart. Derefter 1-2 i ugen. Men, jeg synes det blev for dyrt, så jeg skiftede over til træpiller - der iøvrigt fungerer meget bedre generelt



Sascha


Sani Cheval & Halimah Bint Ibriiz OX





Fotografering tilbydes. Se min hjemmeside:


sh-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 seks om måneden
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 13:51

Jeg bruger 6 om måneden til en boks i samme størrelse. Det er mere end rigeligt i sommerperioden og her efterår, vinter står hesten stadig pænt - men det kan ikke være mindre, synes jeg.

 

/ Nana

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hejjjjj
Forfatter: 
Dato:  31-10-2011 17:26

Det kommer an på vægt af spåner, nu er der nogle der kun vejer 20 kg, så er de altså dyre.

Så regn lige med kg prisen inden i køber!


Elsker dressur når det bliver en kunst! Rider i Spalding dressursadel :))

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider