Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ømtået hoppe
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 13:19

Hej.

 

Jeg må nok nu acceptere at min hoppe på 11 år ikke kan klare at gå uden sko på forhovene mere, især i skoven hvor der er sten, grene på jorden m.m.

 

For 4 mdr. siden skar min forhenværende smed desværre for meget af forhovene, og hun var mega ømtået og halt en lille uges tid efter....En fejl som jeg ikke klandre min smed for, da det kan ske, og kun er sket denne ene gang.

 

Men jeg frygter lidt nu, at netop denne fejlbeskæring måske har gjort at min hoppe nu er mere ømtået end hun plejer.

 

I søndags skridtede jeg en tur på sammenlagt en 1 time.

En halv time hjem til mig og en halv time tilbage til stalden.

Og da vi kom hjem og jeg fik lukket hende ud på folden, var hun meget halt på det ene forben.

Turen foregik på asfalt, skovsti med småsten/ grene m.m. og græsrabatter

Det er første gang jeg har oplevet hende halt efter en ridetur....og så lige en skridttur

 

Ingen hævelser eller andet og dyrlægen siger at jeg skal se tiden an og snakke med en smed da det nok er ømtåethed.

 

 

Min nye smed mener at jeg nu er nødt til at overveje enten sko, 7 nails eller boots på min hoppes forhove, da hun tydeligvis ikke kan være barfod mere når hun rides udenfor bane.

 

Så nu har jeg virkelig brug for jer, kære HN....hvad I har af erfaringer med jernsko, 7 nails og boots.

 

Min hoppe har gået uden sko siden maj 2005.

Går p.t. i løsdrift med super gode forhold.

Har de sidste 2 mdr. døjet med medium sur stråle på forbenene, som behandles med et produkt som hedder Kevin Bacons Hoof Solution.

 

Kan en hest virkelig ændre sig så meget i hovene?

Er det fordi hun er blevet ældre?

 

Håber at I har tid til at svare/ hjælpe, for jeg er lidt i vildrede her

 

PFT

0
0
Svar på denne tråd
 
 boots er
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 13:23

...en god løsning - nu hvor vinteren nærmer sig kan du joogås montere mordax i boots

 

Min smed siger at 7 nails bliver slidt for hurtigt ved daglig ridning .....så har ikke prøvet dem...


Boots til salg - str 1 og 2

Kongur fra litla-moshvoli

Vikur fra Baverslund

0
0
Svar på denne tråd
 
 også boots....
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 13:43

Jeg vil også sige boots. Hvis hun går fint på fold og ikke er øm der..

7 nails har jeg lige prøvet til min vallak. Det var det værste HØ.. Han trådte dem simpelthen af - og store dele af hoven brækkede af. De holdt ikke engang 4 uger, så var det første søm røget ud igen.

Og de koster næsten lige så meget som 2 sko.

Han var meget mere øm med dem på, end barfod.

 

Så når vi skal i gang med ridning igen, vil jeg købe boots at ride med. Og duer det ikke for ham - må han have sko på igen.

 

 


Hilsen Mette



*Venner er som engle, som hjælper os til at flyve når vores egne vinger har glemt hvordan*

*Se fremad - derfor er forruden større end bakspejlet*


R.I.P. Lord Sinclair

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 13:55

jeres gode svar.

 

Må jeg spørge om der er nogle boots som er bedre end andre.

Altså hvilket mærke holder bedst, længst, m.m.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 jeg har kun
Forfatter: 
Dato:  27-10-2011 18:03

... prøvet easyboot glove og cavallo boots over længere tid...og de holder læææænnnnggeeee... flere år..ihvertifald hos mig


Boots til salg - str 1 og 2

Kongur fra litla-moshvoli

Vikur fra Baverslund

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-10-2011 19:43

Du kan prøve at smøre med tuff stuff, det virkede på min vallak så han ikke sled så hårdt på hoven i perioden efter han fik skoene pillet af.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider