Min enes hest vandbalje er virkelig begyndt at stinke.
Det drejer sig om min hoppe på 19 år.
Hun får, ligesom mine fire andre heste, vand i en balje, da ikke alle hestene benytter vandkopperne og de derfor nu er slået fra.
Men hendes vand er nu begyndt at lugte virkelig grimt!
Vandet bliver stiftet hver dag, inden de kommer ind om aftenen og hendes balje bliver grundligt rengjort, så den ikke lugter, inden den kommer i ind i boksen igen.
Jeg har lugtet til hendes mund flere gange. Den lugter ikke og jeg kan umiddelbart ikke se sår, rifter eller rådne tænder - men det kan jo selvfølgelig være svært at se helt ind bagved.
Hun er ikke forkølet og heller ingen lugt fra næseborerne.
Hun spiser fuldstændig normalt, både krybbefoder og kraftfodret, opfører sig som normalt og virker absolut ikke til at have
ondt eller være øm nogen steder.
Jeg har kigget efter væde/tis omkring vandbaljen, men heller ikke nogen tegn på det og hun tisser normalt også altid i den modsatte side.
Hun kan godt finde på at smide lidt hø op i baljen, men det burde slet ikke lugte på den måde, da de alle sammen gør det og de andres hestes baljen overhovedet ikke lugter.
Men hvad pokker kan det så være?
Vi skal snart have dyrlægen ud at vaccinere, så vil selvfølgelig høre, om hun har nogen idé om, hvad det kan være.
Men nogen der har noget bud på det?