Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Plast riste
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 17:05

Hvad erfaringer har i med plast riste på folden - altså for at mindske mudder ..... og det er egnetlig kun plast riste erfaring jeg søger...

Boots til salg - str 1 og 2

Kongur fra litla-moshvoli

Vikur fra Baverslund

0
0
Svar på denne tråd

Vi har plastriste
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 22:40

vi har lagt 100 m2 HIT drænriste ved leddet og foran løsdriften. Vi går 2. vinter i møde, og ristene virker stadig fint, dog ligger der en del pladder ovenpå ristene nu, da hestene slæber det med fra resten af folden, men det er lige til at skrabe af.

Har man kun riste på dele af folden skal man ikke bruge en masse penge på at lave et fint dæklag af grus eller sand, da det bare bliver blandet med pladder fra resten af folden. Fylder man en grov grus i selve ristene så fungerer det fint og hestene står fint fast selvom ristene er synlige.

Lad hestens natur være din ledestjerne

0
0
Svar på denne tråd

søg på
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:40

..hvis du søger i google på : græsarmering

Så får du flere forskellige leverandører frem, der er mange der laver dem..

Jeg synes det er et fantastisk koncept - mere af det :-)

Bred springsadel sælges 17"

~

Commit random acts of kindness and senseless acts of beauty

0
0
Svar på denne tråd

Hit riste
Forfatter: 
Dato:  11-10-2011 09:57

Mine heste står opstaldet i en Hit Aktiv stald, hvor hele vores system (fold med gange) er drænet med hit-riste eller der ligger fliser.

Det fungere super godt. Vi har stort set aldrig mudder der hvor ristene ligger. Dog skal man huske at have noget materiale som selv dræner oven på ristene. Vi har grus på vores, som fungere fint. Enkelte steder har vi lagt sand fordi vi havde noget i overskud - her er det tydeligt at se, at det ikke dræner lige så godt som med grus.

Desværre har den regnfulde sommer skyllet en del af vores grus væk fra ristene, så man skal jo være obs på at der skal fyldes nyt grus på en gang imellem.

Men jeg synes det er en super løsning.

Vh Maria

Skønne Max og den smukke dameskimmel

If you do what you've always done, you'll get what you've always gotten

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider