Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Tjekke om hesten fryser??
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 13:36

Hvordan mærker man bedst om heste skal have mere gram på(går med dækken) Min går med regndækken med fleecefor nu og er lun under dækkenet. Betyder det at det er varmt nok?? Han må nemlig ikke bruge sin energi på at holde varmen da han gerne skulle tage på.

0
0
Svar på denne tråd

klajskldjal
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 13:40

Mærk bag ørerne. Der hvor forbenet sidder på maven kan man også mærke og slutteligt tjekker jeg med en hånd på krydset.

De første 2 nævnte steder skal hesten være varm, mens den på krydset bare skal være behaglig.

Hvis hesten er direkte varm på krydset går de oftest med for mange g (og det gør rigtig mange heste).

Det kan de nemlig også sagtens tabe sig af - for det er hårdere for kroppen at skulle af med varmen end at fryse.

0
0
Svar på denne tråd

sved....
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 15:50

Hvis nogen går rundt i din stald sent om aftenen, så spørg dem, om din sveder.

Jeg lukkede selv min ind i tidl. stald - et par timer senere fik jeg at vide, at min svedte helt vildt. Og det var bare et overgangsdækken, og vinduet stod åbent..

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 16:13

Hvis hestens hår stritter så fryser den. Hvis de ligger pænt ned så fryser hesten ikke.

Sådan tjekker jeg det altid. Sådan har det altid været med min hest. Hvis hans pels stritter så skal han have flere gram på.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Tja...
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 16:40

...hestens pels kan jo ikke stritte under dækkenet ;o)

Men ja, ellers tjek hesten de steder som Anna siger

Mvh Nina Nielsen & Plethesten

* Funder Nørhedes Rasmine KNN 2249 *

http://rasmine.skysite.dk/

Super lækker springemne sælges eft. Crelido

0
0
Svar på denne tråd

ffffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  10-10-2011 18:40

Plethesten: Der tager du så i hvert fald fejl ;)

Hvis han har frosset og han har haft dækken på - så kan du tro at pelsen stadig godt kan stritte under dækkenet hvis den fryser.

Så kan man se pelsen stritter lige så snart dækkenet tages af.

"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ?

McLean

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider