Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Klipning på maven?
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 19:25

Hejsa

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre med hensyn til klipning af min hest iår.

De sidste to år har han været klippet over det hele, i starten synes han det var meget farligt og jeg brugte lang tid på at vende ham til den, men efterhånden er han blevet helt god til det :-)

Men - maven kan han absolut ikke lide at få klippet! De sidste år har jeg prøvet, men det er virkeligt ikke blevet noget pænt resultat, og var ikke særlig sjovt at gøre. Han er normalt ikke en dum hest, men klipning på maven udløser altså kospark!

Hvad gør man så?? Kan hesten lære at blive klippet på maven? Han er som sagt blevet rigtig god til at blive klippet alle andre steder, men maven er altså ikke blevet lettere at klippe...

Nogen der slet ikke klipper maven? Hvordan fungerer det? Desværre er han, påtrods af han er fuldblod, lægger han pels som en islænder! Og maven har nok hår på 5 cm. når han ikke har været klippet..

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

Tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2011 12:45
slet ingen der har samme problem?

/Line

Fuldblod, hesten med xx faktor!
0
0
Svar på denne tråd

kender det.
Forfatter: 
Dato:  15-10-2011 14:38

hej

jow jow.

Vores pony er frygtelig kilden hvis en hest kan være det.

under maven og på bagbenene.

i år har jeg "dopet" den med blue horse relax og stærk kamille te. han er så knap så kilden de steder. så det er gået bedre.

jeg har trænet med klipperen han er ikke bange for den. men det er som om det virkelig kilder ham.

sidste år var det gyseligt at klippe ham uanset hvor og resultatet blev så min datter mindst var ved at græde, da hun så sin pony

kæft han var grim. Jeg har brug mange gange med at træne ham med godbider når klipper blev tændt og lagt på. Det har ikke været noget problem.

men i år ser han egentlig ok ud. på indersiden af bagben har jeg opgivet. jeg kom for sent i gang med det, og der var "dopen" ved at være ude af krop.

næste gang vil jeg starte ud med de lidt mere kildne steder, turde jeg blot ikke i år, vigtigt at det var rimelig god oplevelse for ham.

håber du kan bruge det til noget.

hilsen Rikke.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider