Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

Hårløse pletter bag ørene
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 15:43

Hej HN.

Min hest har fået nogle hårløse pletter bag ved begge ører... Der er ligesom også en del skæl i det område, som ikke kan ses på resten - men kan måske være fordi den har kløet sig...?

Nogle der ved hvad det kan være?

Det kommer lidt dumt, for jeg plejer at have lammeskind på det stykke af grimen, hvilket den så ikke havde -men har nu...

Så det kunne måske også være det, men jeg er i tvivl..

Nogle der har nogle bud.

Jeg overvejer om jeg skulle give den noget frontline mod lus "for at være sikker" på at den i hvertfald ikke har dét - nogle der kender dosis til en 400-500 kg hest?

0
0
Svar på denne tråd

Lus...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2011 17:40

jeg ville lige få den tjekket for lus...

Min havde også nogle nærmest bare pletter og skæld bag ørerne og ved manen på nakken/halsen, og vi gik og tjekkede ham hver uge og rev hår ud for at se om han havde lus, og da jeg ikke rigtigt har set lus før så gik jeg ud fra at andre vidste det, men så kom dyrlægen tilfældigt i stalden og så spurgte jeg hende og hun kunne konstatere, at det var lus han havde, så fik han en sprøjte mod det og det har altså hjulpet :)

-Han gik/går på fold med en pony, som havde et slemt angreb af lus, så jeg gætter på at de to har været lidt tæt på hinanden :)

Men jeg så jo ikke, hvordan disse små sataner så ud, kunne kun se at ponyen var trimmet nærmest i bund.

Mvh

Jeannett

Mosegårdens Rex

FHF

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider