|
|
| Hjælp! er detMuk eller ? Billede vedlagt |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
09-10-2011 14:57 |
|
Hej Alle Jeg har netop set at min lille hyp har nogle mærkelige mærker på hans hove ved kronranden og jeg har aldrig set noget lignende.. har nogen af jer stødt på noget lignende før? eller kan i give nogle bud på hvad det mon kan være ?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffffffffffff |
|
|
Jeg synes det ligner svampe angreb :S Jeg ville helt sikkert kontakte smeden imorgen.
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ansnksndk |
|
|
Hej Bruger du noget specielt til hovene og hvilken strøelse har hesten i boksen. Jeg har 4 heste opstaldet ved mig der alle har fået det som du viser på dit billede. Det er kun deres der har det. Hestene viser ikke tegn på ømhed, heller ikke ved berøring. MVH Maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tak for svar |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
09-10-2011 16:05 |
|
Sandra: Jeg tænker at du har ret og svamp lyder meget sandsynligt, jeg prøver dyrlæge og smed i morgen. Barshoej: Han går på halm, de er lige kommet ind i torsdags har ellers gået ude døgnet rundt, og der har intet været, nu er de ude alle de lyse timer. Han havde smed fredag d. 30. og det er kommet i løbet af ugen, de andre heste har intet. Jeg har ikke brugt nogen produkter til hans hove siden smeden var der. Og han er hverken halt eller øm. MVH Emilie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ddddddddddd |
|
|
Er de bløde der ved de der huller?
"Det er kun de dygtige ryttere der bør bruge hjælpetøjler. - Problemet er bare at de dygtige ryttere jo ikke behøver dem.. " ? McLean
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jjjjjjjjjjj |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
09-10-2011 16:43 |
|
Ja sådan da, de er bløde sådan som kronranden normalt er det. Ikke mere end det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror nu det.. |
|
|
er ganske uskadeligt.. Hesten har sikkert gået ude i vådt græs og så kan kronranden godt blive sådan der.. Vores hud bliver jo også helt rynket.. Hvis overstående er tilfældet, så behøver du hverken smed eller dyrlæge..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hufeiur |
|
|
Vi har elleve heste i stalden. Fire heste har det i mere eller mindre grad. Resten har ikke noget. Vi har nemlig diskuteret det meget i vores stald. Vi skal ha smed tirsdag, så håber hun har et svar  MVH maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| også her |
|
|
Min har det også - i lidt mindre grad end på billedet. Den går ude på græs om dagen og står på spåner, når den er inde. Kan det have noget at gøre med hvide ben? Min hest er broget og har fire hvide ben. De sidste par dage har jeg vasket med mediscrub og smurt med heel to hoof. Ved endnu ikke om det hjælper, men det er ikke blevet værre. Følger med i hvad I andre finder ud af. Vh Pernille
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi venter på svar :) |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
09-10-2011 21:50 |
|
Åhh, så håber vi i kan få svar på Tirsdag. Jeg ringer til smed og læge i morgen, så hører jeg hvad de siger.. Skriv endelig når du ved mere Maria! Det skal jeg også nok gøre 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nkidsoidn |
|
|
Min smed har lige skrevet tilbage til mig. Havde sendt et billede til hende. Hun mener det kan være en forgiftning med evt. smørblomst eller ranunkel. Men hun kommer senere på dagen så hun kan se det in real life. Vender tilbage når jeg har haft hende på besøg. MVH Maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kdskvkndaz |
|
|
Eller nedfaldne egeblade. Glemte jeg lige at skrive. MVH Maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkkk |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
10-10-2011 14:59 |
|
Min smed var og kigge i dag, han mener det bare er fra at gå i græsset der er vådt, fuldstændig som mennesker kan få rynket hud. Det ser også lidt bedre ud i dag end i går. Maria, du må endelig skrive hvad i finder ud af, det er jeg da meget spændt på at høre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| oknfds |
|
|
Min smed mente at det var en forgiftning. Hun mente at det var ranunkel/smørblomst. Den enste fællesnævner de tre havde (troede oprindeligt at det var fire) var deres foder, så de blev foreslået at de skulle ta alt krybbefoder fra dem i en periode, for at fastslå om det er det. MVH Maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| behandling |
|
|
Hvis det er forgiftning, havde han så nogle god råd til behandling - udover at fjerne dem fra det område hvor planterne er selvfølgelig.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| joriknff |
|
|
vi snakkede om at vi ville prøve at ta krybbefoderet fra dem, da det var den eneste fællesnævner vi kunne finde for de tre heste, ingen af de andre heste der går på samme stykke har de symptomer som de tre har. Derfor gik vi bort fra at det var marken, men snakkede om at det kunne være toksiner i foderet der kunne give samme effekt, men hun var ikke i tvivl om at det var en forgiftning. Men hoven skulle blive sig selv igen hvis hestene stoppede med at blive "udsat" for forgiftningen. MVH Maria
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkkkkkkkkkkk |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
10-10-2011 21:09 |
|
Jeg synes det lyder meget sandsynligt, med en forgiftning. Min har gået i vand hele sommeren, han stod konsekvent i vand til over koderne(der smager græsset åbenbart bedre) og har aldrig før haft det. Til gengæld har han gået med mundkurv hele sommeren fordi han var forfangen sidste år, og har lige fået den af, så det passer med at han kan have spist noget andet end han har kunnet i sommer. Samtidig er de lige kommet ind og får hø og halm (han får ingen foder endnu) og det kan jo være løsningen.
min dyrlæge kommer fredag og vaccinerer, der hører jeg også ham ad. MVH Emilie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror nu.. |
|
|
ikke på den med forgiftning og hvis smeden er så sikker i sin sag, ville jeg få taget blodprøver for at vide hvor slemt det står til.. At det skal være krybbefoderet syntes jeg er endnu mere usandsynligt.. Hvis det var grovfoderet kunne jeg bedre forstå det.. Jeg tror nu stadig det bare er opløste kronrander..
Krone og Bølge - En selvfølge Hesteklipning tilbydes i midtjylland - se mere på præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| nklkdsa |
|
|
høet får de alle af. Det eneste der er til fælles for de tre er at de er de eneste der får det foder, alle de andre får andet foder. Derfor kunne man prøve at tage det fra dem og se om det forsvandt.
. 6 års DV-hoppe sælges. Brun. 165 i stang.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hold da op |
|
|
Forgiftning, svampe angreb? rolig rolig nu  Min hest har ALTID det som vist på billedet når han går ude mens græsset er fugtigt, ALTID. Det er jo bare huden der rynker sammen eller på anden vis reagerer på al fugten 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg.. |
| Forfatter:  |
EmmaA ♥Lucky Luke♥ |
| Dato:  |
12-10-2011 09:12 |
|
Undersøgt alt, snakket med dyrlæge og smed og læst på nettet, været bekymret i flere dage og da jeg kom i går så det nærmest ud som om hans ben var i opløsning, her til morgen var der intet -efter han har stået tørt en hel nat. Jeg må konstatere at de ovenstående som har skrevet det er vand, har ret. Jeg har bare aldrig set noget lignende, og han går ALTID i mudder og vand (af eget frie valg) hele dagen, med en hest der sidste år var forfangen, er jeg nok bare blevet en pylder heste ejer:) Tusind tak for alle henvendelserne og interessen. MVH Emilie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Drengenes fik ordnet hove idag og i den anledning spurgte jeg trimmeren ad og hun sagde at det bare var pga fugten så nu er den da bekræftet
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|