Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Ironxcell
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 19:16

Er der nogen som har erfaring med TRM Ironxcell og hvor meget man skal give en hest i træning?


Skal det gives som en kur eller er det et fast suplement?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jerntilskud...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2011 21:19

...gives normalt som en kur og kun når hesten har behov. Om hesten har behov kan afgøres vha. en blodprøve.


Det har den ofte efter sygdom (især infektioner der har krævet antibiotika).


Jernmangel hos heste er ret sjælden da de fleste foderprodukter i handlen indeholder rigelige mængder jern. Man bør derfor have dyrlægen med på råd, da jerntilskud ikke bare bør gives i flæng, idet det i modsætning til f.eks. B-vitaminer, biotin, o.lign. ikke så let udskilles ved overdosering.


Helle

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider